iltasyazilim
FD Üye
trafikte yapılması gereken davranışlar yapılmaması gereken davranışlar
Usta sürücü düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir!
Yanlış!, Çünkü artist şoför probleme girmeyen sürücüdür Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi evvelden görebilir, ona kadar tedbirini önceden alır
Otobanda cilalı lakin, şehir halkı içinde emniyet kemeri takılmayabilir!
Yanlış! Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli emniyet gerecidir 50 kms hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler güvenlik kemeri talanad1klan takdirde, 4 katlı bir binadan aşağıda düşmeyle eşdeğer şok yaşar
Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir!
Hatalı! Motorlu araçlar bir yere çarptığında derhal durur, oysa içindeki yolcular benzer çabuk bir yere çarpana dek ilerlemeye devam eder Arkada oturanların da hayat haklarını kullanmaları ve emniyet kemerlerini takmaları gerekir, Her nedeğin az önce kanunen gerekli olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan emniyet kemerleri hayat kurtarır
Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, keza de daha konforlu olur!
Yanlış! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin aşağıda olmaması gerekir Hatta yüke ve yolcu sayısına kadar artırılmalıdır Çünkü inik lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir inik lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar Lastik inikken; kayma hareketleri fazla daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç yanıt alınır Olur Ya daha konforlu sürüş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan çıkar, konforlu şekilde çarparsınız!
Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!
Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak alınası değil, lastik havalarının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir
Yağmurda inik lastik daha az kayar!
Yanlış! inik lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu fazla daha eksik boşaltır hatta boşaltamaz ve su üstüne çıkma ve su yastığı üzerinde kayma aqua planning fazla daha düşük hızlarda başlar
Direksiyon saate tarafından 10u 10 geçe tutulur!
Yanlış! Direksiyon saate göre 9u çeyrek geçe tutulur Bu pozisyon, acil bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur;
En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en bakımlı ettiği pozisyondur
Yanlış! Sürücünü içten koltuk pozisyonu ilk önce otomobile hakim olabileceği ne çok uzaktan, ne de fazla yakın bir pozisyondur, Koltuk muhtemel olduğunca dik olmalıdır Direksiyon 915 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır İdeal dirsek açısı 120 ile 135 derece civarındadır Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu fazla gizli olabilir, lakin bu pozisyonda otomobile ve trafiğe dominant edebilmek çok zordur
Motorlu araçlar lastiğin üstünde gider!
Hatalı! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider Eğer lastiğin içinde hava yahut, hiçbir yere gidemezsiniz, Dürüst lastik havası, ayağınızdaki pabuç numarası gibidir Ayağımızı sıkan ya da bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz, otomobilin yol tutuşu da aynı şekilde bozulur
Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!
Hatalı! En etkin yavaşlama frenle debriyaja benzer anda basılarak yapılır Bu Nedenle fren anında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti değil edilir
ABS Antiblokaj Fren Sistemi mekanik frene kadar çok daha kısa mesafede durdurur!
Yanlış! ABS fren sistemi olan bir vasıta tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren esnasında manevra yapılabilmesini sağlar Oysa, daha kısa mesafede durdurmaz
Tanıdık fren bağıntılarında fren uzunluğu aracın dört tekerleğinin de BÜTÜN BLOKE olup yani dönmeden kayarak Yol üstünde lastik izi bıraktığı şart için hesaplanır Yayınlanmış olan bütün fren boylarındaki kabul böyledir Halbuki ABS tekerleklerin tam bloke olmasını engeller
Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir!
Yanlış! Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar Açıkçası; panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır Oysa but fren pedalından kaldırılmamalı ve fren yapmaya devam edilmelidir,
Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır!
Yanlış! Bu yöntem elverişli olmamakla birlikte, kusur payı yüksektir İdeal peşine düşüp takip mesafesi kuru havada 2 saniye arkadan takip etmektir Yağışlı havalarda veya tartı durumunda bu vakit 34 saniye olmalıdır
Dörtlü ikaz flaşör tünele girince yakılır!
Hatalı! Dörtlü ikaz yalnızca trafiğe tehlike yarattığı durumlarda yakılır Yani mümkün bir kaza ya da arıza halinde Tünelde kısa farların açık olması yeterlidir
Gündüz kısa farları tutuşmak trafiktekilerin gözünü alır!
Hatalı! Gündüz kısa far tutuşmak, daha erken fark edilmenizi ve size risk yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar Gece yakılan kısa farlar gözümüzü daha fazla alır Sadece kapalı ve yağışlı havalarda değil, güneşli havalarda ve seri yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir
Çocukları ikaz etmek için korna çalınır!
Hatalı! Çocukları ihtar etmek için koma çalınmaz! Koma onların paniğe kapılıp beklenmedik bir tepkime vermelerine yol açar, En iyisi ayrıntılarıyla yavaşlamak ve gerekirse durmaktır
Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmamaktır!
Hatalı! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir Çünkü siste daha iyi gören Sürücü yoktur, daha çok tehlike bölge sürücü vardır Görüş mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler takılarak, sis lambalarını ve kısa farları yakmak, sileceklerinizi çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate alarak, takip mesafesini artmak ve sollama yapmamak daha güvenli yol almanıza yardımcı olur
Unutmayın! Hayatınız boyunca ölümlü bir trafik kazası geçirme olasılığınız 33 ür Rus ruletinde bile bu oran 17dir lütfen, trafikte vasıta kullanmanın bir yaşam işi olduğunu hiçbir vakit aklınızdan çıkarmayın *
Usta sürücü düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir!
Yanlış!, Çünkü artist şoför probleme girmeyen sürücüdür Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi evvelden görebilir, ona kadar tedbirini önceden alır
Otobanda cilalı lakin, şehir halkı içinde emniyet kemeri takılmayabilir!
Yanlış! Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli emniyet gerecidir 50 kms hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler güvenlik kemeri talanad1klan takdirde, 4 katlı bir binadan aşağıda düşmeyle eşdeğer şok yaşar
Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir!
Hatalı! Motorlu araçlar bir yere çarptığında derhal durur, oysa içindeki yolcular benzer çabuk bir yere çarpana dek ilerlemeye devam eder Arkada oturanların da hayat haklarını kullanmaları ve emniyet kemerlerini takmaları gerekir, Her nedeğin az önce kanunen gerekli olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan emniyet kemerleri hayat kurtarır
Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, keza de daha konforlu olur!
Yanlış! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin aşağıda olmaması gerekir Hatta yüke ve yolcu sayısına kadar artırılmalıdır Çünkü inik lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir inik lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar Lastik inikken; kayma hareketleri fazla daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç yanıt alınır Olur Ya daha konforlu sürüş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan çıkar, konforlu şekilde çarparsınız!
Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!
Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak alınası değil, lastik havalarının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir
Yağmurda inik lastik daha az kayar!
Yanlış! inik lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu fazla daha eksik boşaltır hatta boşaltamaz ve su üstüne çıkma ve su yastığı üzerinde kayma aqua planning fazla daha düşük hızlarda başlar
Direksiyon saate tarafından 10u 10 geçe tutulur!
Yanlış! Direksiyon saate göre 9u çeyrek geçe tutulur Bu pozisyon, acil bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur;
En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en bakımlı ettiği pozisyondur
Yanlış! Sürücünü içten koltuk pozisyonu ilk önce otomobile hakim olabileceği ne çok uzaktan, ne de fazla yakın bir pozisyondur, Koltuk muhtemel olduğunca dik olmalıdır Direksiyon 915 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır İdeal dirsek açısı 120 ile 135 derece civarındadır Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu fazla gizli olabilir, lakin bu pozisyonda otomobile ve trafiğe dominant edebilmek çok zordur
Motorlu araçlar lastiğin üstünde gider!
Hatalı! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider Eğer lastiğin içinde hava yahut, hiçbir yere gidemezsiniz, Dürüst lastik havası, ayağınızdaki pabuç numarası gibidir Ayağımızı sıkan ya da bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz, otomobilin yol tutuşu da aynı şekilde bozulur
Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!
Hatalı! En etkin yavaşlama frenle debriyaja benzer anda basılarak yapılır Bu Nedenle fren anında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti değil edilir
ABS Antiblokaj Fren Sistemi mekanik frene kadar çok daha kısa mesafede durdurur!
Yanlış! ABS fren sistemi olan bir vasıta tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren esnasında manevra yapılabilmesini sağlar Oysa, daha kısa mesafede durdurmaz
Tanıdık fren bağıntılarında fren uzunluğu aracın dört tekerleğinin de BÜTÜN BLOKE olup yani dönmeden kayarak Yol üstünde lastik izi bıraktığı şart için hesaplanır Yayınlanmış olan bütün fren boylarındaki kabul böyledir Halbuki ABS tekerleklerin tam bloke olmasını engeller
Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir!
Yanlış! Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar Açıkçası; panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır Oysa but fren pedalından kaldırılmamalı ve fren yapmaya devam edilmelidir,
Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır!
Yanlış! Bu yöntem elverişli olmamakla birlikte, kusur payı yüksektir İdeal peşine düşüp takip mesafesi kuru havada 2 saniye arkadan takip etmektir Yağışlı havalarda veya tartı durumunda bu vakit 34 saniye olmalıdır
Dörtlü ikaz flaşör tünele girince yakılır!
Hatalı! Dörtlü ikaz yalnızca trafiğe tehlike yarattığı durumlarda yakılır Yani mümkün bir kaza ya da arıza halinde Tünelde kısa farların açık olması yeterlidir
Gündüz kısa farları tutuşmak trafiktekilerin gözünü alır!
Hatalı! Gündüz kısa far tutuşmak, daha erken fark edilmenizi ve size risk yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar Gece yakılan kısa farlar gözümüzü daha fazla alır Sadece kapalı ve yağışlı havalarda değil, güneşli havalarda ve seri yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir
Çocukları ikaz etmek için korna çalınır!
Hatalı! Çocukları ihtar etmek için koma çalınmaz! Koma onların paniğe kapılıp beklenmedik bir tepkime vermelerine yol açar, En iyisi ayrıntılarıyla yavaşlamak ve gerekirse durmaktır
Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmamaktır!
Hatalı! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir Çünkü siste daha iyi gören Sürücü yoktur, daha çok tehlike bölge sürücü vardır Görüş mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler takılarak, sis lambalarını ve kısa farları yakmak, sileceklerinizi çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate alarak, takip mesafesini artmak ve sollama yapmamak daha güvenli yol almanıza yardımcı olur
Unutmayın! Hayatınız boyunca ölümlü bir trafik kazası geçirme olasılığınız 33 ür Rus ruletinde bile bu oran 17dir lütfen, trafikte vasıta kullanmanın bir yaşam işi olduğunu hiçbir vakit aklınızdan çıkarmayın *