Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Türk Eğitim-Sen'in açıkladığı raporda çarpıcı sonuçlar: 'Fırsat eşitsizliği her alanda'

Türk Eğitim-Sen'in açıkladığı raporda çarpıcı sonuçlar: 'Fırsat eşitsizliği her alanda'
0
69

tekin

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,427
Etkileşim
0
Puan
36
Yaş
96
F-D Coin
95

Türk Eğitim-Sen Genel Lideri Talip Geylan, meslek basamakları imtihanına reaksiyon gösteren öğretmenleri “çapulcu” diyerek amaç alan Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın açıklamasına ait “O kelamının niyetini aşan bir açıklama olduğunu düşünüyorum” derken imtihan yapılmaması ve yükselmede kıdem temel alınarak 10 yılını tamamlayanların uzman öğretmen, 20’yi tamamlayanların ise başöğretmen kabul edilmesi davetinde bulundu.

Geylan, sendikasının 1-12 Ağustos tarihleri ortasında 11 bin 342 eğitimcinin iştirakiyle yaptığı “Eğitimde Fırsat Eşitliği” raporunu açıkladı. Öne çıkan datalar şöyle:
  • Sınıfındaki öğrenci sayısı 20’nin altında olduğunu belirten öğretmenlerin oranı yüzde 14.1. Yüzde 35.3, sınıflarında 31-40; yüzde 6.2’si ise 41-50 ortasında öğrenci olduğunu kaydetti.
  • Yüzde 33.2, okulunda özel eğitim sınıfı bulunmadığını kaydetti.
  • Yüzde 45.6, sınıfındaki öğrencilerin ailelerinin gelir durumunun düşük olduğu belirtti.
  • Yüzde 12.8, kız çocuklarının okullaşma oranının kısmen kâfi olduğunu, yüzde 5.4 ise yetersiz olduğunu belirtti.
  • Yüzde 71.8, okul bütçelerinin kâfi olmadığını kaydetti.
  • Yüzde 51.5, öğrencilerin harçlıklarının birbirinden farklı olduğunu, yüzde 40.2’si ise okulların aktifliğine öğrencilerin katılamadığını vurguladı.
  • Yüzde 69.9, okul formasının zarurî olmasının, fırsat eşitliğini saylayacağını belirtti.
  • Yüzde 73.1, öğretmenlerin tıpkı fırsatlara sahip olmadığına işaret ederken bu oran yönetici olmak için birebir fırsata sahip olmadığını düşünenler açısından yüzde 75 oldu.
  • Yüzde 63.7, öğretmenlik meslek basamaklarının fırsat eşitsizliğine neden olduğunu aktardı.
  • Yüzde 63.1, öğretmenlerin takımlı, kontratlı ve fiyatlı formunda ayrılmasının fırsat eşitsizliği yarattığını belirtti.
 

Similar threads

Eğitim-İş Bursa Şubesi Lideri Yeliz Toy, "Bir ilkokul öğrencisinin okula başlama maliyeti 12 bin 500 TL'ye ulaşmış durumda. Fecî bir artış var. Ekonomik krizin ortasında, derin yoksulluk içinde okul hazırlığı yapan veliler büsbütün çaresizlikle karşılaşıyor" dedi. 2022-2023 eğitim öğretim...
Cevaplar
0
Görüntüleme
148
Okullar Ne Vakit Açılacak Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, Bakanlıkça başlatılan okul öncesi eğitim seferberliği kapsamında 1.400 anaokulu ve 10 bin ana sınıfı için hazırlanan eğitim malzemesi ve donatım materyallerini taşıyan tırları uğurladı. Elmadağ Hasanoğlan Ders Aletleri Üretim...
Cevaplar
0
Görüntüleme
131
Tüpraş, Milli Eğitim Bakanlığı iş birliğiyle 4 ilde yer alan 30 ortaöğretim okulunda “Robotik Kodlama, Üç Boyutlu Modelleme, Üretim Beceri Sınıfları”nı kurdu.  Çocukların erken yaşta bilim, teknoloji ve inovasyonla tanışmasına, tasarım alanındaki becerilerinin geliştirilmesine katkı sağlamayı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
67
Bilim Kurulu’nun ‘Yüz yüze eğitim en az bir ay başlatılmamalı’ tavsiyesinin akabinde Ulusal Eğitim Bakanı Selçuk, okulların 31 Ağustos’ta uzaktan eğitimle açılacağını duyurdu. 21 Eylül’de de Bilim Kurulu’nun tavsiye ettiği sınıflarda ‘aşamalı ve seyreltilmiş yüz yüze eğitim’ başlayacak. Global...
Cevaplar
0
Görüntüleme
64
858,497Konular
981,950Mesajlar
29,947Kullanıcılar
Pelin06432Son üye
Üst Alt