Uluslararası mutfak eşyaları, ev dekorasyonu, züccaciye, aksesuar ve hediyelik eşya fuarı "Ambiente 2020" Frankfurt’ta 7 Şubat tarihinde kapılarını açtı.
İstanbul Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri (İMMİB) tarafından İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB). İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) ve Elektrik ve Elektronik İhracatçıları Birliği (TET) iş birliğinde 25 yıldır milli katılım organizasyonu ile Türk ürünlerinin görücüye çıkarıldığı Ambiente Fuarı’nda bu yıl toplam 184 Türk firması yer alıyor.
ABD'nin mutfak eşyasında yaklaşık 52 milyar dolar civarında ithalat yaptığına işaret eden İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) Başkanı Tahsin Öztiryaki, bazı Türk firmalarının ABD'de depo açmaya başladığını, kendilerinin de Birlik olarak bir yer açıp açmamayı değerlendirmeye aldıklarını ifade etti. Öztiryaki, "Eyalet eyalet çalışma yaptık. 2020’de bizim sektörümüzde ABD öne çıkacak ve sektörümüz için yeni bir çıkış olacak. ABD de buna hazır." dedi.
Türkiye, bu yıl Almanya’da 72'inci kez düzenlenen Uluslararası Mutfak Eşyaları, Ev Dekorasyonu, Züccaciye, Aksesuar ve Hediyelik Eşya Fuarı Ambiente 2020'ye 184 firma ile katıldı.
İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) Başkanı Tahsin Öztiryaki, fuara katılımın geçtiğimiz yıla göre arttığını ve çok önemli görüşmeler yaptıklarını söyledi. Türk mutfak sektörünün yaklaşık 4,6 milyar dolar ihracat yapan bir sektör olduğuna işaret eden Öztiryaki, Avrupalıların İtalya’dan Çin’e kadar olan bölgede en doğru tedarik ülkesinin Türkiye olduğunu artık anladıklarını belirtti. Türkiye'nin Ambiente Fuarı’na ülke olarak 50 yıl geride başlamasına karşın oldukça iyi durumda olduğunu vurgulayan Öztiryaki, "Avrupa’da bu işin endüstriyel mutfaktaki lideri İtalyanlardır. Ev tipinde lider yine İtalya ve arkasında Almanya var. Baktığımızda bu ülkeler 10 milyar dolar ihracat yaparken biz 4,6 milyar yapıyoruz. 50 yıllık farkı yarı yarıya kapatmışız ki, bu gayet iyi bir durum." dedi.
TÜRKİYE AVRUPA’DA İLK SIRALARDA
Türkiye'nin fiyatları, kalitesi, tasarıma olan inancı ve taleplere vereceğimiz cevaplardan dolayı çok doğru bir noktada olduğunu kaydeden Öztiryaki, "Mesele bu işe ne kadar gönül verdiğimiz. Sektörümüz bu konuda çok iddialı. Yaklaşık 200 ülkeye ihracat yapıyoruz. 10 bin dolar üzerinde ihracat yapan yaklaşık 4.700 firma var. Hepimiz tasarıma, güzel ambalaja ve satış yapabilmek için dünyanın her köşesine gitmek gerektiğine inanıyoruz. Türk endüstriyel mutfak ve ev tipi mutfak sektörü şu anda dünyanın önemli alternatiflerinden biri. Endüstriyel mutfakta Almanya, İtalya, İspanya ve Türkiye ihracatta öne çıkan ülkeler arasındadır. Amerika’da Avrupa’dan ihracat yapan da ilk 3 ülkenin içerisindeyiz." ifadelerini kullandı.
ABD’YE DÖRT KOLDAN MARKAJ
Çin ile Amerika arasındaki anlaşmazlıkların Türkiye'ye olumlu bir şekilde yansıdığını kaydeden Öztiryaki, bu yıl ABD pazarında ciddi bir hareketlilik beklediklerini söyledi. Dünyada satın alma alışkanlıklarının değiştiğini ve ekonominin yavaşlamasından dolayı herkesin daha ekonomik ve doğru mal almaya çalıştığını anlatan Öztiryaki, şöyle devam etti:
"Türkiye hem ekonomisiyle hem doğru malıyla hem de lojistiğiyle alım yapmak için doğru bir ülke. Biz dünyanın önemli bir alternatif ülkesiyiz. Amerika da önemli alternatiflerden biri. Mutfak eşyasında yaklaşık 52 milyar dolar civarında ithalat yapıyorlar, bizim ihracatımız ise 150 milyon dolar. Dolayısıyla ABD pazarında daha çok yolumuz var. Çin ile ABD arasında uzun zamandır kurulmuş olan hem ticari hem de karşılıklı yatırım ilişkilerinin içine girmemiz gerekiyor ve gireceğiz. Önümüzdeki ay Şikago’da yapılacak olan IHHS Fuarı’na 40 firma ile katılacağız. ABD pazarında ürünlerimizin algısını yükselteceğiz. Türk ve yabancı aşçılar tarafından her yemeğin Türk tenceresi, Türk kuzinesi ve Türk ocağı ile yapıldığı bir mutfak kuracağız. Bunların yanında sosyal medyada fenomenleri ve bloggerlarla anlaşıp onları yönlendireceğiz. Pazarı güncel iletişim araçlarıyla çözmemiz gerekiyor. ABD sektörümüz için yeni bir çıkış olacak."
ABD PAZARINI EYALET EYALET ÇALIŞTILAR
ABD'de önemli olan tek şeyin malın tasarımı ve kalitesi olmadığını anlatan Öztiryaki, onların malları yakınlarında da istediklerini ifade etti. Birçok Türk firmasının yavaş yavaş ABD'deki depolarını açmaya başladığını belirten Öztiryaki, "Biz de İDDMİB olarak bir depo açabilir miyiz diye görüşmeler yapıyoruz. 2020’de bizim sektörümüzde ABD öne çıkacak. Onlar da buna hazır." dedi.
İDDMİB olarak Birlik bünyesindeki firmalarla eşgüdümlerinin çok yüksek olduğunu söyleyen Öztiryaki, yıllardır yaptıkları UR-GE projelerinde hiç kimsenin birbirinin rakibi olmadığını ifade ederek, "Biz içimizde barışık, birbiriyle kavga etmeyen bir sektörüz. Şu anda ABD'de hangi eyalette ne alınıyor, ne satılıyor hepsinin bilgisi bizde mevcut. İnceledik ve nerede hangi ürünü satabileceğimizi saptadık. Dolayısıyla bilinçli şekilde gideceğiz. Amerika’da örneğin tencere ebatları, sapları farklı. Biz böyle eyalet eyalet çalışma yaptık. Biz birliğimize bütün ürünleri yapabilen bir fabrika olarak bakıyoruz. Yönetim Kurulu olarak bu fabrikanın ürünlerini dünyaya nasıl satarız diye düşünüyoruz." dedi.