Satın alınan mal ya da hizmetin ayıplı olduğunu fark edildiğinde ilk yapılması gereken mal yada hizmetin sağlandığı kurum ile goruşmektir
Mal ya da hizmeti sağlayan kurum size yardımcı olmuyor ve mağdur bırakıyor ise o zaman hakkınızı Tuketici Sorunları Hakem Heyetinde ve Tuketici Mahkemelerinde arayabilirsiniz Almış olduğunuz mal ya da hizmet'in maddi değeri 2019 yılı itibariyle 1,200 liradan az ise gitmeniz gereken yer Tuketici Sorunları Hakem Heyetidir Eğer bu meblağdan yuksek ise o zaman hakkınızı Tuketici mahkemelerinde aramanız gerekir
Tuketici Sorunları Hakem Heyetine Başvuru yaparken uymanız gereken prosedur şoyledir
Ayıplı olduğunu duşunduğunuz urun yada malın evraklarını hazırlayın Fatura, satış fişi ve garanti belgesi gibi belgeler
Tuketici Sorunları Hakem Heyetine sorununuzu anlatan bir dilekce yazın Dilekcenizde aldığınız hizmet ya da malın mahiyeti, ne zaman alındığı, ne zaman teslim edildiği, kac liraya mal edildiği, sorunun ne olduğu, hizmet ya da malı aldığınız kuruma gittiğinizde nasıl bir karşılık aldığınız ve sonuc olarak konuyla ilgili ne yapılmasını istediğinizi (para iadesi, odeme iptali, değişim vb) duzgun bir dille yazın
Yapacağınız başvurular tamamen ucretsizdir Konu incelenir, Tuketici Sorunları Hakem Heyeti yetkilileri sizin adınıza mal ya da hizmet sağlayıcı tarafla iletişime gecer ve yazışmalar yapılır belli bir surenin sonunda size geri donuş yapılır
Dilekcenize size ulaşılabilecek irtibat adres ve telefonu yazmayı unutmayın
Mal ya da hizmeti sağlayan kurum size yardımcı olmuyor ve mağdur bırakıyor ise o zaman hakkınızı Tuketici Sorunları Hakem Heyetinde ve Tuketici Mahkemelerinde arayabilirsiniz Almış olduğunuz mal ya da hizmet'in maddi değeri 2019 yılı itibariyle 1,200 liradan az ise gitmeniz gereken yer Tuketici Sorunları Hakem Heyetidir Eğer bu meblağdan yuksek ise o zaman hakkınızı Tuketici mahkemelerinde aramanız gerekir
Tuketici Sorunları Hakem Heyetine Başvuru yaparken uymanız gereken prosedur şoyledir
Ayıplı olduğunu duşunduğunuz urun yada malın evraklarını hazırlayın Fatura, satış fişi ve garanti belgesi gibi belgeler
Tuketici Sorunları Hakem Heyetine sorununuzu anlatan bir dilekce yazın Dilekcenizde aldığınız hizmet ya da malın mahiyeti, ne zaman alındığı, ne zaman teslim edildiği, kac liraya mal edildiği, sorunun ne olduğu, hizmet ya da malı aldığınız kuruma gittiğinizde nasıl bir karşılık aldığınız ve sonuc olarak konuyla ilgili ne yapılmasını istediğinizi (para iadesi, odeme iptali, değişim vb) duzgun bir dille yazın
Yapacağınız başvurular tamamen ucretsizdir Konu incelenir, Tuketici Sorunları Hakem Heyeti yetkilileri sizin adınıza mal ya da hizmet sağlayıcı tarafla iletişime gecer ve yazışmalar yapılır belli bir surenin sonunda size geri donuş yapılır
Dilekcenize size ulaşılabilecek irtibat adres ve telefonu yazmayı unutmayın