Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Türkçe Dersine Nasıl Çalışmalıyız-Türkçe dersine nasıl çalışılır

Türkçe Dersine Nasıl Çalışmalıyız-Türkçe dersine nasıl çalışılır

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
Türkçe ve edebiyat Dersine Nasıl Çalışmalıyız


Türkçe Dersine Nasıl Çalışmalıyız

Amacınız İster Anadolu ve Fen Liselerine İster Üniversiteye girip, hoş bir eğitim alarak yarınlara en iyi şekilde hazırlanmak ve idealinizdeki mesleğe ulaşıp onu en iyi şekilde gerçekleştirmek olsun Bu amaca ulaşmak için gireceğiniz OKS sınavında sorulan 100 sorunun 25'i Türkçe dersinden ÖSS de ise sorulan soruların 60 adam başına Türkçe dersinden gelmektedir OKS ve ÖSS Sınavlarını çözümleme ettiğinizde ve katsayılar dikkatle incelendiğinde Türkçe'nin önemini daha iyi anlayabilirsinizTürkçeyi bütün kurallarıyla çakmak, sizin başarınız açısından oldukça önemlidir Türkçeyi iyi iyi anlamak yalnızca Türkçe sorularını çözmekte değil, diğer derslere ait soruları çözmekte de işe yarayacaktır

OKS ve ÖSSde çıkan Türkçe soruları

1Sözcükte,Cümlede Anlam Bilgisi,

2Dil Bilgisi,

3Anlatım Bozuklukları

4Imlâ Bilgisi

5Edebiyat Bilgileri

elde etmek üzere 5 temel başlıkta karşınıza çıkmaktadır

Manâ bilgisi, her şeyden önce çabuk ve dürüst okumanızı; okuduğunuzu anlamanızı ve anladığınızı yorumlamanızı gerektirir Soruların büyük çoğunluğunun manâ bilgisi olması ve ezbere dayalı bir data istememesi bunun kanıtıdır Anlam bilgisi soruları sözcük, cümle ve paragraf düzeyinde karşımıza çıkar Kelime anlamında, sözcüğün tümce içinde kazandığı öbür anlamları bulma, yorumlama ve deyimlerin anlamlarını kavramaya yönelik sorular sorulur Tümce anlamında cümlede verilen yargıyı sezgi, yargının oluşmasında etkin olan muavin yargıları bulgu, yargıyı aktaran kişinin yansıttığı duyguyu, düşünceyi anlama ile ilgili sorular gelmektedir Tümce anlamında sizlerin anlama yeteneğiniz ölçülür Ayrıca birbirine benzer yargılar arasından ayrı olanı bulabilme üstünde durulur Paragrafta sizden istenen, öbür yargılardan oluşan bir bütünü kavramanızdır Bunu kavrarken bununla birlikte onun parçalarla olan ilgisini de anlamanız istenir Paragraf soruları uzun olmasından dolayı şiddet soru olarak algılanır Fakat bu soruların cevabı soruda bahşedilen parçanın içinde gizlidir Bu yönüyle olur ya de en kolay sorular paragraf sorularıdır Paragraf sorularını kolay çözmenin yolu bol paragraf sorusu çözmekten geçerParagrafı okumadan önce soru kökünü mutlaka okuyun ve ne sorulduğunu anlamaya çalışın Hem Kasıt Bilgisi konusundan gelen soruları çözebilmek için eksik da olsa kitap okumaya çalışmalısınız Ayda bir iki kitap bitirmeniz size avantaj sağlayacaktır Okuduğunuz metni özetlemeye, eleştirmeye çalışırsanız yaptığınız işin verimliliği daha da artacaktır Burada değinmek istediğimiz kayda değer bir husus da sözlük kullanımıdır Okuduğunuz metinde karşılaştığınız kelimelerden anlamlarını bilmediklerinizi öğrenmek, deyimlerin tam karşılığını kavramak, atasözlerini anlayışlı olmak istiyorsanız bir Türkçe sözlük ve bundan başka atasözleri sözlüğü edinmelisiniz Bu Nedenle sınavlarda çıkacak olası deyim, özdeyiş ve sözcük anlamı sorularını fazla dar çözebilme yeteneğine kavuşmuş olacaksınız

Amaç bilgisi soruları nasıl çözülür?

Amaç bilgisi konusu Türkçe dersinin en kayda değer konusu olup, sınavlarda soruların % 85'inin de geldiği bölümdür Dolayısıyla bu konuyu öğrenmek, başarılı olmak için fazla önemlidir

Türkçe dersinin en önemli konusu olan kasıt bilgisin gelebilecek soruları çözmek için şunlara dikkat edilmelidir:

Günde bir sayfa da olsa kitap okunmalıdır Kitap okuma alışkanlığı olmayanlar ilk başlarda gazetelerden ilgilerini çeken köşe yazılarını, sonradan Dünya Kla***leri'nden olan hikâye ve romanları sonradan ise düşünsel içerikli deneme kitaplarını okumalıdırlar

Televizyon seyrederken, birilerini dinlerken, okurken veya herhangi bir nedenle duyulan ve anlamı meçhul kelime ve kelime gruplarının anlamları sözlüklerden araştırılıp hemencecik öğrenilmeliler Bunu için de her öğrencinin kütüphanesinde bir Türkçe sözlük, bir deyimler sözlüğü,bir atasözleri sözlüğü üstelik imla kılavuzu bulunmalıdır

Okul Türkçe kitaplarının konularının işleniş bölümünde yer alan Kelime çalışmalarıve Okuma, kavrama, Anlatmaçalışmaları bölümleri mutlaka incelenmeli, çalışılmalıdır

Okunan metinler üstünde çalışma yapılarak konuları, ana anlatılmak istenen düşünceleri, metinden çıkarılabilecek düşünceleri ve metnin yazarının veya şairinin konuyu ortaya koyarken içinde bulunduğu ruh hâlini belirleyerek not etmek gerekir

Bu metinler başkalarına da anlatılabilir Okunan hikâye veya bir romansa özetleme yapılabilir ya da aynı kısa hikâyeler de yazılabilir Ya Da hikâye kesin bir noktada bırakılarak okuyucu tarafında tamamlanabilir

Bu çalışmalar kişinin okuduğunu kavrayış ve anladığını sözlü veya yazılmış şekilde açıklama edebilme yeteneğini geliştirir Bu kabiliyetleri büyüyen kişilerin soruları daha kolay ve seri, keza da doğru olarak çözebilecekleri görülecektir

Soruları çözerken kalem uygulamak gerekir Kelimelerin, cümlelerin anlamları belirlenip yanlarına yazılmalıdır Bu belirlemeler yorumlanmalı ve kıyaslanmalı, sonra da istenen bilgiye ulaşılmalıdır

Bilhassa paragraf sorularında kalem uygulamak çok önemlidir Sözel bir metindir, okumayla yapılır düşüncesi eksıktir Okunan ve parçadan çıkarılan düşünceler, konu, esas zihin ve yazarın içinde bulunduğu koşul anekdot edilmelidir Bu veriler sorunun çözümünde bizden istenen bilgiler olacaktır

netten alıntı *
 
858,500Konular
982,392Mesajlar
32,981Kullanıcılar
ilkinsanSon üye
Üst Alt