2019 yılının sonlarına yaklaştıkça şirketlerde finansal ve operasyonel olgularını açıklamaya devam ediyor. Son olarak datalarını açıklayan şirket Türk Telekom oldu. Açıklanan sonuçlara nazaran Türk Telekom, 2008 yılından bu yana elde ettiği gelir ve kar rakamlarını aşmış durumda.
Türk Telekom'un 2019 yılının birinci dokuz ayı baz alındığında yüzde 15.6'lık bir büyüme elde etmiş durumda. Şirket ayrıyeten dokuz aylık süreçte 17.4 milyar TL gelir elde etti. Ayrıyeten şirketinin birinci dokuz ayındaki büyüme nispetleri ve gelir rakamları baz alındığında 2008 yılından bu yana elde edilmiş en yüksek büyüme orantısına ve gelirlere ulaştı. Türk Telekom'un getiri, amortisman ve vergi öncesi kârının da geçen yılın birinci dokuz ayında nazaran yüzde 33.4 artarak 8.3 milyar TL olduğu açıklandı.
Türk Telekom'un yaptığı açıklamada şirketin net kâr orantısının da artış gösterdiği belirtildi. Açıklamaya nazaran şirket son 7 yıldaki en yüksek kâr nispetine ulaştığı belirtildi. Ayrıyeten Türk Telekom 2019 yılının birinci dokuz ayında net kâr olarak 1.9 milyar TL elde etti. Şirketin 2019 yılının üçüncü çeyreğinde elde ettiği 1.1 milyar TL'lik kâr ise son 11 yılın en yüksek kâr orantısı oldu.

Türk Telekom'un mobil abone sayısında da artış oldu. Açıklamaya nazaran 2019 yılının birinci dokuz ayında abone sayısı 1.2 milyon artış gösterdi. Bu artışla birlikte şirketin abone sayısı 22.8 milyon oldu.

Türk Telekom'un yekun borcunda da gerileme olduğunu belirtti. Yekun borcun yaklaşık olarak 315 milyon dolar gerilediğini belirten Önal, Türk Telekom'un son dört yılın en düşük borç seviyesine gerilediğini belirtti. Şirketin 2018 yılının son çeyreğinde sahip olduğu 1.8 milyar dolarlık yabancı para ölçüsünü da 2019 yılının üçüncü çeyreğinde 446 milyon dolara düşürdüklerini açıkladı. Ümit Önal, yabancı para da yaşanan azalmayla birlikte kur hareketlerinden daha az etkileneceklerini belirtti.
Türkiye'deki internet tasarrufunun artırmaya yönelik çalışmalarıyla alakalı da açıklama yapan Ümit Önal, "Bu maksadımız doğrultusunda Türk Telekom olarak Türkiye’de son iki yılda yüzde 47’den yüzde 57’ye yükselttiğimiz Türkiye genişbant hane halkı penetrasyonunu yüzde 70 seviyelerine taşıma konusunda sıkı halde çalışıyoruz” dedi.