Turkcell’in, yılın ikinci çeyreğinde gelirleri maksatlarının altında artış gösterirken, birinci yarı net karı da yerinde saydı. Yılın ikinci çeyreğinde şirketin gelirleri geçen yılın birebir periyoduna kıyasla yüzde 11,8 artışla 6 milyar 924 milyon liraya ulaştı. Şirketin ilkyarı net karı ise yalnızca yüzde 2.1’lik artış ile 1 milyar 724 milyon liraya ulaştı.
Turkcell’in Nisan-Mayıs ve Haziran 2020’yi kapsayan mali sonuçlarına nazaran şirketin taşınabilir abone sayısı geçtiğimiz yılın birebir devrine nazaran yaklaşık 500 bin azalarak 33 milyon 400 bine geriledi.
Turkcell, 2019 yılı mali sonuçları toplantısında 2020 yılı gelir artışı amacını yüzde 13 ila yüzde 16 büyüme olarak belirlemişti. Yılın birinci çeyreğinde bu maksada paralel gelir artışı elde eden şirketin ikinci çeyrek gerçekleşmeleri ise maksatların gerisinde kaldı.
Turkcell, mali sonuç dipnotlarında ise Şubat ayındaki yüzde 13 ile 16 gelir büyümesi hedefininin bilakis, 28 Nisan’daki amacına gönderme yaparak 2020 gelir büyümesi beklentimizi %10-%12 olarak teyit ediyoruz ifadelerine yer verdi.
Bahse Ait olarak Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan ise yaptığı açıklamada şu tabirlere yer verdi
“Müşteri bazımızı COVID-19 salgınının güçlü şartlarına karşın güçlendirdik” dedi.
Milletlerarası dolanım gelirlerindeki 2,6 yüzde puan düşüşe karşın, güçlü ARPU performansı ile %14 artan Turkcell Türkiye gelirleri sayesinde, Küme gelirleri %12 artış gösterdi.
Erkan’ın yılın ikinci çeyrek periyot mali sonuçları ile ilgili değerlendirmesi şu formda:
“2020 yılının ikinci çeyreği, tüm dünyada COVID-19 salgını tesirlerinin en ağır hissedildiği devir oldu. Bu devirde, telekom dalının hayatımızdaki ve ekonomik sistemdeki kilit rolünün ve kıymetinin bir kere daha altı çizildi. Turkcell olarak ana stratejik odaklarımız doğrultusunda şekillendirdiğimiz dijital içerik, iletişim tahlillerimiz ve güçlü altyapımızla, müşterilerimizin yanında olarak onların tüm teknoloji ve irtibat gereksinimlerini karşılamaya hazırdık.
Bu devri kısaca hatırlamak gerekirse: Çalışanlarımız ve müşterilerimiz için aldığımız çevik aksiyonlarla değişen koşullara süratle ahenk sağladık. Dinamik tertip yapımız ve aktif kriz idaremiz ile, Turkcell’i Turkcell yapan çalışanlarımızın sağlığını ön planda tutarak birinci hadisenin görüldüğü günden itibaren evden çalışmaya başladık. Konuttan çalışma programına 10 bin kişinin üzerinde istihdam sağladığımız davet merkezi hizmetleri veren şirketimiz Global Bilgi de dahildi. Alınan tedbirler kapsamında mağazalarımızın bir kısmını süreksiz olarak kapatırken açık olanların çalışma saatlerini sonlandırdık. Müşterilerimizin tüm bağlantı muhtaçlıklarını tek noktadan karşılamayı amaçlarken yalnızca son beş yılda 31 milyar TL yatırım yaptığımız güçlü altyapımız en temel desteğimiz oldu. Dünya çapında telekom operatörleri altyapı yoğunluğuna tahlil olarak servis kısıtlama yahut internet yayıncılarından görüntü çözünürlüğü düşürme isteğinde bulunurken, biz güçlü altyapımız sayesinde %50’ye yaklaşan trafik artışını muvaffakiyetle yönettik. Bağlantıya en çok gereksinim duyan sıhhat çalışanları, 65 yaş ve üzeri müşterilerimiz ve uzaktan eğitime devam eden çocuklarımız için sunduğumuz dayanak paketleriyle zor vakitlerinde onların yanında olduk. Konuttan çalışma ve konuttan eğitim sürecinde fiber abonelerimizin konforunu uygunlaştırmak için yükleme suratlarını dört kata, en düşük indirme suratını ise 50 Mbps’ye artırdık"
BTDünyası