App Store ve Play Store gibi dijital mağazalar, milyonlarca aplikasyona ev sahipliği yapıyorlar. Başlı başına ayrı bir pazar olan bu mecralarda öne çıkan şirketlerin sayısı ise parmakla gösterilecek kadar az. Uygulamalarında belli hizmetlerini para karşılığı kullanıcılara sunanlar da var, tamamen ücretsiz erişime açanlar da. Bunlar arasındaki rekabeti gözlemleyen App Annie 2021’in ikinci çeyreğine ait raporunu yayınladı.
2021’de en çok harcama yapılan uygulamaları tespit eden App Annie gelişmeleri kamuoyuna aktardı. Yükselişi bir türlü engellenemeyen TikTok’un rakiplerine hatırı sayılır miktarda fark attığı görüldü.
2021’de uygulama harcamaları 34 milyar dolara ulaştı
App Annie’nin en son yayınladığı uygulama pazarı raporuna göre, küresel uygulama harcamaları 2021’in ikinci çeyreğinde önceki yıla göre 7 milyar dolar ve bu yılın ilk çeyreğine göre 2 milyar dolar artarak 34 milyar dolara ulaştı.
Küresel olarak, TikTok indirmelere göre en iyi uygulamalar listesinin başında yer aldı. Bunu Instagram, Facebook, WhatsApp ve Zoom izledi. Hangi uygulamaların en fazla gelir getirdiğine gelince, yine ilk sırada TikTok, ardından YouTube, Tinder, Disney+ ve Tencent Video geldi.
Brezilya, Rusya ve Türkiye de dahil olmak üzere belirli bölgeler ikinci çeyrekte daha fazla büyüme kaydetti. Uygulamalarda geçirilen süre, 2019’un ikinci çeyreğinden 2021’in ikinci çeyreğine kadar yüzde 30 arttı. Aynı dönemde uygulamalarda geçirilen sürede Rusya yüzde 45, Türkiye ise yüzde 40 büyüme kaydetti. ABD’de ise, uygulamalarda harcanan zamanda çok küçül bir artış oldu. İkinci çeyrekte, ABD’li tüketiciler günlük uygulama saatlerini 2019’un ikinci çeyreğine göre yüzde 20 artışla dört saate yakın kullanım istatistiğine ulaştı.
Oyun kategorisinde, Hair Challenge listelerde üst sıralarda yer aldı, ancak ABD’de Bridge Race ve İngiltere’de Count Masters gibi uygulamalar tarafından yakından takip edildi.