Trafikte Doğru Bilinen Yanlışlar Neler
Trafikte Doğru Bilinen Yanlışlardan bazıları şoyledirBazı suruculerin lastik havalarını duşuk tutarsak arac hem daha iyi tutunur hem de daha konforlu olur duşuncesi yanlışLastik havalarının aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekiyor Hatta yuke ve yolcu sayısına gore lastiklerin havasının artırılması, yakıt sarfiyatının azaltılması ile hız acısından aracın performansını olumlu etkiliyor
En iyi koltuk pozisyonu surucunun en rahat ettiği pozisyondur' inanışı da yanlış Surucunun doğru koltuk pozisyonu oncelikle otomobile hakim olabileceği bir pozisyon olmalı Koltuk mumkun olduğunca dik olmalı
Gunduz kısa farları yakmak trafiktekilerin gozunu alır' inancı da yanlış Cunku, gunduz kısa far yakmak aracın erken fark edilmesini ve aracı tehlikeye sokacak kişilere karşı daha erken gorunmeyi sağlıyorGoruş mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gozlukler kullanmak, sis lambalarını ve kısa farları yakmak, yolların kayganlaştığını dikkate alıp takip mesafesini artırmak ve sollama yapmamak daha guvenli yol almaya yardımcı olur
Ani frenlerde once frene basıp durmaya yakın debriyaja basarsak motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede durulur' bilgisi de doğru değil Cunku, en iyi yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır Boylece frenleme esnasında otomobilin motoru devre dışı bırakılır, motorun aracı ileri goturme kuvveti ortadan kaldırılır
Şehir icinde emniyet kemeri takılmayabilir' anlayışı da doğru değil 50 kilometre hızda meydana gelen bir carpışmada aracın icindekiler, emniyet kemeri takmadıkları takdirde 4 katlı bir binadan aşağı duşmeye eşit şok yaşıyor Emniyet kemeri olası kazalarda hayat kurtaran en onemli guvenlik aracı
Trafikte Doğru Bilinen Yanlışlardan bazıları şoyledirBazı suruculerin lastik havalarını duşuk tutarsak arac hem daha iyi tutunur hem de daha konforlu olur duşuncesi yanlışLastik havalarının aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekiyor Hatta yuke ve yolcu sayısına gore lastiklerin havasının artırılması, yakıt sarfiyatının azaltılması ile hız acısından aracın performansını olumlu etkiliyor
En iyi koltuk pozisyonu surucunun en rahat ettiği pozisyondur' inanışı da yanlış Surucunun doğru koltuk pozisyonu oncelikle otomobile hakim olabileceği bir pozisyon olmalı Koltuk mumkun olduğunca dik olmalı
Gunduz kısa farları yakmak trafiktekilerin gozunu alır' inancı da yanlış Cunku, gunduz kısa far yakmak aracın erken fark edilmesini ve aracı tehlikeye sokacak kişilere karşı daha erken gorunmeyi sağlıyorGoruş mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gozlukler kullanmak, sis lambalarını ve kısa farları yakmak, yolların kayganlaştığını dikkate alıp takip mesafesini artırmak ve sollama yapmamak daha guvenli yol almaya yardımcı olur
Ani frenlerde once frene basıp durmaya yakın debriyaja basarsak motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede durulur' bilgisi de doğru değil Cunku, en iyi yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır Boylece frenleme esnasında otomobilin motoru devre dışı bırakılır, motorun aracı ileri goturme kuvveti ortadan kaldırılır
Şehir icinde emniyet kemeri takılmayabilir' anlayışı da doğru değil 50 kilometre hızda meydana gelen bir carpışmada aracın icindekiler, emniyet kemeri takmadıkları takdirde 4 katlı bir binadan aşağı duşmeye eşit şok yaşıyor Emniyet kemeri olası kazalarda hayat kurtaran en onemli guvenlik aracı