iltasyazilim
FD Üye
alıcı hakları nelerdir
1) Esas İhtiyaçların Karşılanması Hakkı: Barınma,ısınma, aydınlanma, meşrubat ve kullanacak su bulma,haberleşme, ulaşım tüketicilerin en temel ihtiyaçlarıdır Her tüketici, bu temel ihtiyaçların karşılanmasını talep edebilir
2) Sağlık Durumu Ve Emniyet Hakkı: Satışa sunulan her türlü mülk ve hizmetin insan yaşamı ve sağlığı açısından kullanıcısına zarar vermeyecek durumda olmasıdır
3) Bilgi Edinme Hakkı: Tüketicinin mal ve hizmeti satın alırken doğru karar verebilmesinin sağlanması için tüketicinin zorunlu bilgilere ulaşabilmesi ve zararlı, aldatıcı reklamdan, etiketten, ambalajdan korunmasıdır
4) Eğitilme Hakkı: Tüketicinin yargı ve çıkarlarını koruyabilmesi, alıcı bilincine sahip olması için eğitim kurumlarında eğitilmesidir
5) Zararların Giderilmesi Hakkı: Satın alınan mülk ya da hizmetten nedeniyle tüketicinin uğramış olduğu zararın giderilmesi, o mülk veya hizmetin her tarafta tüketiciye ulaştırılmasıdır
6) Dinç Bir Çevrede Yaşama Hakkı: Sağlık Durumu koşullarına yerinde bir çevrenin oluşumunda ülke ve
Doğal kaynakların doğru kullanımı ile çevrenin korunması, pak ve sağlıklı bir şekilde gelecek nesillere bırakılmasıdır
7) Hesaplı Çıkarların Korunması Hakkı: Tüketiciye kıyas imkanı verecek çeşitte mülk ve hizmetin en yerinde fiyattan sunulması, satış sonrası her türlü teknik destek ve servisin tüketiciye ulaştırılmasıdır
8) Seçme Hakkı: Tüketicilerin dağıtılmış ürün ve hizmetlere istedikleri zaman ulaşabilmeleri anlamındadır Rekabetin bütün olarak işlemediği pazarlarda devlet aksaklıların giderilmesi için oluşturacağı düzenlemeler ile uygun kalite ve fiyatlarda mülk ve hizmetlerin tüketicilere sunulmasını sağlamalıdır
9) Temsilcilik Edilme, Örgütlenme, Sesini Duyurma Hakkı: Yukarıda farzedilen hakların elde kullanılabilmesi, tüketicilerin haklarını koruyabilmeleri, mağduriyetlerinin giderilmesinde bir araya gelerek şiddet birliği oluşturmaları ve hükümetlerin hesaplı ve siyasi politikaların da dikkate alınma ve ulus kurumlarında temsilcilik edilebilmesidir *
1) Esas İhtiyaçların Karşılanması Hakkı: Barınma,ısınma, aydınlanma, meşrubat ve kullanacak su bulma,haberleşme, ulaşım tüketicilerin en temel ihtiyaçlarıdır Her tüketici, bu temel ihtiyaçların karşılanmasını talep edebilir
2) Sağlık Durumu Ve Emniyet Hakkı: Satışa sunulan her türlü mülk ve hizmetin insan yaşamı ve sağlığı açısından kullanıcısına zarar vermeyecek durumda olmasıdır
3) Bilgi Edinme Hakkı: Tüketicinin mal ve hizmeti satın alırken doğru karar verebilmesinin sağlanması için tüketicinin zorunlu bilgilere ulaşabilmesi ve zararlı, aldatıcı reklamdan, etiketten, ambalajdan korunmasıdır
4) Eğitilme Hakkı: Tüketicinin yargı ve çıkarlarını koruyabilmesi, alıcı bilincine sahip olması için eğitim kurumlarında eğitilmesidir
5) Zararların Giderilmesi Hakkı: Satın alınan mülk ya da hizmetten nedeniyle tüketicinin uğramış olduğu zararın giderilmesi, o mülk veya hizmetin her tarafta tüketiciye ulaştırılmasıdır
6) Dinç Bir Çevrede Yaşama Hakkı: Sağlık Durumu koşullarına yerinde bir çevrenin oluşumunda ülke ve
Doğal kaynakların doğru kullanımı ile çevrenin korunması, pak ve sağlıklı bir şekilde gelecek nesillere bırakılmasıdır
7) Hesaplı Çıkarların Korunması Hakkı: Tüketiciye kıyas imkanı verecek çeşitte mülk ve hizmetin en yerinde fiyattan sunulması, satış sonrası her türlü teknik destek ve servisin tüketiciye ulaştırılmasıdır
8) Seçme Hakkı: Tüketicilerin dağıtılmış ürün ve hizmetlere istedikleri zaman ulaşabilmeleri anlamındadır Rekabetin bütün olarak işlemediği pazarlarda devlet aksaklıların giderilmesi için oluşturacağı düzenlemeler ile uygun kalite ve fiyatlarda mülk ve hizmetlerin tüketicilere sunulmasını sağlamalıdır
9) Temsilcilik Edilme, Örgütlenme, Sesini Duyurma Hakkı: Yukarıda farzedilen hakların elde kullanılabilmesi, tüketicilerin haklarını koruyabilmeleri, mağduriyetlerinin giderilmesinde bir araya gelerek şiddet birliği oluşturmaları ve hükümetlerin hesaplı ve siyasi politikaların da dikkate alınma ve ulus kurumlarında temsilcilik edilebilmesidir *