Tuketici Hakları Ayıplı Mal İadesi
Tuketici Hakları Ayıplı Mal İade Hakkında Bilgi
İnsanların istek ve gereksinimleri sınır tanımıyor Satınalma gucu yukseldikce tuketim eğilimi de artıyor Bu gereksinimleri karşılamak icin belirli bir eder karşılığında cok ceşitli mal ve hizmetler sunuluyor Aldığınız urunun arızalı ya da yasal adıyla ayıplı cıkması durumunda neler yapmanız gerektiğini baştan bilirseniz cok uzulmezsiniz Aşağıdaki gelişmeleri birebir yaşamış bir tuketici olarak tecrubemi sizlerle paylaşmanın yararlı olacağını duşundum Burada yazdıklarım konusunda beni yonlendiren Antalya Tuketiciler Derneği mensuplarına da teşekkur ediyorum
Oncelikle tuketici olarak yalnız olmadığınızı, bazı yasal haklarınız olduğunu bilmeniz acısından ilgili yasanın onemli bir maddesine goz atalım dilerseniz
Urun sevisten geldiğinde arızası kesinleşmişse bunun yazıldığı Servis Fişini imzalamadan once tercihinize gore uc şey yazma hakkınız var:
1) Urunun tamir edilmesini,
2) Urunun yenisiyle değiştirilmesini,
3) Paranızın iadesini,
isteyebilirsiniz Bunlardan birini Servis Fişinin uzerine mutlaka yazın
Tamir edilen veya değiştirilen urunu teslim alırken ise Teslim Fişidoldurulur ve size imzalatıldıktan sonra urun teslim edilir Bu fişin uzerine de imza atmadan once Yasal haklarım saklı kalmak kaydıyla teslim alıyorumyazın ve bir kopyasını ya da fotokopisini alın
Diyelim ki satıcı firma ayıplı malı geri almadı ve paranızı iade etmedi, urun değişimine de yanaşmadı O takdirde iadeli taahhutlu bir ihtarname cekmeniz gerekiyor Taslağı şoyle olabilir:
(Firma Adı) 'na
20 tarihinde mağazanızdan marka ve model urununu aldım Ancak şeklinde bir arızayla karşılaştım (burada arızayı anlatın) Otuz gun dolmadan urunun yenisiyle değiştirilmesini, bu mumkun değilse paramın iadesini talep ediyorum
İhtaren bildiririm Tarih
Adres İsim
Tlf İmza
Ben bu aşamaya gelmeden ayıplı urunun değişimini sağlamıştım Bunda da olumlu bir gelişme olmadığı takdirde ilgili İlce Kaymakamlığına dilekce ile başvurulması gerekiyor
Tuketici Hakları Ayıplı Mal İade Hakkında Bilgi
İnsanların istek ve gereksinimleri sınır tanımıyor Satınalma gucu yukseldikce tuketim eğilimi de artıyor Bu gereksinimleri karşılamak icin belirli bir eder karşılığında cok ceşitli mal ve hizmetler sunuluyor Aldığınız urunun arızalı ya da yasal adıyla ayıplı cıkması durumunda neler yapmanız gerektiğini baştan bilirseniz cok uzulmezsiniz Aşağıdaki gelişmeleri birebir yaşamış bir tuketici olarak tecrubemi sizlerle paylaşmanın yararlı olacağını duşundum Burada yazdıklarım konusunda beni yonlendiren Antalya Tuketiciler Derneği mensuplarına da teşekkur ediyorum
Oncelikle tuketici olarak yalnız olmadığınızı, bazı yasal haklarınız olduğunu bilmeniz acısından ilgili yasanın onemli bir maddesine goz atalım dilerseniz
Urun sevisten geldiğinde arızası kesinleşmişse bunun yazıldığı Servis Fişini imzalamadan once tercihinize gore uc şey yazma hakkınız var:
1) Urunun tamir edilmesini,
2) Urunun yenisiyle değiştirilmesini,
3) Paranızın iadesini,
isteyebilirsiniz Bunlardan birini Servis Fişinin uzerine mutlaka yazın
Tamir edilen veya değiştirilen urunu teslim alırken ise Teslim Fişidoldurulur ve size imzalatıldıktan sonra urun teslim edilir Bu fişin uzerine de imza atmadan once Yasal haklarım saklı kalmak kaydıyla teslim alıyorumyazın ve bir kopyasını ya da fotokopisini alın
Diyelim ki satıcı firma ayıplı malı geri almadı ve paranızı iade etmedi, urun değişimine de yanaşmadı O takdirde iadeli taahhutlu bir ihtarname cekmeniz gerekiyor Taslağı şoyle olabilir:
(Firma Adı) 'na
20 tarihinde mağazanızdan marka ve model urununu aldım Ancak şeklinde bir arızayla karşılaştım (burada arızayı anlatın) Otuz gun dolmadan urunun yenisiyle değiştirilmesini, bu mumkun değilse paramın iadesini talep ediyorum
İhtaren bildiririm Tarih
Adres İsim
Tlf İmza
Ben bu aşamaya gelmeden ayıplı urunun değişimini sağlamıştım Bunda da olumlu bir gelişme olmadığı takdirde ilgili İlce Kaymakamlığına dilekce ile başvurulması gerekiyor