Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Tüketici minimum enerjiyle alışveriş yapmak istiyor!

Tüketici minimum enerjiyle alışveriş yapmak istiyor!

elektronikci

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,347
Etkileşim
3
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
69
bha_52_52baaa21e4d356bd1e4e.jpg

Alınacak esere 3,5 saniyede karar veriyorlar…

Mağazalardaki her ayrıntının ardında bir kıssa bulunuyor. Eserlerin mağaza içinde ve rafta nasıl sergileneceğini belirleyen ‘planogram’ çalışmaları, tüketicilere en kısa müddette en hakikat eseri sunmayı hedefliyor. REM People’a nazaran alışverişçi her ziyaretinde asgarî eforla gereksinimi olan eseri almak istiyor…

Perakende dünyasında hem üretici firmalar hem de mağazalar alışverişçilerin hayatını kolaylaştırmak için çalışıyor. Eserlerin mağaza içinde ve rafta nasıl sergileneceğini belirleyen ‘planogram’ çalışmaları, tüketicilere en kısa müddette en gerçek eseri sunmayı hedefliyor. Zira alışverişçi her ziyaretinde asgarî eforla gereksinimi olan eseri almak istiyor.

En güzel fiyatı bulunca alıyorlar

Ekonomik değişimlerle birlikte Türkiye’de ayda bir ya da iki kere büyük marketleri ziyaret eden ve toplu alışveriş yapan alışverişçiler artık haftalık hatta günlük/anlık alışveriş yapıyor. Yani en yeterli fiyatı buldukları anda eserleri satın alma eğilimine giriyor. Piyasadaki promosyonları yakından takip eden ve fiyat hassasiyeti yüksek alışverişçi profilleri süratle yaygınlaşıyor. Bu durum indirim marketlerinin tüm Türkiye’de süratli aksiyon alabilmesine sebep oluyor.

Planlı alışveriş bilhassa içecek ve atıştırmalık kategorisinde çok daha azalmış durumda. Alışverişçiler market ziyaretlerinde eserleri anlık tüketim için anlık kararlarla satın alıyor.

Tüketici 3,5 saniyede karar veriyor

REM People Müşteri Muvaffakiyet Yöneticisi Ali Dedei, artık alışverişçiyi çok düzgün tanıyan tüm firmaların da bildiği üzere raf önünde karar verme müddetinin 3,5 saniyeye indiğini söylüyor. Perakendeciler bu limitli saniyeler içinde eserlerin raflardan sepetlere geçişini sağlamaya çalışıyor.

Yani alışverişçilere kararlarını en kısa müddette aldırabilmek için eserleri azamî beğeniye ulaştırmak gerekiyor. Ali Dedei’ye nazaran bunun yolu da ‘planogram’dan geçiyor. Mağazalardaki eserlerin raflarda nasıl düzenleneceğini belirleyen teknikleri tabir eden ‘planogram’ ile tüketicinin işi kolaylaşıyor.

Karar ağacına nazaran şekilleniyor

En çok bilinen, en çok beğenilen, en çok aranan ve istenilen eserlerin market içinde de en kolay formda bulunmasını sağlayan planogram, binlerce eserin bulunduğu marketlerde markaların en çok odaklandığı alanların başında geliyor. Son yıllarda alışverişçi odaklı pazarlama aktiviteleri ile alışverişçi muhtaçlık tahlilleri, alışverişçi iç görüleri ve satın alma karar ağaçları çalışmaları da çok değer kazanıyor. Her kategori için karar ağaçları değişmekle birlikte en çok dikkat cazibeli olanı ‘Ana kategori-alt kategori-marka-fiyat-varyant-boyut’ olarak sıralanıyor.

Bu karar ağaçlarının en değerli tesir alanları ise markaların raflardaki dizilimlerine yani planograma olan tesirleri. Alışverişçi zihnindeki bu seyahat ile raflardaki eserlerin dizilim kuralları paralellik gösterdiğinde yani yanlışsız kurgulanmış planograma azamî ahenk sağlandığında alışverişçilerin en az eforla aradıkları eserlerle buluştuğu görünüyor.

REM People ne yapıyor?

Yapay zekâ tabanlı çoklu kanal perakende uygulama idaresi tahlilleri sunan yeni jenerasyon perakende analitiği şirketi REM People, kategorilerin ve eserlerin raf dizilim kurallarını yalnızca takip ederek uyumluluklarını raporlamıyor birebir vakitte planograma kurallarını koyacak olan müşterilerine alışverişçi dinamikleri ile ilgili çalışmalar yaparak karar ağaçlarını ve alışveriş davranışlarını da pahalandırıyor.

REM People, planogram dizilim kurallarını belirlediği kategorilerde tertipli olarak ahenk takibi ile alışverişçinin satış noktalarını her ziyaret ettiğinde en az efor ile muhtaçlığı olan eseri o anda bulmasını sağlıyor. İnsan tabiatında olan tembellik dürtüsü, asgarî efor sarf ederek hayatını sürdürmek için daima hazır bulunuyor. Beğendiği, takip ettiği, tükettiği ya da kullandığı markalara ilişkin eserleri tercih eden alışverişçilerin de bu tembellik dürtüsüne sahip olduğu ve istediği eseri alabilmek için karar sürecinde asgarî güç harcamak istediği biliniyor. REM People, yaptığı çalışmalarla tüketicilerin hayatını kolaylaştırırken markaların alandaki verimliliklerini artırıyor.

Anlık olarak takip ediyor

REM People, geliştirdiği yapay zeka takviyeli manzara tanıma teknolojileri ve akıllı karar dayanak yazılımlarıyla kategorilerin ve eserlerin raf dizilim kurallarına olan uyumluluklarını anlık olarak takip ediyor. Anlık aksiyon alınmasını sağlayacak dijital misyonlar oluştururken müşterilerin satış otomasyon sistemlerine karşılıklı bilgi akışını sağlayacak formda entegre olarak uçtan uca eserin seyahatini takip ettirebiliyor. Böylelikle satış artışına ve pazar hissesi sonuçlarına direkt tesir ediyor.
Kaynak: (BYZHA) - Beyaz Haber Ajansı
 

Similar threads

Yapay zekâ tabanlı çoklu kanal perakende uygulama idaresi tahlilleri sunan yeni jenerasyon perakende analitiği şirketi REM People, teknolojisini geliştirmeye devam ediyor. İmaj tanıma teknolojileriyle data toplama sürecini optimize ederek bilgi kalitesini ileri taşıyan REM People, artık...
Cevaplar
0
Görüntüleme
53
Basitçe anlatmak gerekirse fiyat karşılaştırma platformları, İnternetteki pazaryeri, mağaza ve markaların eserlerindeki fiyatları anlık olarak tarayarak en hakikat seçeneği kullanıcıya sunar. Örneğin iPhone 11 satın almak isteyen bir kullanıcı pek çok mağaza ve satıcıdaki fiyatları tek bir...
Cevaplar
0
Görüntüleme
60
Her yıl büyük indirimlerin yapıldığı 11.11 kampanyası, 2021 yılında da pek çok kullanıcının beklentilerini karşılamak için fırsatların kapılarını aralayacak. 11 Kasım’ın ilk dakikalarından başlayarak 24 saat boyunca sürecek olan indirim fırsatları, sunduğu avantajlarla pek çok alışveriş...
Cevaplar
0
Görüntüleme
46
Türkiye'de son yılların en dikkat çeken dallarından bir tanesi, hiç elbet e-ticaret. İnternet kullanımının yaygınlaşması sonucunda hayatımıza giren bu kesim, muhtaçlığımız olan her şeye rahatlıkla ulaşabilmemizi sağlıyor. Üstelik mağaza açma ya da depo üzere kaygıların olmaması, ticarete giriş...
Cevaplar
0
Görüntüleme
137
Tüketim çılgınlığı, gereksinimden fazlasını süreklilik kazanmış formda tüketmek. 90’lı yılların başlarında Susam sokağındaki “Kurabiye Canavarı” misali… Giysi, beslenme, teknoloji, hoşluk, bilgi, zaman… her şeyi süratle tüketiyoruz… Daima isteyen, doyamayan biz ve çocuklarımız… Kara delik gibi…...
Cevaplar
0
Görüntüleme
65
858,509Konular
980,842Mesajlar
30,687Kullanıcılar
SeroktrrSon üye
Üst Alt