Trafik Kazalarının Başlıca Sebebleri
Trafik Kazalarının Başlıca Nedenleri Nelerdir
Trafik Kazalarının Başlıca Nedenleri
Trafik kazalarının sebepleri aşağıda verilen Maddeler halinde gruplandırılabilir
1 İnsan
a) Surucu
b) Yaya
c) Yolcu
2 Yol
3 Taşıt
4 Cevre
5 Trafik yonetim,denetim ve uygulaması
İnsan Faktorune Bağlı Trafik Kazalarının Nedenleri
Acemilik, Dikkatsizlik, Uzun sure uykusuzluk, Hatalı sollama, Aşırı hız, Fazla yuk taşımak, Alkollu arac kullanmak, Bazı ilacları kullandıktan sonra arac kullanmak, Trafik kurallarını dikkate almamak, Rutin arac bakımlarını yaptırmamak Trafik Kazalarından Korunma Yolları Alkollu arac kullanmayınız, Emniyet kemerinizi mutlaka takınız, Arac kullanırken dikkatinizi dağıtmayınız, Hız limitlerine uyunuz, Far ayarlarınızı kontrol ediniz, Tehlikeli suruş ve yakın takipten kacınınız, Bisiklet ve motosiklet kullanırken kaskınızı takınız, Karşıdan karşıya gecerken geciş kurallarına ve ışıklara riayet ediniz, Kavşaklarda durunuz, tehlikeli yerlerde sollama yapmayınız, Acelelikten kacınınız, Trafikte dikkatli ve hoşgorulu olunuz
Emniyet Kemeri
Neden Emniyet Kemeri?
Emniyet kemeri kullanmıyorsanız, vucudunuz aracın hızıyla yol almaya devam eder Ta ki direksiyon, on cam veya torpido sizi durduruncaya kadar İşte benzer durumlarda ikinci bir carpışmadan korunmak istiyorsanız bunun tek yolu emniyet kemeri kullanmaktır
Emniyet Kemeri ve Onlenen Riskler
Trafik literaturunde 30 kms hızla meydana gelen carpışmalarda oluşan hasar 1 birim olarak tanımlanırken, 50 kms hızla meydana gelen carpışmalarda bu hasarın 9 kat arttığı bilinmektedir
Emniyet kemeri; arac icinde meydana gelen olumleri %45, ağır yaralanmaları %50 oranında azaltmaktadır
Olumle olan yaralanmalar incelendiğinde baş boyun yaralanmalarının %37, omurga, goğus yaralanmalarının %8 oranında olduğu gorulmektedir
Surucu ile Yolcuların Olum ve Yaralanmalarında Hızın Etkisi
Araştırmalar 30 kms hızla carpmanın arac icerisinde bulunanların vucuduna etkisi 1kattan duşmeye, 90 kms hızla carpmanın ise 10kattan duşmeye eşdeğer olduğunu gostermektedir
Yine araştırmalar bırakın yuksek hızları, 80 kms hızla giden bir aracta yolculuk yapanların olası bir kazada olme ihtimalleri, 30 kms hızla giden aractakilere oranla 20 kat daha fazla olduğunu gostermektedir
Surucunun Gorme Yeteneği ile Hız Arasındaki İlişki
Hız arttıkca surucunun trafik cevresini algılama duzeyi yavaşlar Goz 190 ile 200 derecelik bir alanı algılar Ancak arac kullanırken gorme acısı hız ile ters orantılıdır Orneğin 35 kms hızla gorme acısı 104 derece iken, hızı 130 kmste cıkardığımızda bu acı 30 dereceye duşer
Alkol ve Kaza İlişkisi
Grafikte gorulduğu gibi 0,5 promil değerinden sonra kaza ihtimali yuksek bir eğilim gostermektedir Bunun sonucunda kanında 1,00 promil alkol bulunan suruculerin %70inin kazalara sebep olduğu saptanmıştır
1,00 Kandaki alkol miktarı (Promil)
Alkolun Uyuşturucu Etkileri
Kandaki alkol miktarı arttıkca kişinin denge, gorme ve işitme gibi beyinsel fonksiyonlarında azalmalar ortaya cıkar Kas kontrolu gibi cok onemli duyu ve kontrol kabiliyetleri azalır
Hız Korluğu
Artan hız sonucunda surucunun yol ve cevresine yonelik gorsel verileri, yani eşya ve olayları tam olarak algılayamamasıdır Bunun en onemli ve riskli sonucu, surucunun aracın hızını olduğundan daha az hissetmesidir
Tunel Goruşu
Hızlı arac kullanırken gorme alanının daralması sonucu ortaya cıkan bir durumdur Aracın hızı ne kadar artarsa surucunun bakışları da o oranda uzağa odaklanır ve surucu cevresindeki olayları zamanında algılayamaz
Trafik Kazalarının Başlıca Nedenleri Nelerdir
Trafik Kazalarının Başlıca Nedenleri
Trafik kazalarının sebepleri aşağıda verilen Maddeler halinde gruplandırılabilir
1 İnsan
a) Surucu
b) Yaya
c) Yolcu
2 Yol
3 Taşıt
4 Cevre
5 Trafik yonetim,denetim ve uygulaması
İnsan Faktorune Bağlı Trafik Kazalarının Nedenleri
Acemilik, Dikkatsizlik, Uzun sure uykusuzluk, Hatalı sollama, Aşırı hız, Fazla yuk taşımak, Alkollu arac kullanmak, Bazı ilacları kullandıktan sonra arac kullanmak, Trafik kurallarını dikkate almamak, Rutin arac bakımlarını yaptırmamak Trafik Kazalarından Korunma Yolları Alkollu arac kullanmayınız, Emniyet kemerinizi mutlaka takınız, Arac kullanırken dikkatinizi dağıtmayınız, Hız limitlerine uyunuz, Far ayarlarınızı kontrol ediniz, Tehlikeli suruş ve yakın takipten kacınınız, Bisiklet ve motosiklet kullanırken kaskınızı takınız, Karşıdan karşıya gecerken geciş kurallarına ve ışıklara riayet ediniz, Kavşaklarda durunuz, tehlikeli yerlerde sollama yapmayınız, Acelelikten kacınınız, Trafikte dikkatli ve hoşgorulu olunuz
Emniyet Kemeri
Neden Emniyet Kemeri?
Emniyet kemeri kullanmıyorsanız, vucudunuz aracın hızıyla yol almaya devam eder Ta ki direksiyon, on cam veya torpido sizi durduruncaya kadar İşte benzer durumlarda ikinci bir carpışmadan korunmak istiyorsanız bunun tek yolu emniyet kemeri kullanmaktır
Emniyet Kemeri ve Onlenen Riskler
Trafik literaturunde 30 kms hızla meydana gelen carpışmalarda oluşan hasar 1 birim olarak tanımlanırken, 50 kms hızla meydana gelen carpışmalarda bu hasarın 9 kat arttığı bilinmektedir
Emniyet kemeri; arac icinde meydana gelen olumleri %45, ağır yaralanmaları %50 oranında azaltmaktadır
Olumle olan yaralanmalar incelendiğinde baş boyun yaralanmalarının %37, omurga, goğus yaralanmalarının %8 oranında olduğu gorulmektedir
Surucu ile Yolcuların Olum ve Yaralanmalarında Hızın Etkisi
Araştırmalar 30 kms hızla carpmanın arac icerisinde bulunanların vucuduna etkisi 1kattan duşmeye, 90 kms hızla carpmanın ise 10kattan duşmeye eşdeğer olduğunu gostermektedir
Yine araştırmalar bırakın yuksek hızları, 80 kms hızla giden bir aracta yolculuk yapanların olası bir kazada olme ihtimalleri, 30 kms hızla giden aractakilere oranla 20 kat daha fazla olduğunu gostermektedir
Surucunun Gorme Yeteneği ile Hız Arasındaki İlişki
Hız arttıkca surucunun trafik cevresini algılama duzeyi yavaşlar Goz 190 ile 200 derecelik bir alanı algılar Ancak arac kullanırken gorme acısı hız ile ters orantılıdır Orneğin 35 kms hızla gorme acısı 104 derece iken, hızı 130 kmste cıkardığımızda bu acı 30 dereceye duşer
Alkol ve Kaza İlişkisi
Grafikte gorulduğu gibi 0,5 promil değerinden sonra kaza ihtimali yuksek bir eğilim gostermektedir Bunun sonucunda kanında 1,00 promil alkol bulunan suruculerin %70inin kazalara sebep olduğu saptanmıştır
1,00 Kandaki alkol miktarı (Promil)
Alkolun Uyuşturucu Etkileri
Kandaki alkol miktarı arttıkca kişinin denge, gorme ve işitme gibi beyinsel fonksiyonlarında azalmalar ortaya cıkar Kas kontrolu gibi cok onemli duyu ve kontrol kabiliyetleri azalır
Hız Korluğu
Artan hız sonucunda surucunun yol ve cevresine yonelik gorsel verileri, yani eşya ve olayları tam olarak algılayamamasıdır Bunun en onemli ve riskli sonucu, surucunun aracın hızını olduğundan daha az hissetmesidir
Tunel Goruşu
Hızlı arac kullanırken gorme alanının daralması sonucu ortaya cıkan bir durumdur Aracın hızı ne kadar artarsa surucunun bakışları da o oranda uzağa odaklanır ve surucu cevresindeki olayları zamanında algılayamaz