Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Trafik İşaretlerinin Farklı Renklerde Olma Nedeni

Trafik İşaretlerinin Farklı Renklerde Olma Nedeni

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
Trafik İşaretlerinin Farklı Renklerde Olma Nedeni
Trafik İşaretleri Niçin Bambaşka Renklerdedir
Trafik İşaretlerinin Ayrı Renklerde Olma Nedenleri

Kırmızı renk kan rengi olduğundan asırlar boyu tehlikenin, tahribatın ve ölümün simgesi olmuştur Demiryolları ilk faaliyete geçtiği 1830'lu yıllarda 'uyarı' ışığının rengi yeşil, 'geç' ışığının ise beyazdı Bir vakit daha sonra beyaz sinyal problem yaratmaya başladı Beyaz renkli 'geç' sinyali öteki sokak lambaları ile karıştırılabiliyordu Fakat daha da kötüsü 'dur' işaretlerine konulan kırmızı mercekler yerlerinden fikir ışık beyazlaşıyor, 'geç' sinyali olarak algılanıyor ve kazalara yol açabiliyordu

Sonunda demiryolcular kırmızıyı 'dur', yeşili 'geç' san rengi de 'ikaz' sinyali olarak kullanmaya başladılar Bilindiği gibi sarı, renk spektrumu içinde en ilgi çekici renktir Böylece makinist bir sinyalin bulunması gereken yerde beyaz ışığı görürse, bir şeylerin yanlış olduğunu anlıyor ve tedbirini alıyordu



Karayollarına gelince, birincil trafik lambası otomobillerin ortaya çıkmasından çok önce 1868'de Londra'da kullanıldı Gazla yakılan ve bir dingil etrafında döndürülebilen kırmızı ve yeşil lambalar bir yıl daha sonra patlayıp, kendilerini çeviren polisi de yaralayınca bu uygulama ortadan kalktı

Ama öte taraftan otomobillerin ortaya çıkması ve şehirlerde dolaşmaya başlamalarıyla birlikte durum tamamen kötüleşti Değişik şehirlerde değişik uygulamalar yapıldı Demiryollarındaki başvuru misal alındı ama demiryollarında birbirine paralel iki hat vardı Bu sistem iki yolun kesiştiği kavşaklarda işe yaramıyordu

Sonunda günümüzdekilere benzer birincil elektrikli otomatik trafik lambasını, ilkokul mezunu ve ABD'deki Cleveland'da otomobil sahibi birincil siyah olan Garrett Morgan geliştirdi 1914'de ilk denemelerine başlayan Morgan 1923'de de patentini aldı Morgan 1963'de ölümünden hemen şimdi patentini 40 bin dolara General Electric firmasına sattı

Morgan'ın lambaları demiryollarına aynı şekilde bir 'T' üstünde kırmızı ve yeşil iki lambadan ibaretti Fazla geçmeden uyarı anlamında sarı lamba da ilave edildi ve kullanım bütün dünyaya hızla yayıldı
*
 
858,505Konular
982,796Mesajlar
33,075Kullanıcılar
Üst Alt