trafik kurallarına uyalım istanbul'un trafik kuralları * YoL verilmez, alınır Eğer bir garajdan veya otoparktan doğrudan doğruya yola çıkacaksanız, araçların size yol vermesini ummak hayalcilik olur Burada kural, bodoslama yola fırlamaktır Merak etmeyin, hızla gelen araçlar Zınk!diye duracaklardır * Mecburi kalmadıkça kimseye yol verilmez Hedef ulaşılacak yere bir lahza önce varmaktır Katiyen yol verilmez Çok mecbur kalınırsa hafiften sürat düşürülür Yavaşlamanıza sebep olan araçlara çığlık atmak en tabiî hakkınızdır * Yeşil ışığın yanması katiyen beklenmez Işıklarda beklerken vites asla boşuna alınmaz Birinci vitese takılır ve bir ayak debriyajda tutularak araba bağırttırılır, iyi bir istanbullu yeşilin yanacağını hisseder ve yanmadan geçer Yeşil ışık birkaç saniye sonra nasıl olsa yanacaktır Eğer ışıkta bekleyen diğer araçlar sizin önünüzdeyse, sarı yanmadan koraya köküne dek basılır ve Hadi be, yürüsene!diye bağırılır * En sağ şerit emniyet şeridi değil, acelesi olanların şerididir Eğer trafik tıkanmışta en sağ şeritten refah ve güven içerisinde gidebilirsiniz * Sinyal atamak delikanlılığa sığmaz Durmak isteyen veya dönüş yapmak isteyen istediği zamanda ve yerde durabilir veya dönebilir Arkadan gelen araçlar bunu altıncı hisleriyle hissetmelidirler Hissedemezlerse arkadan vururlar ve suçlu duruma düşerler * Ağır vasıtaların yeri en sol şerittir Yalnızca onlar yok, tüm ticarî araçlar sol şeritten giderler Minik ve hafif binek otolar onlara defalarca yol vermeli ve saygıda hata etmemelidirler * Ambulanslar acelesi olanlar için etkinlik göstermektedir Sirenlerini açmış, son tez giden bir ambulans görürseniz derhal arkasına takılın En kısa zamanda varacağınız yere ulaşırsınız Bu son derece doğal ve sık başvurulan bir uygulamadır, zaten o ambulans da âcil servise hasta yok, televizyondaki maça taraftar taşımakta ya da Ramazan'daysa iftara oruçlu yetiştirmektedir * Korna araklamak en tabu hakkınızdır Onu sıkça kullanın Dünyanın parasını verip fıstık gibi bir otomobil satın almışsınız Kornasını yeteri sıklıkta çalmazsanız oksitlenme yapabilir Ayrıca eksik korna çalanlar istanbul trafiğinde hemencecik farkedilir ve dışlanırlar En son korna makamlarını minibüs şoförlerinden öğrenebilirsiniz * Sollayacaksan önce sıkıştır Bir araç sollanacaksa, arkadan sellektör yapılmalı ve aracın tamponuna değecek değin yanaşılmalıdır Böylece sollanacak kişi arkadakinin niyetini anlar ve kenara çekilir * Yol çizgileri sollama zevkini artırmak için vardır, istanbul'da kesinlikle tek bir hat üzerine yol alınmaz Devamlı şerit değiştirilerek sollama yapılır Yoldaki çizgiler sollama yapmamızı kolaylaştırır * Farlar hava adamakıllı kararmadan yakılmaz Gündüz vakti farlarını yakanlar olursa, öteki sürücüler tarafından derhal uyarılırlar * Selektör şoförün eli ayağıdır, her zaman kullanılmalıdır Bazen bir teşekkür, bir uyarı, hiddet için sellektör yapmadan vasıta kullanan iyi şoför olamaz * Bayan şoförlerin İstanbul'da trafiğe çıkmaya hakları yoktur Erkek sürücüler her fırsatta bu kaideyi hatırlatmalı, hanımefendi sürücüleri sürekli sıkıştırarak mağdur durumda bırakmalıdırlar Bu kurallara uyarı edelim, uymayanları uyaralım * istanbul'da sürat sınırlaması yoktur Semt arasında pati çekilip spin atılabilir, son çabukluk gidilebilir * Sürücüler her zaman haklıdırlar Yayalar yayalığını bilmeli, ona tarafından davranmalıar Yayalara Ait geçidi, yayaların geçiş üstünlüğü gibi kavramlar istanbul'da geçerli değildir :laugh::laugh::laugh: