Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

tüketici bilinci nedir

tüketici bilinci nedir
0
317

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
alıcı bilinci nedir

A Bir mal satın alırken nelere uyarı etmelisiniz?

1 Bir mal satın alırken gerçekten bu mala ihtiyacınız olup olmadığını düşününüz
2 Satın alacağınız malın fiyatının bütçenize yerinde olup olmadığına bakınız
3 Malı teslim almadan sözleşmeyi imzalamayınız ve peşin ödemede bulunmayınız Besbelli bırakılabilirsiniz
4 Alacağınız malın sağlam ve ayıplı olup olmadığına dikkat ediniz
5 Taksitli olarak kapıdan ve kampanyalı mülk satın alırken, hazırlanan kontrat metnini imzalamadan önce mutlaka okuyunuz
6 Kontrat kağıdında aşağıdaki bilgilerin bulunmasına dikkat ediniz
1 Satıcının adı, ünvanı ve adresi,
2 Sözleşmenin düzenlendiği tarih (Sözleşmeye geçmiş tarih atılması cayma hakkını ortadan kaldırdığından geçmiş tarih atılmadığından belirlenmiş olunuz)
3 Satın alınan malın cinsi ve miktarı,
4 Malın teslim tarihi, (malı teslim almadan tarih atmayınız)
5 Malın peşin fiyatı, taksitli fiyatı ve faiz oranı

B HUKUKI HAKLARINIZ :
Sadece kapıdan, posta ve katalog aracılığıyla yapılan satışlarda;

1 Hiçbir mazeret göstermeden bir malı teslim aldığınız tarihten itibaren ( 7 ) gün içinde benimsemek ya da geri çevirmek hakkına sahipsiniz
2 Malı almaktan caydığınızı yani “Vazgeçme Bildirimini satıcıya 7 gün içinde iadeli taahhütlü mektupla, noter yoluyla gönderilen ihbarname ile ya da kişisel olarak elden teslim ederek ulaştırabilirsiniz
3 Satın aldığınız malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde, malın teslim tarihinden itibaren 15 gün içerisinde satıcı firmaya başvurarak malın değiştirilmesi, ödediğiniz bedelin iade edilmesi, ücretsiz olarak onarılması veya ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesi haklarından birini talep edebilirsiniz
4 Satıcı seçim ve talep ettiğiniz seçeneği yerine getirmekle yükümlüdür
5 Satın alınan malın ayıbı dar nitelikte ise, hakkınızı çağırmak için kanuni zaman 2 yıldır (Sıcacık ayıbın ispat edilmesi gerekir)

C SORUNLARINIZ İÇİN TATBIK :
Satın alınan mal veya hizmetle ilgili olarak satıcılarla aranızda çıkabilecek sorunların çözümünde; Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine ya da Tüketici Sorunlarına bakmakla görevli mahkemelere başvurabilirsiniz

1 Başvurular, uyuşmazlık konusunu taşıyan tatbik ve kanıt oluşturan ilgili belgelerle birlikte Hakem Heyetlerine yapılır Hakem Heyetleri Kaymakamlık ve Valilik bünyesinde bulunmaktadır
2 Kapıdan satışlarla ilgili uyuşmazlıklarda tüketicinin bulunduğu yerdeki Hakem Heyetlerine,
3 Öteki uyuşmazlıklarda ise mülk ve hizmeti satın aldığınız satıcının bulunduğu yerdeki Alıcı Sorunları Hakem Heyeti Başkanlıklarına başvurulur

D ÖNERİLER :

1 Çocuklarınızı ve ailenizi bilinçli bir alıcı olarak yetiştiriniz
2 Satın aldığınız dayanıklı tüketim malları için Garanti Belgesi almayı ve onaylatmayı unutmayınız
3 Satıcıların yanıltıcı ve yanıltıcı sözlerine kanmayınız
4 Eğer bir mülk satın almışsanız ve sorunlarınız varsa hiç zaman kaybetmeden yasal sürede ilgili hakem heyetine müracaat etmeyi dikkatsizlik etmeyiniz *
 
858,500Konular
982,385Mesajlar
32,978Kullanıcılar
brk0079Son üye
Üst Alt