Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Trendyol, E-ihracat ile KOBİ’leri Dünyaya Açıyor!

Trendyol, E-ihracat ile KOBİ’leri Dünyaya Açıyor!

teknolojiuzmani

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,200
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
36
F-D Coin
99

Trendyol, yerli KOBİ’lerin eserlerini e-ihracat ile yurt dışındaki müşterilere ulaştırıyor. Almanya’daki müşterilerine özel açtığı trendyol.com/de ve trendyol.com/en siteleri üzerinden Türk üreticileri Avrupa'nın 27 ülkesiyle buluşturan Trendyol, ayrıyeten 50'den fazla küresel e-ticaret platformu aracılığıyla da yeri üreticileri farklı coğrafyalardaki müşterilere ulaştırıyor. Şirket bu sayede, Türkiye ekonomisine de katkıda bulunuyor.

2021'de Avrupa’dan Ortadoğu ve Afrika’ya, çok geniş bir coğrafyada 100’e yakın ülkeye ihracat yapan Trendyol’da bulunan yerli üreticilerin dünya genelinde 4 milyon müşterisi bulunuyor. 2023’te ihracat gayesini 1 milyar dolar olarak belirleyen ve e-ihracat için önümüzdeki üç yılda 500 milyon dolar yatırım yapmayı hedefleyen Trendyol, 5 yıl içinde e-ihracatın toplam satışları içerisindeki hissesini yüzde 33’e çıkarmayı planlıyor.

E-ihracatta Birleşmiş Markalar Derneği ile iş birliği


d834f27e6d0d1fe8dc4579c94f67e5db9535f216.jpeg

Trendyol, Türkiye’nin en büyük patronu ve ihracat gücü olan perakende dalını desteklemek amacıyla Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ile bir iş birliğine imza attı. Trendyol bu kapsamda, BMD üyesi olan Türk markalarını küresel pazarlara taşıyarak milyonlarca müşteri ile buluşturuyor. Bu sayede Türkiye’ye döviz girişi artarken Trendyol’un küresel e-ticaret sitelerindeki ihracat hissesi da büyüyor.

KOBİ’ler ve esnaf dijitalleşirken büyüyorlar

E-ihracat planlarına sürat veren Trendyol, Türkiye’deki yerli üretici, esnaf ve KOBİ’leri dijitalleştirerek onların daha çok müşteriye ulaşmalarına ve işlerini büyütmelerine takviye oluyor. Platforma katılan satıcılara birinci günden itibaren teknoloji, pazarlama, finansman, operasyon ve eğitim alanında takviye sağlanıyor. Trendyol, küresel dijital iktisat için yerli üreticilerin dijitalleşmesine katkı sağlayarak onları e-ihracata da hazırlamış oluyor.

30 milyonu aşkın müşteriye ulaşıyorlar

Türkiye'nin dört bir yanındaki esnaf, KOBİ ve yerli üreticiler Trendyol sayesinde dijitalleşirken eserlerini 30 milyondan fazla müşteriyle buluşturuyorlar. Bilhassa Anadolu vilayetlerindeki satıcıların yeni müşteri kümelerine ulaşmalarını sağlayan Trendyol, esnaf ve KOBİ’lerin gelirlerinin artmasına ve işlerinin büyümesine önemli katkıda bulunuyor.

Yöresinden eserler milyonlarla buluşuyor

501b9cef5d561c109e786a15c8c0f9594af57148.jpeg

Daha fazla esnaf, KOBİ ve üreticiyi dijitalleştirmek için farklı iş birlikleri gerçekleştiren Trendyol, son olarak Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ile ‘Yöresinden Ürünler’ programını başlattı. Trendyol, Türkiye’de yetişen ve Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescillenmiş 688 çeşit coğrafik işaretli eseri ‘Trendyol Yöresinden Ürünler’ butiğinde müşterilerine ulaştırıyor.

Müşteriler, gereksinim duydukları coğrafik işaretli eserlere yöresinden tek tıkla ulaşabiliyor. Trendyol, böylelikle sürdürülebilir kalkınmaya ve eserin gerçek sahibi olan yerli üreticilerin gelirlerinin artmasına da katkı sağlıyor. Coğrafik işaretli eserlere sahip çıkarak Anadolu’daki üreticilere ve lokal üretime dayanak olan Trendyol, pazarlama, finans, operasyon ve eğitime yönelik takviyeleriyle de mahallî üreticileri güçlendiriyor.

Programa katılan satıcılara; özel kurul indirimi, pazarlama dayanağı, operasyonel süreçlerde özel takviye, Trendyol Akademi ile e-ticaret eğitimleri, kurumsal mutabakatlı fiyatlar üzerinden kargo gönderimi ve özel e-ticaret danışmanları aracılığıyla geniş imkanlar sunuluyor.

Kadın kooperatiflerine destek

fead122741fcfdecbca86fb849d332ba009d2475.jpeg

Kadınların dijital iktisatta aktif biçimde var olması için teknoloji, finansman, pazarlama ve eğitim ile onları destekleyen Trendyol, bayan girişimcilerin eserlerini müşterileriyle buluşturarak işlerini büyütmelerine katkı sağlıyor. Bir işletmede yüzde 50'den daha fazla pay sahibi olan bayan teşebbüsçüler ve bayan kooperatifleri, Trendyol'un bayan KOBİ dayanak programı ‘Güçlü Bayanlar Programı'na kolayca başvurabiliyor. Yüzde 80'e varan kurul indirimi sunulan program kapsamında reklam, pazarlama, eğitim, entegrasyon ve banka takviyesi de veriliyor.

Kobi ve esnaf, dijitalleşirken büyüyor

Pandemi devrinde Trendyol'da satışa başlayan Taha Mertcan Ok ve Cahit Uslu, köylerinde kalkınma hareketi başlattı. Büyükşehirden ayrılarak memleketleri Manisa Kırkağaç'ın Öveçli Köyü'ne geri dönen iki kuzen, 300 kişilik köylerinde herkese istihdam yaratmayı hedefliyor.

‘Manisa’dan Kars’a zeytinyağı satıyoruz’

c052d35942a57a6adf464dc5f6f37225e56fa7ed.jpeg

Zeytin ve zeytinyağı üretimi yapan Taha Mertcan Ok, pandemi devrinde işlerinin bıçak üzere kesildiğini, lakin birebir periyotta çıkış yolunu e-ticarette bulduğunu söyledi. Ok, "Bir aile markamız vardı lakin pazara ulaşma manasında istediğimiz başarıda değildi. 2020 yılında pandemi başladığında işlerimiz büsbütün durdu. Üniversite hayatım boyunca kendi markamı kurarak hem ailem hem de köy halkıyla birlikte bir şeyler yapmak istiyordum. İşlerimiz durduğunda harekete geçtim ve markamız ‘Organik Teyze’ ile Trendyol'da satışa başladık. İkinci gün sipariş geldi, çok kısa müddette Türkiye'nin birçok yerinden sipariş almaya başladık. Bir buçuk ayda satmayı planladığımız eserleri bir haftada sattık. Kars'a zeytinyağı satabileceğimizi hayal bile edemezken bugün Kars'a zeytinyağlarımızı gönderiyoruz. E-ticaret sayesinde Türkiye'nin her yerine ulaşabiliyoruz. Trendyol bize fırsat eşitliği yarattı" dedi.

Köy halkına istihdam

Pandemi devrinde profesyonel işini bırakıp eşiyle birlikte memleketine dönen ve üretime başlayan Cahit Uslu ise "Karşı Köyden markamızı kurarak Trendyol'da satışa başladık. Bugün sirke, salça, zerzevat ve meyve kurusu, bitki çayları, reçel, marmelat ve pekmez kümesinden oluşan 120 çeşit eseri tüm Türkiye’ye ulaştırıyoruz. Köy ve bölge halkına istihdam sağlıyoruz. Köydeki üreticilerimizden meyve ve zerzevatları alarak işliyoruz. Tesisimizde hammadde ayıklamadan üretime kadar yaklaşık 20 kişi çalışıyor. Bunların birden fazla bayanlardan oluşuyor. Amaçlarımız ortasında e-ihracat var" diye konuştu.


 

Similar threads

E-ticaret dünyası giderek büyürken Trendyol, satıcılarını her geçen gün büyütmeye devam ediyor. Türkiye’nin dört bir yanına hizmet ulaştıran, satıcılarla alıcıları bir ortaya getiren Trendyol, satıcılarına kıymetli takviyeler sunuyor. Artık sizlere, Trendyol’un satıcılara yönelik çalışmalarından...
Cevaplar
0
Görüntüleme
111
Boğaziçi Üniversitesi Albert Long Hall’de gerçekleştirilen 2. E-Ticaret Zirvesi’nde, online satış ve e-ihracat alanında KOBİ ve girişimcileri desteklemeyi hedefleyen BiTıklaİhracat programı duyuruldu. T.C. Ticaret Bakanlığı dayanakları ile Amazon Türkiye, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği...
Cevaplar
0
Görüntüleme
75
KOBİ’lere e-ihracat eğitim seminerleri başlatılmasına yönelik protokol, TOBB Lideri Rifat Hisarcıklıoğlu şahitliğinde, TOBB İdare Konseyi Üyesi Zeki Kıvanç ve Boğaziçi Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mehmed Özkan ve Amazon Avrupa Büyümeden Sorumlu Lider Yardımcısı Alex Ootes tarafından TOBB’da...
Cevaplar
0
Görüntüleme
61
Türk iş dünyasının çatı kuruluşu Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ile işletmelerin teknoloji ortağı Vodafone Business, Türkiye iktisadının belkemiği olan KOBİ'leri dijital geleceğe hazırlamaya devam ediyor. Bugüne kadar "Türkiye Teknoloji Buluşmaları" ve "Dijital Dönüşüm Hareketi" üzere...
Cevaplar
0
Görüntüleme
61
Araştırmaya nazaran, pandemi devrinde işletme sayısının 2’ye katlandığı Hepsiburada platformunda 10 işletmeden 7’sinin satışları %40 arttı. Pandemi yılında Hepsiburada platformu üzerinden tüm Türkiye’den işletmelerin e-ticaret hacmi artarken en çok artış gösteren vilayetlerimiz sırasıyla...
Cevaplar
0
Görüntüleme
121
858,503Konular
982,772Mesajlar
30,560Kullanıcılar
atwllaxSon üye
Üst Alt