Araba üreticilerini sıralamanın onlarca farklı yolu var. Çalışan sayıları, çıkarları, yollarda bulunan araç sayıları, toplumsal medyadaki yekun takipçi sayıları üzere değişkenlere nazaran firmaları sıralamak mümkün.
Kantar Millward Brown tarafından gerçekleştirilen, BrandZ Top 100 En Bedelli Global Markalar listesinde Toyota, en pahalı araba markası olarak tepenin sahibi oldu. Mercedes ve BMW ile birlikte birinci üç tamamlanmış oldu. İlk onu tamamlayan başka firmalar ise Honda, Ford, Nissan, Tesla, Audi, Volkswagen ve Porsche oldu.
Araba üreticilerinin umumî olarak çok başarılı olduğunu söylemek ise pek mümkün değil. Dieselgate olarak anılan skandaldan sonra toparlanma sürecine giren Volkswagen dışında yükselen araba üreticisi yok. En bedelli markalar listesinde birinci 100 içine girebilen sırf 3 araba markası bulunuyor. Toyota 41., Mercedes 54. ve BMW de 55. sırada listeye dahil olurken daha evvel listede taraf alan Maruti-Suzuki ise bu yıl liste dışı kaldı.
Listenin tepesini ise her zamanki üzere Amazon, Apple, Google ve Microsoft parselledi. Araba üreticileri de bu firmalar üzere hizmetlerini satın alma sonrasına da yaymayı amaçlıyorlar.
Günümüzün piyasa koşulları altında reklam ve halkla bağlantılar çalışmaları için kullanılabilecek pek çok farklı metot var. Bu nedenle de araba firmaları, ellerinden geldiğince erişimlerini arttırmaya çalışıyorlar.