trafik ışıklarını renkleri trafik işiklari trafik ışıkları renkleri ışıkları resmi ışık renkleri Trafik Işıklarının Renkleri Trafik ışıkları uygulaması, önceleri demiryollarının trenleri denetleme için uyguladığı sinyaller Misal alınarak başlamıştır Demiryolları idaresi kırmızı rengi 'dur' sinyali olarak seçmişti Kırmızı renk kan rengi olduğundan asırlar boyu tehlikenin, tahribatın ve ölümün simgesi olmuştur Demiryolları birincil faaliyete geçtiği 1830'lu yıllarda 'ikaz' ışığının rengi yeşil, 'geç' ışığının ise beyazdı Bir vakit daha sonra beyaz sinyal problem yaratmaya başladı Beyaz renkli 'geç' sinyali diğer cadde lambaları ile karıştırılabiliyordu Fakat daha da kötüsü 'dur' işaretlerine konulan kırmızı mercekler yerlerinden zihin ışık beyazlaşıyor, 'geç' sinyali olarak algılanıyor ve kazalara yol açabiliyordu Sonunda demiryolcular kırmızıyı 'dur', yeşili 'geç' sarı rengi de 'ikaz' sinyali olarak kullanmaya başladılar Bilindiği gibi sarı, renk spektrumu içinde en göz alıcı renktir Bu Nedenle makinist bir sinyalin bulunması gereken yerde beyaz ışığı görürse, bir şeylerin hatalı olduğunu anlıyor ve tedbirini alıyordu Karayollarına gelince, yollarda yalnızca atların ve beygir arabalarının bulunduğu tarihlerde bile dünyanın büyük şehirlerinde trafik sorundu Ilk trafik lambası otomobillerin ortaya çıkmasından fazla önce 1868'de Londra'da kullanıldı Gazla yakılan ve bir aks etrafında döndürülebilen kırmızı ve yeşil lambalar bir yıl daha sonra patlayıp, kendilerini çeviren polisi de yaralayınca bu kullanım ortadan kalktı Ama öte taraftan otomobillerin ortaya çıkması ve şehirlerde dolaşmaya başlamalarıyla birlikte şart adamakıllı kötüleşti Değişik şehirlerde değişik uygulamalar yapıldı Demiryollarındaki başvuru formu misal alındı lakin demiryollarında birbirine paralel iki hat vardı Bu sistem iki yolun kesiştiği kavşaklarda işe yaramıyordu Sonunda günümüzdekilere benzeyen ilk elektrikli otomatik trafik lambasını, ilkokul mezunu ve ABD'deki Cleveland'da araba sahibi birincil siyah olan Garrett Morgan ilerletti 1914'de birincil denemelerine başlayan Morgan 1923'de de patentini aldı Morgan 1963'de ölümünden az önce patentini 40 bin dolara General Electric firmasına sattı Morgan'ın lambaları demiryollarına aynı şekilde bir Tüzerinde kırmızı ve yeşil iki lambadan ibaretti Çok geçmeden uyarı anlamında sarı lamba da ilave edildi ve başvuru formu bütün dünyaya süratle yayıldı Aradan geçen yıllara karşın sarı renk hala 'ikaz' anlamındadır ama günümüz sürücüleri onu 'geç' sinyali olarak algılıyorlar