nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Tüketici Hakları Ayıplı Mal İadesi
Alıcı Hakları Ayıplı Mal İade Hakkında Data
İnsanların açlık ve gereksinimleri sınır tanımıyor Satınalma gücü yükseldikçe tüketim eğilimi de artıyor Bu gereksinimleri karşılamak için belirtilmiş bir eder karşılığında fazla farklı alanlara yönlendirilmiş mülk ve hizmetler sunuluyor Aldığınız ürünün arızalı ya da yasal adıyla ayıplı çıkması durumunda neler yapmanız gerektiğini her tarafta bilirseniz çok üzülmezsiniz Aşağıdaki gelişmeleri birebir yaşayan bir alıcı olarak tecrübemi sizlerle paylaşmanın yardımcı olacağını düşündüm Burada yazdıklarım konusunda beni yönlendiren Antalya Tüketiciler Derneği mensuplarına da teşekkür ediyorum
Ilk Önce tüketici olarak yalnız olmadığınızı, bazı hukuki haklarınız olduğunu bilmeniz açısından ilgili yasanın kayda değer bir maddesine göz atalım dilerseniz
Ürün sevisten geldiğinde arızası kesinleşmişse bunun yazıldığı Servis Fişini imzalamadan önce tercihinize tarafından üç şey yazma hakkınız var:
1) Ürünün tamir edilmesini,
2) Ürünün yenisiyle değiştirilmesini,
3) Paranızın iadesini,
isteyebilirsiniz Bunlardan birini Servis Fişinin üstüne mutlaka yazın
Tamir edilen ya da değiştirilen ürünü teslim alırken ise Teslim Fişidoldurulur ve size imzalatıldıktan sonradan mahsul teslim edilir Bu fişin üzerine de imza atmadan önce Hukuki haklarım gizli kalmak kaydıyla teslim alıyorumyazın ve bir kopyasını veya fotokopisini alın
Diyelim ancak satıcı firma ayıplı mülkı geri almadı ve paranızı iade etmedi, ürün değişimine de yanaşmadı O takdirde iadeli taahhütlü bir ihtarname çekmeniz gerekiyor Taslağı şöyle olabilir:
(Firma Adı) 'na
20 tarihinde mağazanızdan marka ve model ürününü aldım Ancak şeklinde bir arızayla karşılaştım (burada arızayı anlatın) Otuz gün dolmadan ürünün yenisiyle değiştirilmesini, bu mümkün değilse paramın iadesini istek ediyorum
İhtaren bildiririm Tarih
Adres Ad
Tlf İmza
Ben bu aşamaya gelmeden ayıplı ürünün değişimini sağlamıştım Bunda da olumlu bir gelişme olmadığı takdirde ilgili İlçe Kaymakamlığına dilekçe ile başvurulması gerekiyor *
Alıcı Hakları Ayıplı Mal İade Hakkında Data
İnsanların açlık ve gereksinimleri sınır tanımıyor Satınalma gücü yükseldikçe tüketim eğilimi de artıyor Bu gereksinimleri karşılamak için belirtilmiş bir eder karşılığında fazla farklı alanlara yönlendirilmiş mülk ve hizmetler sunuluyor Aldığınız ürünün arızalı ya da yasal adıyla ayıplı çıkması durumunda neler yapmanız gerektiğini her tarafta bilirseniz çok üzülmezsiniz Aşağıdaki gelişmeleri birebir yaşayan bir alıcı olarak tecrübemi sizlerle paylaşmanın yardımcı olacağını düşündüm Burada yazdıklarım konusunda beni yönlendiren Antalya Tüketiciler Derneği mensuplarına da teşekkür ediyorum
Ilk Önce tüketici olarak yalnız olmadığınızı, bazı hukuki haklarınız olduğunu bilmeniz açısından ilgili yasanın kayda değer bir maddesine göz atalım dilerseniz
Ürün sevisten geldiğinde arızası kesinleşmişse bunun yazıldığı Servis Fişini imzalamadan önce tercihinize tarafından üç şey yazma hakkınız var:
1) Ürünün tamir edilmesini,
2) Ürünün yenisiyle değiştirilmesini,
3) Paranızın iadesini,
isteyebilirsiniz Bunlardan birini Servis Fişinin üstüne mutlaka yazın
Tamir edilen ya da değiştirilen ürünü teslim alırken ise Teslim Fişidoldurulur ve size imzalatıldıktan sonradan mahsul teslim edilir Bu fişin üzerine de imza atmadan önce Hukuki haklarım gizli kalmak kaydıyla teslim alıyorumyazın ve bir kopyasını veya fotokopisini alın
Diyelim ancak satıcı firma ayıplı mülkı geri almadı ve paranızı iade etmedi, ürün değişimine de yanaşmadı O takdirde iadeli taahhütlü bir ihtarname çekmeniz gerekiyor Taslağı şöyle olabilir:
(Firma Adı) 'na
20 tarihinde mağazanızdan marka ve model ürününü aldım Ancak şeklinde bir arızayla karşılaştım (burada arızayı anlatın) Otuz gün dolmadan ürünün yenisiyle değiştirilmesini, bu mümkün değilse paramın iadesini istek ediyorum
İhtaren bildiririm Tarih
Adres Ad
Tlf İmza
Ben bu aşamaya gelmeden ayıplı ürünün değişimini sağlamıştım Bunda da olumlu bir gelişme olmadığı takdirde ilgili İlçe Kaymakamlığına dilekçe ile başvurulması gerekiyor *