Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Türkiye, Mobil Oyunun Kuluçka Merkezi Oluyor

Türkiye, Mobil Oyunun Kuluçka Merkezi Oluyor
0
102

klimaci

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
37,992
Etkileşim
2
Puan
38
Yaş
46
F-D Coin
90
turkiye-mobil-oyunun-kulucka-merkezi-oluyor.jpg

Yetişkin nüfusunun yüzde 78'i taşınabilir oyun oynayan Türkiye, küresel oyun şirketlerinin kuluçka merkezi haline geliyor. AdColony EMEA & LATAM Pazarlama Müdürü Melisa Matlum "2022'de Türk oyun bölümüne 550 milyon doların üstünde yatırım bekleniyor" diyor.

Pandeminin tesiriyle 2021'de global taşınabilir oyun pazarı 180,3 milyar dolar gelire ulaştı. Taşınabilir oyun gelirleri 93,2 milyar dolarla oyun pazarından yüzde 52 hisse aldı. Türk oyun kesimine yapılan yatırımlar ise son 1 yılda yaklaşık 20 kat artarak 266 milyon dolara ulaştı. Türkiye ve globalde taşınabilir oyunlara gösterilen bu ilginin küresel oyun şirketleri için maksat kitleyi tanımayı çok kıymetli hale getirdiğini belirten AdColony EMEA & LATAM Pazarlama Müdürü Melisa Matlum şunları kaydetti:

550 MİLYON DOLAR BEKLENİYOR


"2021'de 3 milyar taşınabilir oyuncu, tüm oyunlar için 178.8 milyar dolardan fazla para harcadı. Böylesine büyük bir pazarda amaç kitleyi tanımak epey kıymetli. Ülkemizde yetişkin nüfusun yüzde 78'ini oluşturan taşınabilir oyuncu kitlesi Türkiye'yi küresel oyun devleri için bir kuluçka merkezi haline getirdi. Geçen sene Türkiye, en çok yatırım yapılan 10 Avrupa ülkesinden biri oldu. 2022 yılında da bu yükselişin devam ederek Türk oyun dalına yapılan yatırımların 550 milyon doların üzerine çıkmasını öngörüyoruz.''

5.3 milyar saat vakit geçirdik

AdColony, Türkiye'deki taşınabilir oyuncu kitlesini anlamak için 2021'de Nielsen ile bir anket çalışması gerçekleştirdi. Araştırmaya nazaran Türk yetişkinlerin %78'i taşınabilir oyun oynadıklarını belirtirken bu kitlenin %52'si erkek, %42'si bayanlardan oluşuyor. Türk taşınabilir oyuncuların %46'sı haftada 10 saatten fazla taşınabilir oyun oynuyor. En çok oynanan taşınabilir oyun tipleri ise yüzde 48'lik hisseyle Puzzle/Trivia/Kelime Oyunları oldu. App Annie'nin 2022 yılının birinci haftalarında yayınlandığı Taşınabilir Raporu da Türkiye'nin taşınabilir oyun potansiyelini gözler önüne seriyor. 2021 yıl sonu itibariyle Türk kullanıcıların taşınabilir oyun uygulamalarında toplamda 5,3 milyar saat üzerinde vakit geçirdiğini görüyoruz. GlobalWebIndex'in 2021 birinci çeyreğinde gerçekleştirdiği araştırmasına nazaran, kullanıcıların %42.7'si pandemi sonrasında akıllı telefonlarını oyun oynamak için daha fazla kullandığını belirtiyor. Bunun yanında Veri Portal'ın 2021 Dijital Raporu'na nazaran ise Türkiye'deki 16-64 yaş ortası internet kullanıcılarının %83.3'ü taşınabilir aygıtlarında oyun oynamayı tercih ediyor ve aylık olarak vakitlerinin %61.1'ni taşınabilir oyun aplikasyonlarında geçiriyorlar.

10 Avrupa ülkesinden biriyiz

Türkiye'nin taşınabilir oyun dalında en parlak devrini geçirdiğine dikkat çeken Melisa Matlum daldaki gelişmeleri şu kelamlarıyla özetledi: "Türkiye'de 2021 yılında ard arda gelen taşınabilir oyun yatırımları Türk taşınabilir oyun bölümünün dünya çapında da duyulmasını sağladı. Geçtiğimiz sene Türkiye en çok yatırım yapılan 10 Avrupa ülkesinden biri oldu. 2021'de ABD'li oyun şirketi Zynga'nın Türkiye'deki Peak Games (1,8 milyar dolara) ve Rollic Games'i (168 milyon dolara) satın alması, geçtiğimiz yılların en çarpıcı olayları olarak öne çıktı. Önümüzdeki yıllarda yeni yatırımlarla bölüm daha da büyüyecek."




 

Similar threads

Türkiye’nin başarılı oyun teşebbüsleri ortasına katılmayı hedefleyen Agave Games oyun stüdyosu 7 milyon dolar fon topladı. İstanbul merkezli firma, 2021 yılında dört lise arkadaşı tarafından kurularak Balderton Capital ve Felix Capital liderliğinde yönetilen tohum kademesi yatırımında, Apple ve...
Cevaplar
0
Görüntüleme
138
İki yıl üzere kısa bir müddette dünyanın en bedelli ve en çok yatırım alan taşınabilir oyun şirketlerinden biri olan Dream Games, aldığı yeni yatırımla bedelini katladı. Geçen yıl haziran ayında aldığı yatırımla 1 milyar dolar değerlemeye ulaşarak Türkiye'nin üçüncü 'unicorn'u unvanının sahibi...
Cevaplar
0
Görüntüleme
123
Hareket kabiliyeti hudutlu ve artık daha fazla vakti olan pek çok insan joystick'le buluşuyor, hatta kimileri birinci sefer kullanıyordu, bu da oyun sanayisini son 24 ayda en süratli büyüyen cümbüş formlarından biri hâline getirdi.Bugün bu ezber bozan milyonlarca dolarlık sanayi hem kapsayıcı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
124
Kısa sayılabilecek bir müddette dünya çapında imza attığı oyunlarla yıldızı parlayan Türk oyun şirketi Hungri Games, İngiltere merkezli oyun yatırım ve finans şirketi Triple Dragon'dan 10 milyon dolar değerleme üzerinden 1,1 milyon dolar yatırım aldı.  Hungri Games 2019 yılında küresel...
Cevaplar
0
Görüntüleme
93
AdColony, taşınabilir dünyanın en başarılı kampanyalarının belirlendiği MMA Smarties Türkiye, ve MMA Smarties EMEA (Avrupa, Orta Doğu ve Afrika) merasimlerinden 4 farklı kampanyası ile 7 ödül kazanarak taşınabilir sanayide farkını 2021 yılında da ortaya koymayı başardı. Tıpkı vakitte MMA...
Cevaplar
0
Görüntüleme
32
858,512Konular
980,892Mesajlar
30,749Kullanıcılar
Üst Alt