Operatör devi Turkcell, en son teknolojilerle müşterilerine en kaliteli şebeke tecrübesini yaşatabilmek için çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Turkcell’in şebekesinin ve servislerinin yönetildiği Servis Operasyonları Merkezi’nde kullanılan yeni kuşak dijital teknolojiler ve yerli tahliller sayesinde şebeke performansı en üst düzeyde tutuluyor.
Taşınabilir ve sabit erişim şebekesinin sağlıklı işlemesi için kullanılan 200 bini aşkın şebeke ekipmanından sağlanan alarmlar ve performans bilgileri akıllı makineler ile tahlil ediliyor. Bu sayede çeşitli nedenlerle ortaya çıkabilecek muhtemel sıkıntılara otomatik olarak uzaktan müdahale edilebiliyor. Ayrıyeten tahlil sağlanamayan arızalar ise saha takımlarına otomatik olarak yönlendiriliyor.
Kelam konusu operasyon süreçleri yıllar içerisinde şebekede gerçekleştirilen dijital dönüşüm çalışmaları sayesinde yaklaşık yüzde 95 oranında dijitalleştirilerek akıllı robotlarla yapılmaya başlandı.
Alanda çalışan Turkcell işçileri ise kendilerine özel olarak tasarlanmış olan Akıllı Asistan uygulaması ile muhtaçlık duydukları tüm bilgilere kolaylıkla ulaşıp arızalara süratlice tahlil bulabiliyor.
Turkcell mühendisleri tarafından bu gayeyle geliştirilen yapay zekâ teknolojisi hava şartlarından ya da aygıt arızalarından ötürü meydana gelebilecek servis kesintilerini evvelden kestirim ederek kesinti yaşanmadan müdahale edilebilmesini sağlıyor.
Bununla birlikte Türkiye’nin dört bir yanından Davet Merkezi’ne gelen aramalar da anlık olarak takip ediliyor ve belli bir lokasyonda davet yoğunluğu artışı yaşanırsa otomatik arıza tahlili yapılarak ilgili Turkcell mühendisleri sistem tarafından robot aramalarla bilgilendiriliyor.