Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Tüketicilerin % 83'ü 'Efsane Cuma'da Alışveriş Yapacak

Tüketicilerin % 83'ü 'Efsane Cuma'da Alışveriş Yapacak
0
51

dagcı

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,225
Etkileşim
3
Puan
38
Yaş
69
F-D Coin
71
tuketicilerin-yzde-83u-cuma-alisveris-yapacak.jpg

Amerika'dan başlayıp tüm dünyaya yayılan Efsane Cuma (Kara Cuma) ve Siber Pazartesi dönemine sayılı günler kaldı. Her yıl tüketicilerin; markaların en büyük indirimlerini heyecanla beklediği Efsane Cuma ve Siber Pazartesi dönemi geldi çattı. Bu yıl 26 Kasım Cuma ve 29 Kasım Pazartesi günleri gerçekleşecek indirimler için markalar da hazırlıklarına başladı. Artık daha önceki yıllarda olduğu gibi yalnızca iki günle sınırlı kalmayan indirim dönemini markalar koskoca bir haftaya hatta bazen iki haftaya yayıyor. Bu dönemde tüketiciler için kaçırılmayacak indirim fırsatları yaratan markalar, kampanyalarını hedef kitlelerine ulaştırmanın en etkili yollarını aramaya devam ediyor.

KATILIMCILARIN %83,6'sı EFSANE CUMA, %77,8'i SİBER PAZARTESİDE ALIŞVERİŞ YAPACAK


AdColony bu büyük indirim döneminde akıllı telefonların Türkiye'deki kullanıcıların üzerindeki etkisini ve markaların tüketicilerle nasıl etkileşim kurabileceğini analiz etmek için bir araştırma yaptı. Bağımsız araştırma şirketi GlobalWebIndex ile birlikte yapılan 'Efsane Cuma & Siber Pazartesi Araştırması'ndan çıkan sonuçlar ise mobilin gücünü bir kez daha gözler önüne serdi. 1350 kişi ile online gerçekleştirilen ankete katılanların %83,6'sı Efsane Cuma gu¨nu¨ alıs¸veris¸ yapacağını belirtirken, %77,8'i Siber Pazartesi günü alışveriş yapacaklarını söylüyor. Tüketicilerin %7,9'u internet üzerinden alışveriş yaparken sadece akıllı telefonlarını kullandığını, %15,6'sı ise çoğu zaman akıllı telefonlarını ve bazen de masaüstü bilgisayarlarını kullandığını belirtiyor.

PROMOSYON BEKLENTİSİ YÜKSEK

Mobil cihazından alışveriş yapan tüketicilerin beklentileri ise her konuda olduğu gibi farklılık gösteriyor. Türkiye'deki kullanıcıların %80,8'i alışveriş yaparken basit, kullanımı kolay uygulamaları/web sayfalarını tercih ederken, %48,8'i ise ödeme sürecinin kolay olmasını tercih ediyor. Markalar için çok önemli olan bir diğer sonuç ise bu dönemde tüketicilere özel promosyonlar sağlamak. Ankete katılanların %47,8'i bu dönemde özel kuponlara ve tekliflere erişmek istiyor.

KULLANIM KOLAYLIĞI MOBİLİ ÖNE ÇIKARIYOR

Akıllı telefonlarımızın her an ve en kolay ulaşılabilir cihazlar olması ise onları diğer cihazlardan bir adım öne çıkarıyor. İnternetten alıs¸veris¸ yaparken masau¨stu¨ yerine mobil cihazların tercih edilmesinin en büyük nedeni %75,3'ün mobil cihazların daha hızlı olduğunu düşünmesi. %69,9 ile kişisel alışveriş deneyimi, %67,2 ile kolay kullanım, ve %63,5 ile güvenli olması ve iyi bir kullanıcı deneyimi sağlaması ise mobil cihazların masaüstü cihazlara kıyasla neden daha çok tercih edildiğini bir kez daha kanıtlıyor.


TERCİH SEBEBİ UCUZLUK


Tu¨keticiler, magˆazalarda alıs¸veris¸ yaparken u¨ru¨n yorumlarına bakmak, rakiplerin fiyatlarını aras¸tırmak, u¨ru¨nlerle alakalı daha detaylı bilgi edinmek ve magˆazaların promosyon ve indirimlerine kayıt olmak ic¸in akıllı telefonlarını kullandıklarını belirtiyorlar. Online alışverişin kolaylığını ise kimse inkar edemez. Ankete katılan tüketicilerin mağazalar yerine online alışverişi tercih etmesinin en büyük nedeni %68,9 ile internette mağazaya oranla daha uygun fiyata ürün bulunması.

REKLAMLARIN ETKİSİ BÜYÜK




 

Similar threads

Amerika'dan başlayıp tüm dünyaya yayılan Efsane Cuma (Kara Cuma) ve Siber Pazartesi devrine sayılı günler kaldı. Her yıl tüketicilerin; markaların en büyük indirimlerini heyecanla beklediği Efsane Cuma ve Siber Pazartesi devri geldi çattı. Bu yıl 26 Kasım Cuma ve 29 Kasım Pazartesi günleri...
Cevaplar
0
Görüntüleme
62
Pandeminin henüz bitmediği bugünlerde akıllı telefon, tablet veya internete bağlı diğer cihazları kullanarak alışveriş yapmak, tıklım tıklım dolu mağazalardan alışveriş yapmaktan muhtemelen çok daha güvenli.  Ancak online alışverişin kendine göre riskleri bulunuyor. Ayrıca çevrimiçi alışveriş...
Cevaplar
0
Görüntüleme
120
Her yıl başta ABD olmak üzere tüm dünyada ve Türkiye'de Kasım ayının dördüncü cuması,*Kara*Cuma*(Black Friday) ve onu izleyen*pazartesi*günü de Siber*Pazartesi (Cyber Monday) olarak anılıyor Tam bir alışveriş çılgınlığının yaşandığı bu günlerde özellikle giyim, kozmetik, elektronik gibi...
Cevaplar
0
Görüntüleme
134
Bu yıl 23 Kasım tarihine denk gelen ‘Black Friday‘ - ‘Kara Cuma‘ nedeniyle pek çok marka, mağaza ve e-ticaret sitesi fırsat indirimlerine başladı. Gelgelelim siber hatalılar da bu devri kendi fırsatlarına dönüştürmek emelinde. Bu devirde online dolandırıcılara karşı dikkatli olun ve inançlı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
254
Günümüzde birçok kişi mağaza dolaşmak konumuna internet üzerinden alışveriş yapmayı tercih ediyor. Kullanıcılar aradıkları eseri birçok devir online alışveriş sitelerinde çok daha münasip fiyatlara bulabiliyor. Başkaca yılbaşının yaklaştığı yılın son aylarında birçok indirim kampanyası...
Cevaplar
0
Görüntüleme
184
858,500Konular
982,382Mesajlar
32,976Kullanıcılar
arktristSon üye
Üst Alt