nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Trafik Kuralları Nelerdir
Trafik Kuralları Hepsi
SÜRÜCÜLERİN UYMASI GEREKEN TRAFİK KURALLARI
ALKOLLÜ VASITA UYGULAMAK
Trafik kazalarına yol açan sebepler incelendiğinde, alkollü vasita kullanan sürücüler ile yayaların karıştığı kazaların küçümsenmeyecek sayılara ulaştığı görülmektedir
Şerit izleme
1 Sürücülerin geçme, dönme, duraklama, durma ve park etme gibi haller dıştan şerit değiştirmeleri ya da iki şeridi aniden kullanmaları,
2 Kavşaklara yaklaşırken, ikâmetgâh yerleri haricen yüz elli metre, yerleşim yerlerinde ise otuz metre mesafe içinde ve kavşaklarda şerit değiştirmeleri,
3 Araçların cinsine ve hızına uygun olmayan şeritten gitmeleri,
4 Göze Çarpan vermeden şerit değiştirmeleri, yasaktır
PEŞINE DÜŞÜP TAKIP MESAFESİ
Arkadan çarpma sonucu meydana gelen kazalar incelendiğinde sürücülerin büyük bir çoğunluğunun önündeki araçla mesafesini ayarlayamamalarından kaynaklanmaktadır
GELEN TRAFİKLE KARŞILAŞMA
Sürücüler; iki yönlü trafiğin kullanıldığı taşıt yollarında karşı yönden gelen araçların geçişini zorlaştıran bir koşul varsa geçişi kolaylaştırmak için aracını sağ kenara yanaştırmaya, gerektiğinde sağa yanaşıp durmaya, Dağlık ve dik yokuşlu karayollarında rastlama halinde, çıkan araç için geçiş şiddet veya muhtemel değilse, güvenli geçişi sağlamak üzere, inen araçlar, varsa evvelden sığınma cebine girmeye, sığınma cebi yahut sağ kenara yanaşıp durmaya, gerektiği hallerde geri gitmeye, zorunludurlar
UYKUSUZ VE YORGUN ARAÇ FAYDALANMA
Dermansızlık ve uykusuzluk, bir fazla trafik kazasını aracısız olarak veya dolambaçlı etkileyen bir faktördür Tüm dikkatlerin bir arada ve koordineli bir biçimde sürdürüldüğü işlev olan sürücülükte fikren ve fiziksel olarak kuvvetli olmanın çok büyük önemi vardır Halsiz ve uykusuz olarak vasita kullanan bir sürücünün gözlerinin görme kuvveti azalır, derinlik tanıma ve mesafe tahmin etme, yolu gözetleme gücü zayıflar, dikkatini toplayamaz, benzer alkollü vasita kullanmada olduğu gibi tepki görüş ve seziş yeteneklerinde körelme olur
GEÇİŞ KOLAYLIĞI SAĞLAMAK
Karayollarında trafiğin tehlikesiz ve hızlı akmasını sağlamak için kavşaklarda ilk geçiş hakkı kuralına mutlak uyulması gerekmektedir Bu kurala riayet edildiğinde kavşaklarda, trafik sıkışıklığı olmayacağı gibi bilhassa çabuk bir trafik akışı sağlanacağı için vakit kaybı da olmayacaktır Kavşaklarda tüm sürücüler geçiş üstünlüğüne sahip, ambulans, itfaiye, polis vb araçlara birincil geçiş hakkını devretmek zorundadırlar Bir kavşağa yaklaşan sürücüler; kavşaktaki şartlara uyarlamak, dikkatli bulunmak, araçlarını ilk geçiş hakkı olan araçların geçişine izin atamak üzere durabilecekleri hızda sürmek kaydıyla, trafik polisi ya da trafik ışıklandırılmış işareti ile yönetilmeyen ve tersine bir göze çarpan bulunmayan kavşaklarda geçiş kurallarına kadar uygun hareket etmek zorundadırlar
ÖNDEKİ ARACI GEÇME KURALLARI
Karayollarında trafiğin tehlikesiz bir şekilde akışını karşılamak ve vasita sürücülerinin bir öteki arabulucu emniyetli bir şekilde geçmesini karşılamak nedeniyle geçme kuralları belirlenmiştir Sürücülerin önlerinde giden bir aracı geçmeleri için
Gerisinde gelen bir diğer sürücünün kendisini geçmeye başlamamış olması,
Önünde dışarı giden sürücünün bir başka aracı geçme niyetini bildiren uyarma işaretini vermemiş olması
Geçeceği aracın hızıyla geçme esnasındaki kendi hızını da dikkate alarak, iki yönü olan yollarda karşıdan gelen trafik dahil, yolu kullananların tümü için risk ya da engel yaratmadan devretmek için kullanacağı şeridin yeteri kadar ilerisinin görüşe açık ve manâsız olması,
Geçişin geçilen araçlar için bir güçlük yaratmayacak şekilde ve araçlarının bu geçişe yerinde durumda bulunması gereklidir
YAVAŞ SÜRME VE YASAKLAMALAR
Sürücülerin; araçlarını gerekli bir neden olmadıkça, öteki araçların ilerleyişine engel olacak şekilde veya işaretle kayıtlı hız sınırının çok aşağıda sürmeleri, emniyet nedeni ya da bahşedilen herhangi bir talimata uyulması açık havada, başkalarını rahatsız edecek ya da tehlikeye sokacak şekilde yersiz ani yavaşlamaları yasaktır
Sürücülerin dikkat etmesi gereken öteki hususlar
1 Aracın hızı azaltılmalıdır
2 Gerektiği süre fren yapmaya hazır olunmalıdır
3 Özellikle okul geçitlerine yaklaşırken karşıya her an bir öğrenci çıkabileceği hesaba katılmalı, fazla tedbirli olunmalıdır
4 Geçitte durulup Yayaların ve öğrencilerin güvenle geçmeleri beklenmelidir
5 Bu nesil geçitlerde okul taşıtı ya da vasita varsa geçilmemelidir
6 Yaya geçitlerinde durup yayalara yol verirken soldan gelip geçitte tekrar tekrar geçen araçlar varsa, önden geçen yayalar, korna veya el hareketi gibi yollarla uyarılmalıdır
7 Yaya geçidinde durarak yayalara yol veren taşıtların solundan geçilmez, arkasından durup ummak gerekir
YAYALARIN UYMASI GEREKEN TRAFİK KURALLARI
*Sokak ve sokaklarda yürürken tekrar tekrar kaldırımlarından yürüyünüz
*Yayalara Ait kaldırımlarından yürürken daima sağ taraftan yürüyünüz
* kaldırımlarında, sizden diğer yayaların da olacağını düşünerek itinalı davranınız
*Yaya kaldırımı bulunmayan sokak ve sokaklarda yürümek zorunda kaldığınızda, yolun sol kenarından yürüyünüz Çünkü, ülkemizde trafik sağ taraftan çalıştığı için sizde sağ taraftan yürüdüğünüzde yolun sağını kullanan araçlar sizin arkanızda kalacak ve siz araçları göremeyeceksiniz Fakat sol taraftan yürüdüğünüzde karşınızdan gelen arabulucu rahatlıkla görebilir ve herhangi bir risk anında kendinizi kurtarma şansınız olacaktır
*Yola inmeden önce kaldırımın banketin kenarında durunuz
*Önce Sola, sonradan sağa, baştan sola bakılarak yol teftiş edilir, eğer araç gelmiyorsa veya çok uzak mesafedeyse yol dikey olarak koşmadan süratli adımlarla yürünür,
*Yolun ortasına gelindiğinde bitmiş sağa bakılarak, tekrar koşmadan hızlı adımlarla yürünür ve geçiş tamamlanır *
Trafik Kuralları Hepsi
SÜRÜCÜLERİN UYMASI GEREKEN TRAFİK KURALLARI
ALKOLLÜ VASITA UYGULAMAK
Trafik kazalarına yol açan sebepler incelendiğinde, alkollü vasita kullanan sürücüler ile yayaların karıştığı kazaların küçümsenmeyecek sayılara ulaştığı görülmektedir
Şerit izleme
1 Sürücülerin geçme, dönme, duraklama, durma ve park etme gibi haller dıştan şerit değiştirmeleri ya da iki şeridi aniden kullanmaları,
2 Kavşaklara yaklaşırken, ikâmetgâh yerleri haricen yüz elli metre, yerleşim yerlerinde ise otuz metre mesafe içinde ve kavşaklarda şerit değiştirmeleri,
3 Araçların cinsine ve hızına uygun olmayan şeritten gitmeleri,
4 Göze Çarpan vermeden şerit değiştirmeleri, yasaktır
PEŞINE DÜŞÜP TAKIP MESAFESİ
Arkadan çarpma sonucu meydana gelen kazalar incelendiğinde sürücülerin büyük bir çoğunluğunun önündeki araçla mesafesini ayarlayamamalarından kaynaklanmaktadır
GELEN TRAFİKLE KARŞILAŞMA
Sürücüler; iki yönlü trafiğin kullanıldığı taşıt yollarında karşı yönden gelen araçların geçişini zorlaştıran bir koşul varsa geçişi kolaylaştırmak için aracını sağ kenara yanaştırmaya, gerektiğinde sağa yanaşıp durmaya, Dağlık ve dik yokuşlu karayollarında rastlama halinde, çıkan araç için geçiş şiddet veya muhtemel değilse, güvenli geçişi sağlamak üzere, inen araçlar, varsa evvelden sığınma cebine girmeye, sığınma cebi yahut sağ kenara yanaşıp durmaya, gerektiği hallerde geri gitmeye, zorunludurlar
UYKUSUZ VE YORGUN ARAÇ FAYDALANMA
Dermansızlık ve uykusuzluk, bir fazla trafik kazasını aracısız olarak veya dolambaçlı etkileyen bir faktördür Tüm dikkatlerin bir arada ve koordineli bir biçimde sürdürüldüğü işlev olan sürücülükte fikren ve fiziksel olarak kuvvetli olmanın çok büyük önemi vardır Halsiz ve uykusuz olarak vasita kullanan bir sürücünün gözlerinin görme kuvveti azalır, derinlik tanıma ve mesafe tahmin etme, yolu gözetleme gücü zayıflar, dikkatini toplayamaz, benzer alkollü vasita kullanmada olduğu gibi tepki görüş ve seziş yeteneklerinde körelme olur
GEÇİŞ KOLAYLIĞI SAĞLAMAK
Karayollarında trafiğin tehlikesiz ve hızlı akmasını sağlamak için kavşaklarda ilk geçiş hakkı kuralına mutlak uyulması gerekmektedir Bu kurala riayet edildiğinde kavşaklarda, trafik sıkışıklığı olmayacağı gibi bilhassa çabuk bir trafik akışı sağlanacağı için vakit kaybı da olmayacaktır Kavşaklarda tüm sürücüler geçiş üstünlüğüne sahip, ambulans, itfaiye, polis vb araçlara birincil geçiş hakkını devretmek zorundadırlar Bir kavşağa yaklaşan sürücüler; kavşaktaki şartlara uyarlamak, dikkatli bulunmak, araçlarını ilk geçiş hakkı olan araçların geçişine izin atamak üzere durabilecekleri hızda sürmek kaydıyla, trafik polisi ya da trafik ışıklandırılmış işareti ile yönetilmeyen ve tersine bir göze çarpan bulunmayan kavşaklarda geçiş kurallarına kadar uygun hareket etmek zorundadırlar
ÖNDEKİ ARACI GEÇME KURALLARI
Karayollarında trafiğin tehlikesiz bir şekilde akışını karşılamak ve vasita sürücülerinin bir öteki arabulucu emniyetli bir şekilde geçmesini karşılamak nedeniyle geçme kuralları belirlenmiştir Sürücülerin önlerinde giden bir aracı geçmeleri için
Gerisinde gelen bir diğer sürücünün kendisini geçmeye başlamamış olması,
Önünde dışarı giden sürücünün bir başka aracı geçme niyetini bildiren uyarma işaretini vermemiş olması
Geçeceği aracın hızıyla geçme esnasındaki kendi hızını da dikkate alarak, iki yönü olan yollarda karşıdan gelen trafik dahil, yolu kullananların tümü için risk ya da engel yaratmadan devretmek için kullanacağı şeridin yeteri kadar ilerisinin görüşe açık ve manâsız olması,
Geçişin geçilen araçlar için bir güçlük yaratmayacak şekilde ve araçlarının bu geçişe yerinde durumda bulunması gereklidir
YAVAŞ SÜRME VE YASAKLAMALAR
Sürücülerin; araçlarını gerekli bir neden olmadıkça, öteki araçların ilerleyişine engel olacak şekilde veya işaretle kayıtlı hız sınırının çok aşağıda sürmeleri, emniyet nedeni ya da bahşedilen herhangi bir talimata uyulması açık havada, başkalarını rahatsız edecek ya da tehlikeye sokacak şekilde yersiz ani yavaşlamaları yasaktır
Sürücülerin dikkat etmesi gereken öteki hususlar
1 Aracın hızı azaltılmalıdır
2 Gerektiği süre fren yapmaya hazır olunmalıdır
3 Özellikle okul geçitlerine yaklaşırken karşıya her an bir öğrenci çıkabileceği hesaba katılmalı, fazla tedbirli olunmalıdır
4 Geçitte durulup Yayaların ve öğrencilerin güvenle geçmeleri beklenmelidir
5 Bu nesil geçitlerde okul taşıtı ya da vasita varsa geçilmemelidir
6 Yaya geçitlerinde durup yayalara yol verirken soldan gelip geçitte tekrar tekrar geçen araçlar varsa, önden geçen yayalar, korna veya el hareketi gibi yollarla uyarılmalıdır
7 Yaya geçidinde durarak yayalara yol veren taşıtların solundan geçilmez, arkasından durup ummak gerekir
YAYALARIN UYMASI GEREKEN TRAFİK KURALLARI
*Sokak ve sokaklarda yürürken tekrar tekrar kaldırımlarından yürüyünüz
*Yayalara Ait kaldırımlarından yürürken daima sağ taraftan yürüyünüz
* kaldırımlarında, sizden diğer yayaların da olacağını düşünerek itinalı davranınız
*Yaya kaldırımı bulunmayan sokak ve sokaklarda yürümek zorunda kaldığınızda, yolun sol kenarından yürüyünüz Çünkü, ülkemizde trafik sağ taraftan çalıştığı için sizde sağ taraftan yürüdüğünüzde yolun sağını kullanan araçlar sizin arkanızda kalacak ve siz araçları göremeyeceksiniz Fakat sol taraftan yürüdüğünüzde karşınızdan gelen arabulucu rahatlıkla görebilir ve herhangi bir risk anında kendinizi kurtarma şansınız olacaktır
*Yola inmeden önce kaldırımın banketin kenarında durunuz
*Önce Sola, sonradan sağa, baştan sola bakılarak yol teftiş edilir, eğer araç gelmiyorsa veya çok uzak mesafedeyse yol dikey olarak koşmadan süratli adımlarla yürünür,
*Yolun ortasına gelindiğinde bitmiş sağa bakılarak, tekrar koşmadan hızlı adımlarla yürünür ve geçiş tamamlanır *