Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Trafik Lambaları neden sarı kırmızı ve yeşildir?

Hoş geldin! Pisaroon tarafından topluluğumuza katılmaya davet edildiniz. Kaydolmak için lütfen burayı tıklayın.
Trafik Lambaları neden sarı kırmızı ve yeşildir?
0
104

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
Niçin trafik lambaları kırmızı sarı ve yeşildir?



Trafik ışıkları uygulaması, önceleri demiryollarının trenleri denetleme için uyguladığı sinyaller örnek alınarak başlamıştır Demiryolları idaresi kırmızı rengi 'dur' sinyali olarak seçmişti

Kırmızı renk kan rengi olduğundan asırlar boyu tehlikenin, tahribatın ve ölümün simgesi olmuştur Demiryolları birincil faaliyete geçtiği 1830'lu yıllarda 'ikaz' ışığının rengi yeşil, 'geç' ışığının ise beyazdı

Bir vakit sonradan beyaz sinyal problem yaratmaya başladı Beyaz renkli 'geç' sinyali diğer cadde lambaları ile karıştırılabiliyordu Lakin daha da kötüsü 'dur' işaretlerine konulan kırmızı mercekler yerlerinden us ışık beyazlaşıyor, 'geç' sinyali olarak algılanıyor ve kazalara yol açabiliyordu

Sonunda demiryolcular kırmızıyı 'dur', yeşili 'geç' san rengi de 'uyarı' sinyali olarak kullanmaya başladılar Bilindiği gibi sarı, renk spektrumu içinde en göz alıcı renktir Bu Nedenle makinist bir sinyalin bulunması gereken yerde beyaz ışığı görürse, bir şeylerin hatalı olduğunu anlıyor ve tedbirini alıyordu

Karayollarına gelince, yollarda sadece atların ve at arabalarının bulunduğu tarihlerde bile dünyanın büyük şehirlerinde trafik sorundu

Birincil trafik lambası otomobillerin ortaya çıkmasından çok önce 1868'de Londra'da kullanıldı Gazla yakılan ve bir dingil etrafında döndürülebilen kırmızı ve yeşil lambalar bir sene daha sonra patlayıp, kendilerini çeviren polisi de yaralayınca bu uygulama ortadan kalktı

Ama öte yandan otomobillerin ortaya çıkması ve şehirlerde dolaşmaya başlamalarıyla birlikte şart adamakıllı kötüleşti Değişik şehirlerde değişik uygulamalar yapıldı Demiryollarındaki uygulama örnek alındı ama demiryollarında birbirine paralel iki hat vardı Bu sistem iki yolun kesiştiği kavşaklarda işe yaramıyordu

Sonunda günümüzdekilere benzeyen birincil elektrikli otomatik trafik lambasını, ilkokul mezunu ve ABD'deki Cleveland'da araba sahibi birincil siyah olan Garrett Morgan geliştirdi 1914'de ilk denemelerine başlayan Morgan 1923'de de patentini aldı Morgan 1963'de ölümünden hemen şimdi patentini 40 bin dolara General Electric firmasına sattı

Morgan'ın lambaları demiryollarına benzer şekilde bir 'T' üstünde kırmızı ve yeşil iki lambadan ibaretti Fazla geçmeden uyarı anlamında sarı lamba da ilave edildi ve başvuru tüm dünyaya süratle yayıldı

Aradan geçen yıllara rağmen sarı renk hala 'uyarı' anlamındadır ama günümüz sürücüleri onu 'geç' sinyali olarak algılıyorlar *
 
858,500Konular
982,396Mesajlar
32,981Kullanıcılar
ilkinsanSon üye
Üst Alt