Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Türkiye tüketici elektroniğine 14,2 milyar TL harcadı

Türkiye tüketici elektroniğine 14,2 milyar TL harcadı
0
107

makaleci

FD Üye
Katılım
Ocak 14, 2020
Mesajlar
87,772
Etkileşim
8
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
68




Araştırma kuruluşu GfK Temax'ın datalarına nazaran, Türkiye tüketici teknolojisi pazarında, kasım ayında başlayan ve bu yılın birinci çeyreğinde devam eden ÖTV indirimi sayesinde büyük beyaz eşya kolu yüksek büyüme orantısı yakaladı. Küçük konut aletleri, çift basamaklı büyüme yakalayan kollardan biri olurken, vesair öbeklerde daralma yaşandı.

Türkiye tüketici elektroniğine 14,2 milyar TL harcadı


Tüketici teknolojisi eserleri pazarı, bu yılın birinci çeyreğinde geçen yılın birebir devrine nazaran yüzde 7,5 büyüyerek 14,2 milyar lira ciroya ulaştı. Laf konusu devirde yaklaşık 3,5 milyar liraya ulaşan büyük beyaz eşya bölümü cirosu, geçen yılın birebir periyoduna nazaran yüzde 35'lik büyüme performansını yakaladı.

Beyaz eşyada büyüme yaşandı

Büyük beyaz eşya dalında, tüm eser kümelerinde iki haneli büyüme gözlemlenirken, yalnızca fırın eser kümesinin büyüme seviyesi daha düşük seviyede kaldı. Birebir devirde küçük konut aletleri kolunun cirosu da yüzde 16 büyüyerek 1,4 milyar lirayı buldu.

Gelişen teknolojiyle pratikleşen eserler de büyümeyi tetikledi. Yeni nesil Türk kahvesi ve filtre kahve makinelerinin tesiriyle sıcak içecek hazırlama ve bunun yanında ütü en çok rağbet gören kategoriler oldu.

Azık hazırlama ünitelerinde "power blender"lar büyümeye devam ederken, saç kurutucu ve şekillendiriciler ortalamanın altında büyüme kaydetti.

Taksit sınırlaması telekom kesimini daralttı

Telekom kolu yılın birinci çeyreğinde geçen yılın birebir periyoduna nazaran yüzde 6,4 daralarak 6,5 milyar lira ciroya geriledi. Bu daralmada, akıllı telefon eser kümesindeki taksit sınırlaması regülasyonu ve döviz kurundaki artışın fiyatlara yansıması tesirli oldu. Akıllı saatler ve mikrofonlu kulaklık satışlarından elde edilen ciro yüzde 40'ın üzerinde büyüdü.

Akıllı telefonlar bilgisayarları yendi

Haber teknolojileri kolu kelam konusu periyotta yüzde 15,5 daralarak 1 milyar lira ciroya geriledi. Bu küçülme dolar kurunun dalgalanmasından ve akıllı telefonların IT eser öbeklerini olumsuz etkilemesinden kaynaklandı.

Daralmayı en çok tetikleyen kıymetli eser öbekleri çift haneli küçülmeyle dizüstü bilgisayarlar, masaüstü bilgisayarlar ve tabletler olurken, klavye ve mouse küçülmeleri tek haneli gerçekleşti.

Oyun bilgisayarları öbeği geçen yıl çift haneli büyümesine karşın münhasıran bu yılın birinci çeyreğinde gayri malumat teknolojileri eserleri üzere küçülme gösterdi.

Televizyon satışları düştü

Tüketici elektroniği bölümü yılın birinci çeyreğinde geçen yılın tıpkı periyoduna nazaran yüzde 3,5 küçülerek 1,7 milyar lira ciroya geriledi. Televizyon satışları birebir devirde hafif düşüş yaşasa da bölümdeki gayri eser kümelerine nazaran daha uygun bir performans gösterdi.

UHD TV iki haneli büyümeyle eser öbeğine olumlu ek sağlamaya devam etti. 51-59 inç ve 70 inç üstü eserler müspet büyüme gösteren segmentler oldu.

Ofis makineleri ve sarf gereçleri bölümü birebir devirde yüzde 10,4 küçülerek, bu yılın birinci çeyreğinde 117 milyon liralık ciroya geriledi. En çok küçülme yazıcılarda, çok fonksiyonlu yazıcılarda ve kartuşlarda gerçekleşti.

Laf konusu olgular GfK TEMAX tarafından tüm dünya umumunda 425 binin üzerinde satış noktasından alınan datalardan oluşturuldu.

 

Similar threads

OECD'nin yılın ikinci çeyrek büyüme bilgileri açıklandı. Buna nazaran, OECD bölgesinde bu yılın birinci çeyreğinde yüzde eksi 1,8 olarak gerçekleşen büyüme, yılın ikinci çeyreğinde yüzde eksi 9,8 olarak gerçekleşti. Kelam konusu düşüş, OECD bölgesinde kaydedilen en yüksek düşüş olarak...
Cevaplar
0
Görüntüleme
65
Türkiye tüketici teknolojisi ürünleri pazarı, 2019’ün üçüncü çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25,5 büyüyerek 8,2 milyar liralık ciroya ulaştı GfK TEMAX Türkiye 2019 üçüncü çeyrek sonuçlarına göre, tüketici teknolojisi ürünleri pazarı, üçüncü çeyrekte de büyümeye devam etti...
Cevaplar
0
Görüntüleme
89
Türkiye tüketici teknolojisi ürünleri pazarı, 2019’ün üçüncü çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25,5 büyüyerek 8,2 milyar liralık ciroya ulaştı GfK TEMAX Türkiye 2019 üçüncü çeyrek sonuçlarına göre, tüketici teknolojisi ürünleri pazarı, üçüncü çeyrekte de büyümeye devam etti...
Cevaplar
0
Görüntüleme
71
Türkiye tüketici teknolojisi ürünleri pazarı, 2019’ün üçüncü çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25,5 büyüyerek 8,2 milyar liralık ciroya ulaştı GfK TEMAX Türkiye 2019 üçüncü çeyrek sonuçlarına göre, tüketici teknolojisi ürünleri pazarı, üçüncü çeyrekte de büyümeye devam etti...
Cevaplar
0
Görüntüleme
88
Türkiye, son çeyrekte yüzde 6 büyüdü. Ekonomistler, Türkiye iktisadının, kredi büyümesinin desteklediği iç talebin tesiriyle son çeyrekte yüzde 5 büyümeye geçmesini bekliyordu. 2019 GSYH büyümesi ise yüzde 0.9 oldu. 2019 yılı büyüme beklentisi yüzde 0,6 seviyesindeydi. Üretim sistemine nazaran...
Cevaplar
0
Görüntüleme
51
858,460Konular
981,104Mesajlar
29,527Kullanıcılar
ConsternatedSon üye
Üst Alt