Türk Bayrağındaki Hilal Ve Yıldızın İslami Değeri Türk Bayrağındaki Hilal Ve Yıldızın İslami Değeri 1549029791 1549029791 turkbayragindakihilalveyildizinislamidegeri5c5451a3685e4turkbayragindakihilalveyildizinislamidegeri5c5451a3685e4 http:img126imageshackusimg1266730bayrakvatanmt2gif 1549029791 1549029791 turkbayragindakihilalveyildizinislamidegeri5c5451a59a981turkbayragindakihilalveyildizinislamidegeri5c5451a59a981 http:img404imageshackusimg4045746trkbayraihn2gif Türk BayrağıTürk Bayrağı rengini şehitlerin kanından, ilhı da kan gölüne yansıyan ay ve yıldızdan aldığını biliyoruz Ama sancak hakkındaki bu bilgi, bayrağın taşıdığı kutsal anlamı, o anlamdaki sembolizmi, ondaki derinliği ve yüceliği anlatmaya yetmez Bilindiğ gibi, genellikle Hıristiyan milletler bayraklarına Haç şeklinde semboller yer almaktadır Müslüman milletlerde ise Hilal görünmektedir Haç'ın anlamı Hazreti İsa (as)'nın çarmıha gerilerek haç şeklinde şehit edildiğine inandıkları için Hristiyanlar onu arma olarak alırlar Peki ya Hilal? Müslümanlarca amblem olarak kabul edildiğini biliyoruz Ama bunun sembolik değeri nereden gelmektedir? Dolunay (Bedir) ayın on dördüncü gecesindeki haliyle daha aydınlık olmasına karşın neden ayın en düşük ışık verdiği yay şeklindeki zayıf şekil arma almıştır? İşte burda Hilal'in gücü bur da çıkmaktadır Çünkü Hilal, Haç gibi ilk elden şekil olarak alınsaydı Dolunay uygulamak daha uygun olurdu Halbuki Hilalşekli dolayısıyla değil, ismi dolayısıyla simge olmuştur Bu anlamı da ALLAH ( cc)isminden almıştır Bilindiği gibi arapça sahiden Hilal kelimesinde; 1 He, 1 Lam, 1 Elif, ve yeniden 1 Lamharfleri bulunmaktadır Yani 1 He, 1 Elifve 2 tane Lambulunmaktadır Bu harflerin ebcet hesabıyla rakam değeride: • He • Lam • Elif• Lam • Toplam Olarak 99 ALLAH (cc) kelimesi de yeniden bir Elif, iki Lamve bir Heile yazılmaktadır Bu harflerin de değeri tekrar ebcet hesabıyla toplandığında yeniden 99 rakı verir Her iki kelimede harfler değişmediği için rakam değerleri de değişmiyor Yani Hilal yazarken ALLAH ( cc) isminin harflerini kullanıyoruz 99'da Esmaül Hüsna'yı temsilcilik ederÖyleyse bu iki kelimeyi özellikle sembolik olarak birbirinin yerine göstermek mümkündür O halde Bayrak üzerine ALLAH ( cc) yazacak yerde, aynı ismin benzer değerlisi olan Hilal'i belirlemek hem manalı, hem inançlarımıza daha uygundurÇünkü inancımıza göre, ALLAH (cc)ı amblem olarak bile betimlemek mümkün değildir Huysuz halde putperestlerin düştüğü hatayı tekrarlamış oluruz Bu sakıncadan nedeniyle ALLAH ( cc)ın zatı ve ismi tenzih edilerek, o ismin harf ve ebcedi bakımından benzeyen değerlisi olan Hilalsimge yapılmıştır halbu ki sembolik anlam taşıyacaktır o halde Hilal yazmaktansa Hilalin şeklini yapmak aralarında hiç fark yoktur Aksine arma olarak Hilal şekli daha yerinde, daha anlamlıdır Bu Nedenle Hilal'in simge olarak seçilmesinde şu mantık silsilesi görülmektedir: ALLAH (cc) à Hilal (isim) à Hilal (şekil) ALLAH(cc)'ın birliği (Tevhit) inancı ve bu inancın La ilahe İllallah (ALLAH (cc) tan başka Tanrı yoktur) formülüyle ifade edilen manası böylece Hilal şeklinin içinde sembol olarak ifadesini bulmuştur Bilindiği gibi bir takım İslam ülkeleri bayrağında, bilhassa Suudi Arabistan doğrudan doğruya Sözcüki Tevhit’i yazarak sembole gidilmeden bayrağına koymuşturFakat birtakım manaların simge ile ifadesi, sözle ifadesinden daha derin ve anlamlıdır Hilal'in kucağındaki Yıldız, Hilalde olduğunun tersine doğrudan doğruya şeklinden alınmıştır Fakat bu şekil yeniden Arapça Muhammedyazısının şeklidir Peygamberimiz Hz Muhammed ( sav) Efendimizin ismi yazıldığı süre birinci mimin başı, haharfinin dirseği, ikinci mimin kıvrımı ve dalharfinin daha alçak ve üst kanadı beş tane çıkıntı meydana getirir ve tam bir yıldız şeklini alır Zaten İslam'ın şartları da beş tanedir Hilal ALLAH (cc) inancını, yıldız Peygamber'e bağlılığı dile getirir ALLAH (cc) inancı, amentü ile bildirilen iman şartlarının temeli olduğu için iman esaslarının hepsi bu sembolle ifadesini bulmuş olur O vakit Hilal iman şartlarını, yıldız da İslam' ın şartlarını remz (arma) olarak dile getirir oysa, bayraktaki bu iki sembolle, ay ile yıldızla İslam dini bütün yönleriyle ifade edilmiş olur Claude Farrere dilimize Türklerin Manevi Gücüadıyla çevrilen eserinde ( s36) Hilal şekli üzerinde durarak bu şeklin Türklerin hayatında nasıl bir önem taşıdığını anlatmaya çalışır: En çok iyi gemiler, yarım ay biçiminde amiral gemisinin etrafına sıralanmıştı Evet yarım ay şeklinde Ve hilal şekli fiilen Müslüman, gerçekten Türk olan herkesi heyecandan titretmeye yeter!diyerek Türk toplumunun hayatında örf ve geleneklerin ne değin köklü bir yeri olduğunu anlatır İstiklâl marşımızda, Çatma kurban olayım çehreni ey nazlı hilalKahraman ırkıma bir gül ne bu baskı bu celâl?mısralarında bayrağın ve hilalin şahsına dile gelen hitap, aslında direkt ALLAH ( cc)'a niyazdır ALLAH (cc)'dan, artık bu millete rahmet ve merhametiyle nazar etmesi istenmektedir Zaten Ruhumun senden ilâhî şudur fakat emeli;mısrasında bu istek daha açık bir dille ortaya konmaktadır Hilal sadece bayrağımızda değil, kandil geceleri yapılıp dağıtılan ay çöreğindede görülür Camide ve kışladaki ders nizamı da, Mehter Takımının nöbet dövme sırasında aldığı şekil de her zaman Hilal şeklidir
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.