Turkcell Kümesi bu yılın birinci çeyreğinde konsolide bazda toplam gelirlerini, geçen yılın birinci çeyreğine nazaran yüzde 17.3 artışla 6.7 milyar TL’ye çıkardı.
Şirketin FAVÖK’ü 2.8 milyar TL olarak gerçekleşirken, FAVÖK marjı ise yüzde 42.2’ye yükseldi. Turkcell’in 2020 yılı birinci çeyrek net kârı da 873 milyon TL olarak gerçekleşti. Turkcell 1. çeyrekte 679 bin yeni faturalı müşteri kazanarak faturalı müşteri bazını yüzde 63’e çıkardı.
Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan “Telekom dalının hayati kıymetini bir kere daha yaşayarak deneyimlediğimiz bu devirde Turkcell olarak 2020’nin birinci çeyreğinde güçlü bir performans ortaya koyduk" dedi. Erkan'nın değerlendirmeleri özetle şöyle:
* Turkcell olarak odağımızda müşterilerimiz var. 2020’nin birinci çeyreğinde son 20 yılın en güzel birinci çeyrek performansını göstererek 679 bin yeni faturalı müşteri daha kazandık. Tekrar yılın birinci üç ayında, 2020 için toplam 1 milyon yeni müşteri gayemizin yüzde 60’ından fazlasını da gerçekleştirmiş olduk.
İNTRNET TRAFİĞİ YÜZDE 35 ARTTI
* Meskenden çalışma ve uzaktan eğitimin başlaması ile birlikte fiber suratında internete olan talep süratli arttı. Son periyotta şebekemizdeki trafik yüzde 35 arttı. 4.5G’de kişi başı ortalama veri kullanımının birtakım günler rekor kırarak, Mart ayı ortalamasında 13 GB’a yükseldiğini görüyoruz. Vatandaşlarımız fiber suratında internete muhtaçlık duyuyor. Bu gereksinimin en büyük göstergesi Superbox abone sayımızdaki artış. Bugün Türkiye’nin her köşesinden 400 bin kişi ve küçük şirket yüksek süratli internet kullanmak için Superbox’ı tercih ediyor
PAYCELL’DE REKOR SÜREÇ HACMİ
* Ödeme süreçlerine yenilikçi bakış açımız sayesinde, techfin tecrübesini yine tanımlayan ödeme platformumuz Paycell’de mart ayında gerçekleşen süreç hacmindeki artış, yıldan yıla yüzde 146 ile tüm vakitlerin en yükseğine ulaştı. Mart ayında Paycell platformu üzerinden sunduğumuz kurumsal fatura ödeme süreç adedi geçen yılın birebir vaktine nazaran yüzde 151, fatura ödeme hacmindeki artış ise yüzde 217 olarak artış gösterdi.
* Türkiye’nin irtibat ve hayat platformu BiP üzerinden yapılan manzaralı görüşme mühleti yüzde 51 artışla Mart ayında 6.5 milyon dakikaya ulaşırken, küme imajlı görüşme mühleti ise 10 katına çıkarak 3.6 milyon dakika ile rekor kırdı. Mart ayında yapay zeka dayanaklı sesli makale özelliğiyle tecrübesi zenginleştirilen Dergilik uygulamasında okunan makale sayısı 4.7 milyon oldu.
* 2019 yılında 7 milyar TL’den fazla yatırım ile Turkcell 2020 yılında da yatırımlarını sürdürüyor. COVID-19 salgını ile çaba kapsamında vatandaşlar mümkün olduğunca konutlarında vakit geçirirken, Turkcell de kesintisiz irtibat için altyapı yatırımlarına aralıksız devam ediyor.