Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Triger Zincir Değişimi Nasıl Anlaşılır

Triger Zincir Değişimi Nasıl Anlaşılır
0
205

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
87
Puan
48
F-D Coin
0
Triger kayışı, krank mili ve eksantirik milini birbirine bağlayarak senkronize çalışmasını sağlar Böylelikle emme ve egzoz subapları birlikte çalışır Bir taraftan motora oksijen girerken diğer taraftan motordaki egzoz gazı yani yanmış gaz dışarı atılır
Bu sistem genellikle kayış olarak kullanılmıştır, ancak yeni model araçlar zincirli sisteme geçmektedir Kayış sisteminin dezavantajı ne zaman kopacağını bilememekle birlikte, koptuğu anda anlamayıp yola devam etmeye çalışmanız halinde motor bloğunda çatlama veya millerin kitlenmesi gibi büyük sorunlara yol açmasıdır

6Triger Ne Zaman Değiştirilmelidir?

Triger değişim süreleri, üretici firma tarafından belirlenir 60000 – 80000 – 100000 – 120000 kilometrelerde değişim tavsiye edilir, sıklıkla 80000 kilometrede değişim yapılması gerektiği görülür
Triger kayış ise kauçuk malzemedeki yıpranmadan dolayı dört veya beş yılda bir değişim yapılması da öngörülebilir Zincir trigerlerde böyle bir durum söz konusu değildir

6Triger Değişimi Nasıl Yapılır?
Triger kayışı değişimi toplu olarak ve orijinal malzemeyle yapılmalıdır Sistem içerisindeki bazı parçalar eski bazı parçalar yeni olursa, motorun çalışma prensibine aykırı gaz giriş çıkışları olacağı için motor ömründe kısalmalar ve performansta düşüşler olabilir Bu nedenle, triger kayışınız değişirken aracınızın başında bulunmanızı tavsiye ederiz
Değişim işlemi yaklaşık 3 – 4 saat sürer, kayışın olduğu taraftaki lastik sökülür, varsa kayış muhafaza sökülür Kayış kasnak vidaları gevşetilir, devir daim pompası sökülür Devir daim pompası, kayış kasnağı ve triger kayışı yenileriyle değiştirildikten sonra, kayışın sertlik ayarı yapılır Gerginlik ayarı sistemin doğru çalışması için en önemli husustur bu nedenle tecrübeli kişiler tarafından yapılması önerilir Aracınız için verilen referans değerin yakalanabilmesi için, güç ölçer kullanılmasıyla milimetrik ayar yapılabilir Zira araç katologlarında kayışın bir santimetre esnemesi için ne kadar güç uygulanması gerektiği yazmaktadır
 

Similar threads

Triger kayışı,motorun düzenli çalışmasında,büyük bir öneme sahiptir. Asıl görevi,motor zamanlamasını dengelemektir. Önceki zamanlarda triger kayışı diye adlandırdığımız parça,son zamanlarda yeni nesil araçlarda karşımıza triger zinciri olarak çıkmaktadır. Triger seti,paletler,kayış ve gergiden...
Cevaplar
0
Görüntüleme
207
Araç Kullanımında çıkan bazı sorunlar moral bozar ve hiç olmadık zamanlarda masraf çıkartır. Araç kullanıcıların ortak sorunu olan bu arızlar, en çok eski model araçlarda yaşanmaktadır. Son model ,yeni bakımlı arabalarda arıza olayı çok daha az hatta neredeyse hiç yoktur. Triger kayışı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
229
Krank Keçesi Yağ Kaçağı Önleme Krank keçesi yağ kaçırıyor ise, parçanın ne olduğu, neden yağ kaçırdığı, değişiminin nasıl yapıldığı, maliyetinin ve masrafının ne tuttuğuna kadar tüm bilgileri sayfamızda bulabilirsiniz. Krank Keçesi Nedir Krank mili, iki ucunda motorun iki yanından dışarıya...
Cevaplar
0
Görüntüleme
347
Araçlarımızın  yürek noktası olarak cümle parçası edebileceğimiz motor kısmı, çalışma sırasında ayrı onlarca hareketle aktif olmaktadır Marş kısmından verilen emirle elektriksel olarak sistem başlatılmış olur Yani manâlı ve fiyatı yüksek motor parçası olan krank mili veya piston da gerçekten...
Cevaplar
0
Görüntüleme
103
Sente ayarı yapımı motor içerisinde yer alan eksantirik milinin zamanlamasında meydana gelen aksaklıkların düzeltilmesi amacıyla yapılmaktadır. Her marka ve model için farlı değerler eşliğinde yapılan bu ayarda aracın bazı değerlerinin bilinmesi halinde merakı olan herkes anlatacağımız...
Cevaplar
0
Görüntüleme
273
858,497Konular
982,554Mesajlar
30,291Kullanıcılar
rovulationSon üye
Üst Alt