

Ama bunun yanında 'Türkiye Eğilimleri’ araştırmasının 2019 sonuçlarına nazaran, içtimaî medya ve oyuna 5 saatten ziyade devir ayıranların orantısının yüzde 9,4’e yükseldiğinin malumatını de başkaca verelim. Bu nispet 2018 datalarına kıyasla 2 kat daha ziyade.
Gelelim We Are Social 2020 Ocak raporuna nazaran küresel donelerin paylaşıldığı raporda Türkiye'nin öne çıkan donelerine;
Mobil internet tasarrufunda harcadığı devir ile Türkiye'nin yerküre ortalamasının üstünde olduğunu görüyoruz. Rapora nazaran Türkiye'deki 16-64 yaş arası kullanıcıların günde 7 saat 29 dakika internet kullandığı görülüyor. Akıllı telefonların her an elimizin altında olmasının bu manada tesiri hayli ziyade.
Türkiye'de 16-64 yaş aralığındaki kullanıcılar günlük devirlerinin 58 dakikasını oyun konsolları başında geçiriyor. Beşerler iş hayatının ve yorucu günün gerilimini atmak için umumide oyunlara ve sinemalara yöneliyor, bu manada oyunlara ayrılan devranın kıymetinin de ortaya çıktığını görmüş oluyoruz.
Türkiyede kullanıcıların yüzde 62'si ise internetten TV içeriği izliyor. Bu da Netflix başta olmak üzere benzeri platformların Türkiye'de içerik sayısını artırmak için yapmış olduğu yatırımların manidar olduğunu gösteriyor. Ayrıyeten kaçırmış olduğunuz, ya da tekrarını izlemek istediğiniz bir programa ya da sinemaya internet üzerinden ulaşmanız hayli kolay. Bu da internet üzerinden TV içeriği izleme nispetinin neden yüksek olduğu sorusunun en değerli cevaplarından biri.
Rapora nazaran Türkiye, akıllı hane cihazları tasarrufunda birinci 10 devlet arasında konum alıyor. Türkiye'de 16 - 64 yaş arasında kullanıcıların yüzde 14'ü konutta en az bir akıllı cihaz kullanıyor. Gelişen teknoloji ile birlikte, Amazon ve Google'ın akıllı konut asistanları konusunda sürat kesmeyen yarışının tesirinin bu manada epeyce büyük olduğunu söyleyebiliriz.
Ayrıca ülkemizde sesli arama ve sesli komut tasarrufu epey yaygın. Türkiye'de kullanıcıların yüzde 45'i sesli komut ve sesli arama kullanmayı tercih ediyor. Akıllı telefonlar üzerinden, akıllı TV'ler üzerinden ve oyun konsolları üzerinden yapılan sesli aramalar ise en yaygın olanları. Diğer akllı cihazlar üzerinden yapılan sesli aramalar da elbette azımsanacak kadar değil ve günümüz teknolojisinin süratli evrimi sonucu sesli arama tasarrufu da süratle artış göstermeye devam ediyor.
Lafı ziyadesiyle uzattık, dilerseniz ülkemizdeki internet ve içtimaî medya tasarruf nispetlerine özet olarak gelin birlikte göz atalım;
İşte Türkiye'de internet ve içtimaî medya tasarrufuna harcanan mühletler;

Yerküre ortalaması: 6 saat 43 dakika
Türkiye ortalaması: 7 saat 29 dakika
Bu ortamda 9 saat 45 dakika ile 1. Filipinler, Türkiye ise 12. sırada taraf alıyor.

Yerküre ortalaması: 3 saat 22 dakika
Türkiye ortalaması: 4 saat
Bu sahada 5 saat 11 dakika ile 1. Filipinler, Türkiye 13. sırada yer alıyor.

Yerküre ortalaması: 3 saat 21 dakika
Türkiye ortalaması: 3 saat 28 dakika
Bu sahada Güney Afrika 5 saat 9 dakika ile 1., Türkiye ise 20. sırada yer alıyor.