Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Türkiye internet ve sosyal medyada ne kadar süre geçiriyor?

Türkiye internet ve sosyal medyada ne kadar süre geçiriyor?
0
182

makaleci

FD Üye
Katılım
Ocak 14, 2020
Mesajlar
87,772
Etkileşim
8
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
68
movil-smarphone-red-2kTI_cover.jpg

2279122-810x458-HddY.jpg
Türk halkının yarısı çevre medyada ziyadesiyle etkin ve mahsusen gençlerin oyuna epeyce çokça hengam ayırdığı biliniyor. Bu içeriğimizde, yerküre umumunda internet, içtimaî medya, akıllı telefon ve e-ticaret tasarrufunun mercek altına alan “We Are Social Digital 2020” raporunu ele alacağız. We Are Social 2020 Ocak raporundan toplumsal ağ tasarrufundan mobil ödemelere, e-ticaret pazarından içtimaî medya reklam harcamalarına kadar global olarak birçok detaylı metrik yan alıyor.


Ama bunun yanında 'Türkiye Eğilimleri’ araştırmasının 2019 sonuçlarına nazaran, içtimaî medya ve oyuna 5 saatten ziyade devir ayıranların orantısının yüzde 9,4’e yükseldiğinin malumatını de başkaca verelim. Bu nispet 2018 datalarına kıyasla 2 kat daha ziyade.


Gelelim We Are Social 2020 Ocak raporuna nazaran küresel donelerin paylaşıldığı raporda Türkiye'nin öne çıkan donelerine;


Mobil internet tasarrufunda harcadığı devir ile Türkiye'nin yerküre ortalamasının üstünde olduğunu görüyoruz. Rapora nazaran Türkiye'deki 16-64 yaş arası kullanıcıların günde 7 saat 29 dakika internet kullandığı görülüyor. Akıllı telefonların her an elimizin altında olmasının bu manada tesiri hayli ziyade.


Türkiye'de 16-64 yaş aralığındaki kullanıcılar günlük devirlerinin 58 dakikasını oyun konsolları başında geçiriyor. Beşerler iş hayatının ve yorucu günün gerilimini atmak için umumide oyunlara ve sinemalara yöneliyor, bu manada oyunlara ayrılan devranın kıymetinin de ortaya çıktığını görmüş oluyoruz.


Türkiyede kullanıcıların yüzde 62'si ise internetten TV içeriği izliyor. Bu da Netflix başta olmak üzere benzeri platformların Türkiye'de içerik sayısını artırmak için yapmış olduğu yatırımların manidar olduğunu gösteriyor. Ayrıyeten kaçırmış olduğunuz, ya da tekrarını izlemek istediğiniz bir programa ya da sinemaya internet üzerinden ulaşmanız hayli kolay. Bu da internet üzerinden TV içeriği izleme nispetinin neden yüksek olduğu sorusunun en değerli cevaplarından biri.


Rapora nazaran Türkiye, akıllı hane cihazları tasarrufunda birinci 10 devlet arasında konum alıyor. Türkiye'de 16 - 64 yaş arasında kullanıcıların yüzde 14'ü konutta en az bir akıllı cihaz kullanıyor. Gelişen teknoloji ile birlikte, Amazon ve Google'ın akıllı konut asistanları konusunda sürat kesmeyen yarışının tesirinin bu manada epeyce büyük olduğunu söyleyebiliriz.


Ayrıca ülkemizde sesli arama ve sesli komut tasarrufu epey yaygın. Türkiye'de kullanıcıların yüzde 45'i sesli komut ve sesli arama kullanmayı tercih ediyor. Akıllı telefonlar üzerinden, akıllı TV'ler üzerinden ve oyun konsolları üzerinden yapılan sesli aramalar ise en yaygın olanları. Diğer akllı cihazlar üzerinden yapılan sesli aramalar da elbette azımsanacak kadar değil ve günümüz teknolojisinin süratli evrimi sonucu sesli arama tasarrufu da süratle artış göstermeye devam ediyor.


Lafı ziyadesiyle uzattık, dilerseniz ülkemizdeki internet ve içtimaî medya tasarruf nispetlerine özet olarak gelin birlikte göz atalım;


İşte Türkiye'de internet ve içtimaî medya tasarrufuna harcanan mühletler;


sd-wan-CUFS.jpg
Kullanıcı başına internette tüketilen günlük mühlet


Yerküre ortalaması: 6 saat 43 dakika


Türkiye ortalaması: 7 saat 29 dakika


Bu ortamda 9 saat 45 dakika ile 1. Filipinler, Türkiye ise 12. sırada taraf alıyor.


mobil-internet-drtE.png
Kullanıcı başına mobil internette geçirilen günlük müddet


Yerküre ortalaması: 3 saat 22 dakika


Türkiye ortalaması: 4 saat 


Bu sahada 5 saat 11 dakika ile 1. Filipinler, Türkiye 13. sırada yer alıyor.


attractive-girl-typing-computer-smi-oa76.jpg
Kullanıcı başına PC başında internette geçirilen günlük mühlet


Yerküre ortalaması: 3 saat 21 dakika


Türkiye ortalaması: 3 saat 28 dakika


Bu sahada Güney Afrika 5 saat 9 dakika ile 1., Türkiye ise 20. sırada yer alıyor.

 

Similar threads

Dijital yaşantıya ilgili araştırmalar yapan ve bunları raporlaştıran medya şirketi We Are Social, Türkiye’nin internet, telefon ve toplumsal medya kullanma alışkanlıklarına dair bir rapor yayımladı. Türkiye ile ilgili bilgilere geçmeden evvel, 2021’in Ocak ayında dünyanın dijital durumunu...
Cevaplar
0
Görüntüleme
76
Dijital yaşantıya ilgili araştırmalar yapan ve bunları raporlaştıran medya şirketi We Are Social, Türkiye’nin internet, telefon ve sosyal medya kullanma alışkanlıklarına dair bir rapor yayımladı. Türkiye ile ilgili verilere geçmeden önce, 2021’in Ocak ayında dünyanın dijital durumunu anlatan...
Cevaplar
0
Görüntüleme
69
We Are Social ile Hootsuite, internet ve toplumsal medya kullanımının nasıl bir boyuta ulaştığını gözler önüne seren araştırmalarının sonuçlarını açıkladılar. "Digital 2021" isimli raporun ekim ayı bilgileri, dünya genelinde akıllı telefon, internet ve toplumsal medya kullanıcılarının sayısının...
Cevaplar
0
Görüntüleme
81
Atalay, AA muhabirine yaptığı açıklamada, We Are Social/Hootsuite'in "Digital 2020" raporundaki verilere göre, dünyadaki 7,8 milyar insanın 4,57 milyarının internet kullanıcısı olduğunu belirtti. Cep telefonu kullanıcı sayısının 5,16 milyar kişi ve yüzde 66 yaygınlığa ulaştığını ifade eden...
Cevaplar
0
Görüntüleme
85
GÜNLÜK 6 SAAT 58 DAKİKA İLE REKOR KIRILDI Güncel datalara nazaran günlük internette harcanan vakit 6 saat 58 dakika olarak kayıtlara geçerken, geçirilen mühletin son 2 yıldır artışta olduğu gözlendi. We Are Social verilerinden elde edilen bilgilere nazaran, 16-64 yaş ortası internet...
Cevaplar
0
Görüntüleme
94
858,509Konular
982,855Mesajlar
30,647Kullanıcılar
fero7.jrSon üye
Üst Alt