iltasyazilim
FD Üye
Türkiye ’de Erkek Kozmetiği
Dünyada olduğu gibi Türkiye ’de de kozmetik denilince akla artık yalnızca kadınlar gelmiyor Bayan tüketici açısından emin bir doygunluk ve buna tabi olarak durgunluk yaşamış sektör, daha büyük bir coşku ve dinamizmle erkeğe yöneliyor Kozmetikçilerin erkeği raflara çekme çabasına kadınlar da olumlu yönde katkı sağlıyor Ülkemizde artık evinden çıkıp meslek hayatında manâlı roller bölge böylece hayatı erkekle paylaşan şehirli kadınlar, onlardan kuytu ve yakışıklı olmalarını isteme hakkını artık kendilerinde buluyorlar sonuç olarak vaktiyle birkaç yerli parfümden oluşan erkek kozmetiği, bayan kozmetiğiyle yarışır bir hal alıyor Bundan Böyle her markanın kadın ve erkek için olan ürünleri raflarda tabi yana bulunabilirken, en çok satanlar listesinde erkek ürünleri de yer alıyor Kozmetik reyonlarındaki satış elemanları, her beş müşteriden birinin erkek olduğunu belirtiyor
İstanbul Üniversitesi Irtibat Fakültesi Akademik Medya ve Kamuoyu Araştırmaları Grubu ’nun İstanbul ’un 25 ilçesinde 663 erkek üzerinde gerçekleştirdiği “Erkeklerde Kişisel Bakım Araştırması“nda erkeklerin de rahat olması gerektiğinin kabul gördüğü anlaşıldı Araştırma sonuçlarına tarafından erkeklerin %146 ’sı deri bakımı yaptırıyor, kozmetik denilince akıllara %217 oranı ile parfüm, %97 ile bakım ve %8 ile makyaj malzemeleri geliyor Erkeklerin yarısı ‘Bakım, erkek için de gereklidir ’ görüşünü desteklerken, bu oran ‘Şüphesiz katılıyorum ’ diyenlerle beraber %76 ’ya ulaşıyor Bunlar sadece yüksek kazanç ve eğitim düzeyine sahip gruplarda yapılan araştırmaların sonuçları gibi görünse de; taşraya, özellikle de Doğu ve Güney Doğu Anadolu bölgelerimize baktığımızda sonuçların bu bölgeler için de geçerli olduğunu ayrım edebiliriz Bu bölgelerimizde bir kültürel metamorfoz dinamiği yaşanıyor Kendilerinin karikatürize edilmesine yol açan ‘sertlik ve pislik ’ imajına doğulu erkekler, kişisel bakım ile neredeyse bir set çekmeye çalışıyor 2000 ’li yıllar dünyada olduğu değin Türkiye ’de de erkeğin o tanıdık niteliklerinden sıyrılmış; deri kremiyle yumuşak yüzlü, ithal parfümüyle güzel koku kokulu olanını öne çıkarmakta geç kalmadı *
Dünyada olduğu gibi Türkiye ’de de kozmetik denilince akla artık yalnızca kadınlar gelmiyor Bayan tüketici açısından emin bir doygunluk ve buna tabi olarak durgunluk yaşamış sektör, daha büyük bir coşku ve dinamizmle erkeğe yöneliyor Kozmetikçilerin erkeği raflara çekme çabasına kadınlar da olumlu yönde katkı sağlıyor Ülkemizde artık evinden çıkıp meslek hayatında manâlı roller bölge böylece hayatı erkekle paylaşan şehirli kadınlar, onlardan kuytu ve yakışıklı olmalarını isteme hakkını artık kendilerinde buluyorlar sonuç olarak vaktiyle birkaç yerli parfümden oluşan erkek kozmetiği, bayan kozmetiğiyle yarışır bir hal alıyor Bundan Böyle her markanın kadın ve erkek için olan ürünleri raflarda tabi yana bulunabilirken, en çok satanlar listesinde erkek ürünleri de yer alıyor Kozmetik reyonlarındaki satış elemanları, her beş müşteriden birinin erkek olduğunu belirtiyor
İstanbul Üniversitesi Irtibat Fakültesi Akademik Medya ve Kamuoyu Araştırmaları Grubu ’nun İstanbul ’un 25 ilçesinde 663 erkek üzerinde gerçekleştirdiği “Erkeklerde Kişisel Bakım Araştırması“nda erkeklerin de rahat olması gerektiğinin kabul gördüğü anlaşıldı Araştırma sonuçlarına tarafından erkeklerin %146 ’sı deri bakımı yaptırıyor, kozmetik denilince akıllara %217 oranı ile parfüm, %97 ile bakım ve %8 ile makyaj malzemeleri geliyor Erkeklerin yarısı ‘Bakım, erkek için de gereklidir ’ görüşünü desteklerken, bu oran ‘Şüphesiz katılıyorum ’ diyenlerle beraber %76 ’ya ulaşıyor Bunlar sadece yüksek kazanç ve eğitim düzeyine sahip gruplarda yapılan araştırmaların sonuçları gibi görünse de; taşraya, özellikle de Doğu ve Güney Doğu Anadolu bölgelerimize baktığımızda sonuçların bu bölgeler için de geçerli olduğunu ayrım edebiliriz Bu bölgelerimizde bir kültürel metamorfoz dinamiği yaşanıyor Kendilerinin karikatürize edilmesine yol açan ‘sertlik ve pislik ’ imajına doğulu erkekler, kişisel bakım ile neredeyse bir set çekmeye çalışıyor 2000 ’li yıllar dünyada olduğu değin Türkiye ’de de erkeğin o tanıdık niteliklerinden sıyrılmış; deri kremiyle yumuşak yüzlü, ithal parfümüyle güzel koku kokulu olanını öne çıkarmakta geç kalmadı *