Türk Telekom’un, bugün 30 bini aşkın çalışanı, 47 milyona ulaşan abonesiyle operasyonel başarısı ve artan kârlılığı, sağlam likidite idaresi, teşebbüslere desteği ve teknolojik yatırımlarıyla istihdama ve iktisada yarar sağlayarak Türkiye’ye kıymet katmaya devam ettiğini söz eden Önal, yeni periyottaki önceliklerini; internet penetrasyonunu arttırma, 5G’yi destekleyecek fiber altyapıyı yaygınlaştırma, daha düzgün bir müşteri deneyimi ve mobil başta olmak üzere tüm ortamlarda sürdürülebilir abone kazanımı olarak sıraladı.
Türk Telekom internet yaygınlığında Türkiye’ye seviye atlatacak
Türk Telekom’un, 5G ortamında geliştirdiği eser ve teknolojilerin yanı sıra fiber altyapı yaygınlığı bakımından 5G’ye EN hazır operatör olduğunu vurgulayan Önal, “Başarısı son iki buçuk yıldır kanıtlanan mevcut stratejimize tam bir konsantrasyonla odaklanırken amaçlarımıza ulaşma konusunda vites büyütüyoruz. Yeni periyotta, müşteri deneyimi ve internet penetrasyonu odağından ayrılmayarak amaçlarına çok daha süratli koşan, kurumsal büyüklüğüne karşın bir start-up heyecanı ile çalışan, teknoloji üretiminde yerküre ile yarışan bir Türk Telekom göreceğiz. Türkiye’nin EN çok aboneye sahip entegre operatörü konumumuzu yeni abone kazanımlarıyla güçlendirirken, bir yandan da devletimizin teknolojik ve dijital dönüşümüne odaklanıp yurdun dört bir yanındaki çalışanlarımızın ağır çabalarıyla 5G ve onu destekleyecek fiber altyapıyı süratle yaygınlaştırmayı sürdüreceğiz” diye konuştu.
180 yıla yakın geçmişiyle Türk Telekom’un, esaslı bir gelenekten gelen tecrübesini yenilikçi, genç ve teşebbüsçü bir ruhla harmanlamayı başardığını belirten Önal, bu yanıyla Türk Telekom’un, teknolojide Türkiye’nin hem hafızası hem pusulası olmayı başaran devletin nadide bedellerinden biri olduğunu söyledi.
“Dijitalleşmeye giden yol penetrasyondan geçiyor”
Türkiye’nin 2023 vizyonu doğrultusunda hedeflediği kalkınma atağını gerçekleştirebilmesi ve birinci on iktisat arasında yan alabilmesi için dijitalleşme ve internet tasarrufunun yaygınlaşmasının Türkiye ismine büyük ehemmiyet taşıdığını söz eden Önal, Türk Telekom olarak öncelikli ve en değerli maksatlarının, ayrım gözetmeksizin memleketin her kesitinden mümkün olduğu kadar çok kimseyi internetle tanıştırmak ve Türkiye’de her bölümü gelişmiş devletler seviyesinde internet kullanan bir seviyeye çıkarmak olduğunu bildirdi.
Son beş yıl içinde, TÜİK datalarına nazaran Türkiye’deki internet tasarrufunun yüzde 48’den yüzde 72’ye ve BTK olgularına nazaran hane halkı internet penetrasyonunun yüzde 40’lardan yüzde 56’ya yükseldiğini aktaran Önal, “Yeni devir yatırımlarımızın önceliği, dijitalleşmenin temel göstergelerinden biri olan bu nispeti Avrupa ortalaması olan yüzde 70’ler seviyesinin de üzerine çıkarmak olacak” dedi.