teknolojiuzmani
FD Üye
Toyota, Salı günü yaptığı açıklamada, dünyanın en büyük otomobil üreticisi olarak üretim biçimini karbon nötr hale getirmeye çalışırken, 2030 yılına kadar elektrikli ve hibrit otomobiller için pillere 13.6 milyar dolar kaynak ayıracağını belirtti. Şirket, yaptığı sunumda elektrikli araçlar için pil geliştirme ve tedarikine harcanacak bu parayla birlikte ilerleyen yıllarda otomobil başına düşen pil maliyetini yarı yarıya azaltmayı planlıyor.
Şirket ayrıca 2035 yılına kadar üretimini tamamen karbon nötr hale getirmeyi ve bunu bir önceki belirlenen 2050 hedefinden çok daha önce yapmak istediğini de açıkladı. Şirketin elektrikli araç teknolojisi haricinde karbon nötr misyonunu gerçekleştirmek için yapacağı diğer bir değişiklik ise otomobil üretiminin en güç tüketen prosedürlerinden olan araçları boyama yerine farklı yöntemler geliştirmek. Buna örnek olarak yeni çıkacak otomobil modellerini renklendirme konusunda yapışkan filmlerden faydalanmayı gösterebiliriz.
Ulaşım araçları üretimi konusunda Toyota‘nın hibrit motora sahip otomobillerin öncüsü sayıldığı yadsınamaz bir gerçek. Şirket aynı zamanda dünya genelinde elektrikli otomobillerin yaygınlaşması amacıyla da çeşitli çalışmalar yürütmekte. Bunda elbette Japonya yönetiminin aldığı kararların da etkisi var. Zira Japonya Başbakanı Yoshihide Suga, geçen senenin Ekim ayında ülke ekonomisinin karbon nötr üretimle dönmesi için 2050 tarihini belirleyerek iklim değişikliği ile alakalı duruşunu net bir şekilde gösterdi. Japonya, 2011’de Fukushima nükleer santralinde meydana gelen erimenin ardından reaktörleri kapattıktan sonra karbon emisyonlarını azaltmak büyük bir mücadeleye başlamıştı. Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşmayı unutmayın.