nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Trafikte Doğru Davranışlar Nelerdir
Trafikte Dürüst Davranışlar Hakkında Data
Trafikte yapılması gereken içten davranışları bilerek ve uygulayarak hayatlar kurtarabilirsiniz Unutmayın! Hayatınız baştan başa ölümlü bir trafik kazası geçirme olasılığınız 33 ür Rus ruletinde bile bu oran 17dir lütfen, trafikte araç kullanmanın bir hayat işi olduğunu hiçbir zaman aklınızdan çıkarmayın
Yayalar trafikte:
Yayalar trafikte tekrar tekrar kaldırımdan yürümelidir
Trafikte Yaya kaldırımı yahut yolun solundan yürünmelidir
Trafik polislerinin uyarılarına, işaretlerine uyulmalıdır
Trafik lambalarının olduğu yerlerde yeşil ışık yanmadan, yol bomboş olsa bile geçilmemelidir
Lamba ve trafik polisi yoksa önce sola, daha sonra sağa, tekrar sola baktıktan sonradan yol uygunsa karşıya geçilmelidir
Duran taşıtın önünden, ardından geçilmemelidir
Iyice aralıksız olarak otobüs, minibüs, taksi gibi taşıtlardan inmemelidir
Hareket etmiş bir taşıta binmeye çalışılmamalıdır
Taşıtlara hiçbir şekilde tutunulmamalıdır Yayaların uyacağı kurallar:
Taşıtlarda kapıya yaslanmamalı, pencere ve kapılardan eller, kollar, başlar çıkarılmamalıdır
Taşıttan inince anında koşmamalı, indiğimiz taşıt uzaklaşmadan karşıya geçilmemelidir
Taşıtlara sırayla binmeli, duran taşıtlardan da sırayla inilmelidir
Sürücülerin yapmaması gereken davranışlar ise şunlardır:
Otobanda işlenmiş lakin, kent içinde güvenlik kemeri takılmayabilir!
Yanlış! Güvenlik kemeri hayat kurtaran en kayda değer güvenlik gerecidir 50 kms hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler güvenlik kemeri takmadığı takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar
Arkada oturanlar için güvenlik kemeri takmak gereksizdir!
Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemencecik durur, oysa içindeki yolcular benzer şipşak bir yere çarpana değin ilerlemeye devam eder Arkada oturanların da yaşam haklarını kullanmaları ve güvenlik kemerlerini takmaları gerekir, Her nekadar hemen şimdi kanunen zorunlu olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan emniyet kemerleri yaşam kurtarır
Lastik havalarını düşük tutarsak, keza daha iyi tutunur, ayrıca de daha konforlu olur!
Hatalı! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin aşağı olmaması gerekir Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır Çünkü inik lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz Tersine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir inik lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar Lastik inikken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç yanıt alınır Olur Ya daha konforlu sürüş yaparsınız lakin, konforlu şekilde yoldan çıkar, konforlu şekilde çarparsınız!
Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengede tutmak için lastik havaları indirilir!
Hatalı! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak alınası yok, lastik havalarının düşük olması sebebiyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir
Yağmurda inik lastik daha eksik kayar!
Yanlış! inik lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha eksik boşaltır hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma aqua planning fazla daha düşük hızlarda başlar
Direksiyon saate göre 10u 10 geçe tutulur!
Hatalı! Direksiyon saate kadar 9u çeyrek geçe tutulur Bu pozisyon, acil bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur;
En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en kuytu ettiği pozisyondur
Hatalı! Sürücünü doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile hakim olabileceği ne çok uzak, ne de fazla yakın bir pozisyondur, Koltuk mümkün olduğunca dikey olmalıdır Direksiyon 915 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır İdeal dirsek açısı 120 ile 135 derece civarındadır Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu fazla kuytu olabilir, fakat bu pozisyonda otomobile ve trafiğe dominant yapabilmek fazla zordur
Motorlu araçlar lastiğin üzerinde gider!
Hatalı! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider Eğer lastiğin içinde hava yoksa, hiçbir yere gidemezsiniz, Doğru lastik havası, ayağınızdaki kundura numarası gibidir Ayağımızı sıkan veya bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz, otomobilin yol tutuşu da benzer şekilde bozulur
Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!
Yanlış! En etkili yavaşlama frenle debriyaja benzer anda basılarak yapılır Böylece fren anında motor devre dışı bırakılarak, motorun arabulucu ileri götürme kuvveti değil edilir
ABS Antiblokaj Fren Sistemi mekanik frene göre çok daha kısa mesafede durdurur!
Hatalı! ABS fren sistemi olan bir vasıta tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar Oysa, daha kısa mesafede durdurmaz
Aşina fren bağıntılarında fren uzunluğu aracın dört tekerleğinin de TAM BLOKE olup yani dönmeden kayarak Yol üstünde lastik izi bıraktığı durum için hesaplanır Yayınlanmış olan tüm fren boylarındaki kabul böyledir Halbuki ABS tekerleklerin bütün bloke olmasını engeller
Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir!
Hatalı! Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar Doğrusu; panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır Ancak ayak fren pedalından kaldırılmamalı ve fren yapmaya devam edilmelidir,
Dürüst peşine düşüp takip mesafesi hızın yarısıdır!
Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir İdeal takip mesafesi kuru havada 2 saniye arkadan takip etmektir Yağışlı havalarda ya da tartı durumunda bu zaman 34 saniye olmalıdır
Dörtlü uyarı flaşör tünele girince yakılır!
Hatalı! Dörtlü uyarı sadece trafiğe tehlike yarattığı durumlarda yakılır Yani mümkün bir kaza ya da arıza halinde Tünelde kısa farların açık olması yeterlidir
Gündüz kısa farları yanmak trafiktekilerin gözünü alır!
Yanlış! Gündüz kısa far yakmak, daha erken fark edilmenizi ve size tehlike yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar Gece yakılan kısa farlar gözümüzü daha fazla alır Sadece kapalı ve yağışlı havalarda değil, güneşli havalarda ve seri yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir
Çocukları uyarmak için korna çalınır!
Yanlış! Çocukları uyarmak için korna çalınmaz! Korna onların paniğe kapılıp umulmadık bir reaksiyon vermelerine yol açar, En iyisi adamakıllı yavaşlamak ve icabında durmaktır
Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmamaktır!
Yanlış! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir Çünkü siste daha iyi gören Sürücü yoktur, daha fazla tehlike alan şoför vardır Bakış mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler takılarak, sis lambalarını ve kısa farları yakmak, sileceklerinizi çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate alarak, peşine düşüp takip mesafesini artmak ve sollama yapmamak daha tehlikesiz yol almanıza yardımcı olur *
Trafikte Dürüst Davranışlar Hakkında Data
Trafikte yapılması gereken içten davranışları bilerek ve uygulayarak hayatlar kurtarabilirsiniz Unutmayın! Hayatınız baştan başa ölümlü bir trafik kazası geçirme olasılığınız 33 ür Rus ruletinde bile bu oran 17dir lütfen, trafikte araç kullanmanın bir hayat işi olduğunu hiçbir zaman aklınızdan çıkarmayın
Yayalar trafikte:
Yayalar trafikte tekrar tekrar kaldırımdan yürümelidir
Trafikte Yaya kaldırımı yahut yolun solundan yürünmelidir
Trafik polislerinin uyarılarına, işaretlerine uyulmalıdır
Trafik lambalarının olduğu yerlerde yeşil ışık yanmadan, yol bomboş olsa bile geçilmemelidir
Lamba ve trafik polisi yoksa önce sola, daha sonra sağa, tekrar sola baktıktan sonradan yol uygunsa karşıya geçilmelidir
Duran taşıtın önünden, ardından geçilmemelidir
Iyice aralıksız olarak otobüs, minibüs, taksi gibi taşıtlardan inmemelidir
Hareket etmiş bir taşıta binmeye çalışılmamalıdır
Taşıtlara hiçbir şekilde tutunulmamalıdır Yayaların uyacağı kurallar:
Taşıtlarda kapıya yaslanmamalı, pencere ve kapılardan eller, kollar, başlar çıkarılmamalıdır
Taşıttan inince anında koşmamalı, indiğimiz taşıt uzaklaşmadan karşıya geçilmemelidir
Taşıtlara sırayla binmeli, duran taşıtlardan da sırayla inilmelidir
Sürücülerin yapmaması gereken davranışlar ise şunlardır:
Otobanda işlenmiş lakin, kent içinde güvenlik kemeri takılmayabilir!
Yanlış! Güvenlik kemeri hayat kurtaran en kayda değer güvenlik gerecidir 50 kms hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler güvenlik kemeri takmadığı takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar
Arkada oturanlar için güvenlik kemeri takmak gereksizdir!
Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemencecik durur, oysa içindeki yolcular benzer şipşak bir yere çarpana değin ilerlemeye devam eder Arkada oturanların da yaşam haklarını kullanmaları ve güvenlik kemerlerini takmaları gerekir, Her nekadar hemen şimdi kanunen zorunlu olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan emniyet kemerleri yaşam kurtarır
Lastik havalarını düşük tutarsak, keza daha iyi tutunur, ayrıca de daha konforlu olur!
Hatalı! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin aşağı olmaması gerekir Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır Çünkü inik lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz Tersine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir inik lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar Lastik inikken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç yanıt alınır Olur Ya daha konforlu sürüş yaparsınız lakin, konforlu şekilde yoldan çıkar, konforlu şekilde çarparsınız!
Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengede tutmak için lastik havaları indirilir!
Hatalı! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak alınası yok, lastik havalarının düşük olması sebebiyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir
Yağmurda inik lastik daha eksik kayar!
Yanlış! inik lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha eksik boşaltır hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma aqua planning fazla daha düşük hızlarda başlar
Direksiyon saate göre 10u 10 geçe tutulur!
Hatalı! Direksiyon saate kadar 9u çeyrek geçe tutulur Bu pozisyon, acil bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur;
En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en kuytu ettiği pozisyondur
Hatalı! Sürücünü doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile hakim olabileceği ne çok uzak, ne de fazla yakın bir pozisyondur, Koltuk mümkün olduğunca dikey olmalıdır Direksiyon 915 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır İdeal dirsek açısı 120 ile 135 derece civarındadır Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu fazla kuytu olabilir, fakat bu pozisyonda otomobile ve trafiğe dominant yapabilmek fazla zordur
Motorlu araçlar lastiğin üzerinde gider!
Hatalı! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider Eğer lastiğin içinde hava yoksa, hiçbir yere gidemezsiniz, Doğru lastik havası, ayağınızdaki kundura numarası gibidir Ayağımızı sıkan veya bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz, otomobilin yol tutuşu da benzer şekilde bozulur
Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!
Yanlış! En etkili yavaşlama frenle debriyaja benzer anda basılarak yapılır Böylece fren anında motor devre dışı bırakılarak, motorun arabulucu ileri götürme kuvveti değil edilir
ABS Antiblokaj Fren Sistemi mekanik frene göre çok daha kısa mesafede durdurur!
Hatalı! ABS fren sistemi olan bir vasıta tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar Oysa, daha kısa mesafede durdurmaz
Aşina fren bağıntılarında fren uzunluğu aracın dört tekerleğinin de TAM BLOKE olup yani dönmeden kayarak Yol üstünde lastik izi bıraktığı durum için hesaplanır Yayınlanmış olan tüm fren boylarındaki kabul böyledir Halbuki ABS tekerleklerin bütün bloke olmasını engeller
Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir!
Hatalı! Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar Doğrusu; panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır Ancak ayak fren pedalından kaldırılmamalı ve fren yapmaya devam edilmelidir,
Dürüst peşine düşüp takip mesafesi hızın yarısıdır!
Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir İdeal takip mesafesi kuru havada 2 saniye arkadan takip etmektir Yağışlı havalarda ya da tartı durumunda bu zaman 34 saniye olmalıdır
Dörtlü uyarı flaşör tünele girince yakılır!
Hatalı! Dörtlü uyarı sadece trafiğe tehlike yarattığı durumlarda yakılır Yani mümkün bir kaza ya da arıza halinde Tünelde kısa farların açık olması yeterlidir
Gündüz kısa farları yanmak trafiktekilerin gözünü alır!
Yanlış! Gündüz kısa far yakmak, daha erken fark edilmenizi ve size tehlike yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar Gece yakılan kısa farlar gözümüzü daha fazla alır Sadece kapalı ve yağışlı havalarda değil, güneşli havalarda ve seri yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir
Çocukları uyarmak için korna çalınır!
Yanlış! Çocukları uyarmak için korna çalınmaz! Korna onların paniğe kapılıp umulmadık bir reaksiyon vermelerine yol açar, En iyisi adamakıllı yavaşlamak ve icabında durmaktır
Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmamaktır!
Yanlış! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir Çünkü siste daha iyi gören Sürücü yoktur, daha fazla tehlike alan şoför vardır Bakış mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler takılarak, sis lambalarını ve kısa farları yakmak, sileceklerinizi çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate alarak, peşine düşüp takip mesafesini artmak ve sollama yapmamak daha tehlikesiz yol almanıza yardımcı olur *