Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Türkçe dil etkinlikleriyle nasıl beyin fırtınası yaparız?

Türkçe dil etkinlikleriyle nasıl beyin fırtınası yaparız?
0
49

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
85
Puan
48
F-D Coin
0
Türkçe dil etkinlikleriyle nasıl beyin fırtınası yaparız? Ufak yaş gruplarında hayal güçleri oldukça gelişmiştir Öyle fazla öğrenci düşündüklerini kolaylıkla dile getirirken kimileri bu becerilerini tatmin edici düzeyde kullanamazlar Peki bu gibi durumlarda neler yapabiliriz? Öğrencilerin düş güçlerini geliştirip beyin fırtınasıyla gün içindeki düşüncelerini nasıl en iyi şekilde açıklama edebileceklerini Türkçe saatlerinde geliştirebiliriz Hikayemizin sonu nasıl bitebilir ya da sen olsaydın ne yapardın gibi sorular bu konularda en can müşteri sorular arasında yer almaktadır ya da hikayede hangi kahraman almak isterdin, niçin sorularını sorarak çocukların kendilerini başkalarının yerine koyarak açıklama etme becerilerinde geliştirme gerçekleştirmeye bakılabilir Böylece empati kurma becerisi bir tarafa çocuk da bununla birlikte düş dünyasını geliştirme becerisi de büyük oranda gelişir Aşağıya ekleyeceğim öykü etkinliklerinden öneri alarak siz de çocuklarınızda beyin fırtınası gerçekleştirme yoluna gidebilirsiniz? YARALI KUŞ Arda parkta bir ağacın altına oturmuş etrafı seyrediyordu Cik cik diye bir ses duydu Başını sesin geldiği yöne çevirdi Küçük bir yavru kuş ağacın aşağı aralıksız olarak ötüyordu Uçmak istiyor ama uçamıyordu Arda kuşu eline aldı Eve dürüst yürümeye başladı Yerde ufak bir kutu buldu kuşu kutunun içine koydu Eve girer girmez hemen odasına girdi Annesine kuşu kullanmak istemiyordu Küçük kuş sürekli ötüyordu Arda kuşa dikkatlice bakınca kanadının yaralandığını gördü… 1Burada yapılan hatalı tavır hangisidir? 2Siz Ardanın yerinde olsaydınız nasıl davranırdınız? Bu sorularla çocuklar hayvan sevgisi, hayvanlara nasıl davranmalıyız gibi genel konulara da yoğunlaştırma davranışında bulunabilirler Buse ve Arda oyun parkında oyun oynuyorlardı Bir ara Buse yerde süratli hareket eden karıncaları gördü Arda…bak karıncalar… Buse hemen Arda’nın yanında geldi Karıncaları izlemeye başladılar Karıncaları takip etmeye karar verdiler Büyük bir ağacın altına dürüst geldiklerinde karınca sürüsünün çoğaldığını ayrım ettiler Yuva ağacın yakınında olmalı diye düşündüler Yuvanın bulunduğu ağacın yanında birkaç çocuk yere eğilmiş yuvanın bulunduğu yerde elleriyle bir şeyler yapıyorlardı Buse derhal çocuklara seslendi Hey durun ne yapıyorsunuz……… (YazarSeçkin Tabar) Hikaye defalarca birlikte tamamlanır ya da siz Arda yerinde olsaydınız ne yapardınız diye sorulabilir Karıncaların yuvasını sizce Arda bozacak mı gibi yapılmaması gereken davranışı hatırlatma eğiliminde de bulunabilirsiniz veya hür vakit etkinliğinde bambaşka egzersiz yaprakları üstünde çalışılabilir Aşağıya eklediğim resimlerdeki gibi tamamlama çalışması öncesi resimler üstünde ön çalışma yaptırılarak derse başlama eğiliminde bulunulabilinir 79831 79831 turkcediletkinlikleriylenasilbeyinfirtinasiyapariz5c589fb637627turkcediletkinlikleriylenasilbeyinfirtinasiyapariz5c589fb637627 1050 1480 do7hbp5ljpg79831 Türkçe dil etkinlikleriyle nasıl beyin fırtınası yaparız? do7hbp5ljpg79831 Türkçe dil etkinlikleriyle nasıl beyin fırtınası yaparız? 79832 79832 turkcediletkinlikleriylenasilbeyinfirtinasiyapariz5c589fb658668turkcediletkinlikleriylenasilbeyinfirtinasiyapariz5c589fb658668 1480 1050 kqgazgyxjpg79832 Türkçe dil etkinlikleriyle nasıl beyin fırtınası yaparız? kqgazgyxjpg79832 Türkçe dil etkinlikleriyle nasıl beyin fırtınası yaparız?  
 
858,472Konular
981,208Mesajlar
29,544Kullanıcılar
Aal01Son üye
Üst Alt