Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

tüketici olarak nasıl bilinçli oluruz

tüketici olarak nasıl bilinçli oluruz

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
tüketici olarak nasıl bilinçli oluruz

alıcı olarak nasıl bilinçli oluruz?
Çocuklarınızı ve ailenizi bilinçli bir alıcı olarak yetiştiriniz
Satın aldığınız dayanıklı tüketim malları için Garanti Belgesi almayı ve onaylatmayı unutmayınız
Satıcıların yanıltıcı ve yanıltıcı sözlerine kanmayınız
Eğer bir mal satın almışsanız ve sorunlarınız varsa hiç vakit kaybetmeden hukuki sürede ilgili hakem heyetine müracaat etmeyi dikkatsizlik etmeyiniz

Bir mülk satın alırken nelere uyarı etmelisiniz?
Bir mülk satın alırken gerçekte bu mala ihtiyacınız olup olmadığını düşününüz
Satın alacağınız malın fiyatının bütçenize uygun olup olmadığına bakınız
Malı teslim almadan sözleşmeyi imzalamayınız ve peşin ödemede bulunmayınız Besbelli bırakılabilirsiniz
Alacağınız malın sağlam ve ayıplı olup olmadığına dikkat ediniz
Taksitli olarak kapıdan ve kampanyalı mülk satın alırken, hazırlanan anlaşma metnini imzalamadan önce mutlaka okuyunuz
Kontrat kağıdında aşağıdaki bilgilerin bulunmasına uyarı ediniz
Satıcının adı, ünvanı ve adresi,
Sözleşmenin düzenlendiği tarih (Sözleşmeye geçmiş tarih atılması sözünden dönme hakkını ortadan kaldırdığından geçmiş tarih atılmadığından kesin olunuz)
Satın alınan malın cinsi ve miktarı,
Malın teslim tarihi, (malı teslim almadan tarih atmayınız)
Malın peşin fiyatı, taksitli fiyatı ve faiz oranı

Yasal haklarınız nelerdir ?
Yalnızca kapıdan, posta ve katalog yoluyla yapılan satışlarda;
Hiçbir bahane göstermeden bir malı teslim aldığınız tarihten itibaren ( 7 ) gün içinde kabul etmek ya da kabul etmemek hakkına sahipsiniz
Malı almaktan caydığınızı yani “Sözünden Dönme Bildirimini satıcıya 7 gün içinde iadeli taahhütlü mektupla, noter aracılığıyla gönderilen ihbarname ile veya bana kalırsa elden teslim ederek ulaştırabilirsiniz
Satın aldığınız malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde, malın teslim tarihinden itibaren 15 gün içerisinde satıcı firmaya başvurarak malın değiştirilmesi, ödediğiniz bedelin iade edilmesi, bedava olarak onarılması veya ayıbın neden olduğu değerinde kaybının bedelden indirilmesi haklarından birini istek edebilirsiniz
Satıcı tercih ve istek ettiğiniz seçeneği yerine getirmekle yükümlüdür
Satın alınan malın ayıbı kuytu nitelikte ise, hakkınızı seslenmek için kanuni zaman 2 yıldır (Kuytu ayıbın ispat edilmesi gerekir)

Satın alınan mülk veya hizmetle ilgili olarak satıcılarla aranızda çıkabilecek sorunların çözümünde;
Alıcı Sorunları Hakem Heyetlerine ya da Alıcı Sorunlarına bakmakla görevli mahkemelere başvurabilirsiniz
Başvurular, anlaşmazlık konusunu içeren dilekçe ve kanıt yaratıcı ilgili belgelerle birlikte Hakem Heyetlerine yapılır Hakem Heyetleri Kaymakamlık ve Valilik bünyesinde bulunmaktadır
Kapıdan satışlarla ilgili uyuşmazlıklarda tüketicinin bulunduğu yerdeki Hakem Heyetlerine, Öteki uyuşmazlıklarda ise mal ve hizmeti satın aldığınız satıcının bulunduğu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlıklarına başvurulur *
 
858,475Konular
981,251Mesajlar
29,550Kullanıcılar
rastgeleSon üye
Üst Alt