Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Trafik Kazalarının Başlıca Nedenleri

Trafik Kazalarının Başlıca Nedenleri
0
136

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
Trafik Kazalarının Başlıca Sebebleri
Trafik Kazalarının Esas Nedenleri Nelerdir

Trafik Kazalarının Nedenleri
Trafik kazalarının sebepleri aşağı bahşedilen Maddeler halinde gruplandırılabilir
1 İnsan
a) Sürücü
b) Yayalara Ait
c) Yolcu
2 Yol
3 Vasıta
4 Çevre
5 Trafik idare,teftiş ve uygulaması

İnsan Faktörüne Emrindeki Trafik Kazalarının Nedenleri
Deneyimsizlik, Dikkatsizlik, Uzun süre uykusuzluk, Hatalı sollama, Fazla sürat, Artı tartma taşımak, Alkollü vasıta uygulamak, Bir Takım ilaçları kullandıktan sonra vasıta kullanmak, Trafik kurallarını dikkate almamak, Rutin vasıta bakımlarını yaptırmamak Trafik Kazalarından Korunma Yolları Alkollü vasıta kullanmayınız, Güvenlik kemerinizi mutlaka takınız, Vasıta kullanırken dikkatinizi dağıtmayınız, Sürat limitlerine uyunuz, Far ayarlarınızı denetim ediniz, Güvenli Olmayan sürüş ve yakın takipten kaçınınız, Bisiklet ve motosiklet kullanırken kaskınızı takınız, Karşıdan karşıya geçerken geçiş kurallarına ve ışıklara riayet ediniz, Kavşaklarda durunuz, güvenli olmayan yerlerde sollama yapmayınız, Acelelikten kaçınınız, Trafikte özenli ve toleranslı olunuz
Güvenlik Kemeri

Neden Emniyet Kemeri?
Güvenlik kemeri kullanmıyorsanız, vücudunuz aracın hızıyla yol almaya devam eder Ta ki direksiyon, ön sırça ya da torpido sizi durduruncaya değin İşte aynı durumlarda ikinci bir çarpışmadan korunmak istiyorsanız bunun tek yolu güvenlik kemeri kullanmaktır

Emniyet Kemeri ve Önlenen Riskler
Trafik literatüründe 30 kms şipşak meydana gelen çarpışmalarda oluşan zarar 1 birim olarak tanımlanırken, 50 kms hızla meydana gelen çarpışmalarda bu hasarın 9 kat arttığı bilinmektedir
Emniyet kemeri; araç içinde meydana gelen ölümleri %45, ağır yaralanmaları %50 oranında azaltmaktadır
Ölümle olan yaralanmalar incelendiğinde baş boyun yaralanmalarının %37, omurga, göğüs yaralanmalarının %8 oranında olduğu görülmektedir

Sürücü ile Yolcuların Vefat ve Yaralanmalarında Hızın Etkisi
Çalışmalar 30 kms şipşak çarpmanın araç içerisinde bulunanların vücuduna etkisi 1kattan düşmeye, 90 kms çabucak çarpmanın ise 10kattan düşmeye eşdeğer olduğunu göstermektedir
Yeniden araştırmalar bırakın yüksek hızları, 80 kms tez giden bir araçta gezi yapanların mümkün bir kazada ölme ihtimalleri, 30 kms çabuk dışarı giden araçtakilere oranla 20 kat daha fazla olduğunu göstermektedir

Sürücünün Görme Yeteneği ile Sürat Arasındaki İlişki
Hız arttıkça sürücünün trafik çevresini seziş düzeyi yavaşlar Göz 190 ile 200 derecelik bir alanı algılar Ama araç kullanırken görme açısı sürat ile zıt orantılıdır Mesela 35 kms çabucak görme açısı 104 derece iken, hızı 130 kmste çıkardığımızda bu açı 30 dereceye düşer


Içki ve Kaza İlişkisi
Grafikte görüldüğü gibi 0,5 promil değerinden sonra kaza ihtimali yüksek bir akım göstermektedir Bunun sonucunda kanında 1,00 promil içki yer alan sürücülerin %70inin kazalara sebep olduğu saptanmıştır
1,00 Kandaki içki miktarı (Promil)

Alkolün Uyuşturucu Etkileri
Kandaki içki miktarı arttıkça kişinin denge, görme ve işitme gibi beyinsel fonksiyonlarında azalmalar ortaya çıkar Kas kontrolü gibi fazla kayda değer duyu ve teftiş kabiliyetleri azalır

Hız Körlüğü
Büyüyen sürat sonucunda sürücünün yol ve çevresine yönelik görsel verileri, yani eşya ve olayları tamamen algılayamamasıdır Bunun en kayda değer ve riskli sonucu, sürücünün aracın hızını olduğundan daha eksik hissetmesidir

Tünel Görüşü
Çabuk araç kullanırken görme alanının daralması sonucu ortaya çıkan bir durumdur Aracın hızı ne değin artarsa sürücünün bakışları da o oranda uzağa odaklanır ve şoför çevresindeki olayları vaktinde algılayamaz *
 

Similar threads

Trafik Kazalarının Esas Nedenleri Trafik Kazalarının nedenleri nedir Trafik Kazalarının Esas Nedenleri Trafik kazalarının sebepleri altında bahşedilen Maddeler halinde gruplandırılabilir : 1 İnsan a) Şoför b) Yayalara Ait c) Yolcu 2 Yol 3 Araç 4 Çevre 5 Trafik idare,yoklama ve...
Cevaplar
0
Görüntüleme
105
Trafikteki Kazaların sebepleri Trafik Kazaları Ülkemizde her gün yaklaşık 600 ve her saatte 27 trafik kazası oluyor Bu kazalarda günde sıradan 520 kişi ölüyor, 200 dek birey de yaralanıyor Sıradan her sene 56 bin kişi hayatını kaybediyor ve 100200 bin birey de yaralanmaktadır Trafik...
Cevaplar
0
Görüntüleme
81
Trafik Kazalarının Nedenleri nedir trafik kazalarının sonuçları nedir Trafik Kazalarının Nedenleri Ve Sonuçları Trafik kazalarının oluşmasının en önemli etmeni insandır Bu oran ortalama %94lere kadar ulaşmaktadır İnsan Faktörü %66 Şoför %27 Yolcu %1 Araç Faktörü %5 Yol Faktörleri %1...
Cevaplar
0
Görüntüleme
86
Trafik Kazalarının Nedenleri Trafik Kazalarına aleyhinde alınacak önlemler nelerdir Trafik Kazalarının Nedenleri şunlardır: 1 İnsan a) Şoför b) Yaya c) Yolcu 2 Yol 3 Araç 4 Çevre 5 Trafik idare,denetleme ve uygulaması İnsan Faktörüne Yan Trafik Kazalarının Nedenleri a)...
Cevaplar
0
Görüntüleme
139
Trafik Kazaları ve Nedenleri Nelerdir Trafik Kazaları ve Nedenleri Trafik kazaların olma nedeninin en önemlisi insanlardır Bu yüzde ortalama yüzde 94 civarındadırTrafik kazalarının oluşmasının en önemli etmeni insandır Bu oran ortalama %94 ’lere değin ulaşmaktadır İnsan Faktörü %66...
Cevaplar
0
Görüntüleme
277
858,500Konular
982,391Mesajlar
32,980Kullanıcılar
maliaktan71Son üye
Üst Alt