Tüketen mi Tükettirilen mi? TÜKETEN Mİ, TÜKETTİRİLEN MİYİZ? Başlangıçta barter yöntemiyle var olan ticaret anlayışı, sanayi devriminin peşinde talep ve arzın iki taraflı dengelenmeleri üstüne kuruldu Son 20’li yıllara damgasını vuran tüketim alışkanlığıçılgınlığı kavramının gelişmesine niçin olan bu süreç, aslında taleptalep ikileminin, arza talep yaratılması olarak değişmesini de açıklama etmekte Özet Olarak şöyle söylemek fazla muhtemel; günümüz pazarlama stratejileri artık daha fazla; talep edilen ürüne istek yaratılabilmesi üzerine kuruluyor Bu sebepnetice ilişkisini; bir taraftan fiyat dengeleri ve politikalarını belirlemede keskin roller oynarken, öteki tarafta rekabetin zalim koşulları kendi oyunlarını kurguluyor Gerçekten, iletişim araçlarının ve yöntemlerinin, etik olmayan uygulamalarıyla da tükettirilen toplumlar yaratıyor İletişimin her alanında kullanılan mecralar, kendilerine yeni kaynaklar ve yöntemler yaratıyorlar Çok başarılı bir Hollywood filminin içinde izlediğiniz, son derece göz yaşartıcı bir sahnede verilen rahat mesajlarda, tüm duygusallığınız arasında, antrakta buz gibi bir içeceğin beklentisine girebiliyorsunuz veya asıl haber bülteninin içinde, Etiyopya’da özlem çeken insanlarla ilgili haberi üzüntü ile izlerkendinlerken, hemen sonrasındaki haberde Paris’ teki moda haftasının içeriğinde, renk, desen ve yeni modanın “pastel tonlarında oluşan mesajıyla da yarın giyeceğiniz kıyafetinizi kurgulamaya çalışıyorsunuz Bütün bunların karşılıklı yorumunda, iletişim yöntemlerinin hayatımızın her alanında ne dek yoğun olarak yer aldığını bakmak fazlası ile muhtemel Bize düşen kesinlikle firmaların beklentilerine yerinde irtibat stratejileri ve planları meydana getirmek, düzenlemek ve kullanmak Ancak başlıca olan; yaşadığımız ülkenin sosyal, kültürel ve ahlaksal değerlerini göz ardı etmemektir Yargı etmediği değerlerde kendini sunmaya veya göstermeye çalışan bir markayaürüne bu anlamda yardım verilmemesi iş etiği anlamında önemlidir diye düşünüyorum Buradaki esas çelişki ise mesleğimizin esas sorusunu ve sorununu dile getirmemize niçin oluyor Bir taraftan gelişme ve büyüme çabası içinde olan markaürüne yardım olmamız gerekirken, diğer tarafta olduğundan fazla kıymetli görüş çalışmalarında nerede durmamız gerektiğine karar vermeliyiz Belki de şunu sormalıyız!!! “Neye tarafından, ne dek abartmalıyız Vereceğimiz yanıt bizi ne dek namuslu ya da ahlak dışı davranır gösterecektir Kısaca; inanmadığımız işleri yapmamak, ötesinde inanmadıklarımız için başkalarının inanmalarını sağlayacak çabalar içinde de olmamak neticede yazımın başlığında da belirttiğim üzere bahşedilen mesaj defalarca benzer; daha fazla çalış !, daha fazla kazan ! , daha pozitif kendini düşün !, daha pozitif kendinle ilgilen !, daha pozitif bireyselleş ! ve daha pozitif harca ! ERHAN AKMAN