Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Türkiye'de bin kişiye 1 araştırmacı düşüyor

Türkiye'de bin kişiye 1 araştırmacı düşüyor
0
67

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,753
Etkileşim
89
Puan
48
F-D Coin
0
Türkiye'de bin kişiye 1 tahlilci düşüyor ANKA Türkiye'nin sanayi ve teknoloji alanında etkinlik belirten analist sayısında OECD ülkelerinin çok ardındaki kaldığı bildirildi OECD ülkeleri ortalamasında her bin kişiye takriben 7 araştırmacı düşerken, Türkiye'de ise bin kişiye düşen araştırmacı sayısının sadece 11 olduğu belirlendi Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı’nın (TEPAV) yaptığı araştırmaya tarafından, Türkiye’deki toplam öğrencilerin yalnızca yüzde 09’u Milletlerarası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) fen bilimleri sınavında 5 veya 6 seviyede galibiyet gösterirken, diğer OECD ülkelerinde başarı seviyesi Türkiye’ye göre 9 kat daha fazla olduğu görüldü Türkiye’de her bin çalışan başına 11 tahlilci düşerken, OECD ülkelerinde bu sayı 68'ye ulaşıyor Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı'ndan (TEPAV) Araştırmacı Ozan Acar, PISA sonuçları ışığında Türkiye’nin rekabet gücünü değerlendirdi Araştırmada, devlet yardımlarını sanayi politikasında kullanılan araçlardan yalnızca bir adam başına olarak değerlendirilmesi gerektiği belirtilirken, sanayi politikasında meslek yapmanın, katma layık artışının ve verimliliğin önündeki engellerin kaldırılması gibi fazla boyutlu yaklaşımın benimsenmesi gerektiği kaydedildi Araştırmaya göre, özellikle Çin ve Hindistan’ın küresel ekonomideki ağırlıklarının artmasıyla birlikte ucuz işgücü ve hammaddeye dayalı bir biçimde rekabet yapabilmek zorlaşıyor Rekabet gücünün kaynağında yenilikçilik yatan ülkeler uzun vadede kazananlar arasında yer alacak UYGULANAN YANLIŞ POLİTİKALAR İHRACATIN TEKNOLOJİK YAPISINI OLUMSUZ ETKİLEDİ İhracatın bugünkü teknolojik yapısının gelişmiş ülkelere tarafından daha negatif bir dış görünüş sergilemesi geçmişten bugüne uygulanan hatalı politikaların sonucudur Bilhassa eğitim sistemindeki aksaklıklar bu olumsuzlukların başında geliyor 8 takvim eğitimin zorunlu olmasından daha sonra okullaşma oranının yüzde 90’na çıkmasına karşın, eğitimin kalitesi düşük kalmıştır PISA sonuçlarına göre, Türkiye 2006 yılında, 57 ülke arasında, fen bilimlerinde 44, matematikte 43, okuma sınavlarında ise 38’inci oldu PISA sınavlarının uygulandığı OECD, AB, Kuzey Amerika ve Doğu Asya ülkelerinin adeta tamamı tüm branşlarda yapılan sıralamalarda Türkiye’yi geçmiştir Türkiye’nin gerisinde kalan ülkelerin büyük bir çoğunluğu Latin Amerika, Orta Asya ve Afrika’da yer alan ülkelerden oluşuyor TÜRKİYE PISA SINAVINDA YÜZDE 09 BAŞARI GÖSTERDİ Türkiye’deki toplam öğrencilerin sadece yüzde 09’u PISA fen bilimleri sınavında 5 veya 6 seviyede başarı gösterirken, diğer OECD ülkelerinde başarı seviyesi Türkiye’ye kadar 9 kat daha fazla Ayrıca, Türkiye’de her bin çalışan başına 11 tahlilci düşerken OECD ülkelerinde, sıradan 68 analist düşüyor Araştırmada, Türkiye’nin PISA sınavındaki başarısı göze alındığında gelecekteki analist sayısının da buna paralel olacağının altı çizildi Tahlilci yoğunluğunun yüksek olduğu ülkelerin gerçekleştirdiği toplam ihracat içerisinde ileri ve orta teknoloji ürünlerin payının da yüksek olduğu görülüyor Araştırmada, Türkiye’de verilen eğitimin kalitesinde son derece önemli problemler olduğu ifade edilirken, bu problemlerin Türkiye’deki işgücünün beceri düzeyini, yenilikçilik kapasitesini ve dolayısıyla üretimin yapısını olumsuz etkilediğinin altı çizildi DEMOGRAFIK YAPISINI DEĞERLENDİREN ÜLKELER ÇOĞALTMA HIZLARINI ARTIRDI Türkiye’nin demografik fırsatı boşuna harcadığı kaydedilen açıklamada, Türkiye ile benzer demografik eğilimlere sahip olan ülkelerin fırsatı değerlendirmeyi başardığı ve büyüme hızlarını arttırdığı vurgulandı Egzersiz çağındaki nüfusun toplam nüfus içerisindeki payının yükselme eğiliminde olduğu Doğu Asya ülkeleriyle, Türkiye’nin hesaplı büyüme performansları karşılaştırıldığında, Doğu Asya ülkelerinin, belirgin olarak Türkiye’den daha üstün bir çoğaltma performansı sergilediği görüldü PISA sınavlarına katılan Doğu Asya ülkelerinin, sınavlarda sergilediği başarı performansı, Latin Amerika ülkeleri ve Türkiye’de olduğundan daha fazla olduğu gözlendi DOĞU ASYA ÜLKELERİNİN YÜKSELME POTANSİYELİ YÜKSEK Türkiye ve Latin Amerika’daki öğrencilerin, fen bilimleri sınavında, sırasıyla, yüzde 22’sinin ve yüzde 20,4’ünün sıradan başarı seviyesinin üzerinde bir başarı sergilediği görülmektedir Buna karşılık, Doğu Asya ülkeleri için hesaplanan ortalama oran yüzde 53,8’dir Doğu Asya ülkelerindeki ekonomik çoğaltma potansiyelinin önümüzdeki dönemde Latin Amerika ülkeleri ve Türkiye’den yüksek olmaya devam etmesini ummak gerekir ARGE’NİN GELİŞMESİ YALNIZCA FİNANSA BAĞLI YOK Araştırmada, 2019 yılında 16 milyar YTL tutarında ArGe harcaması yapılmasının hedeflendiği ve bazı önlemlerin alındığı açıklama edilirken, bunun şirketlerin buluş yapma kapasitesinin artırılması için olumlu bir adım olduğu kaydedildi Araştırmada şöyle denildi: “Ama, ArGe’nin Türkiye’de istek edilen seviyelerde olmayışının tek nedeni bu faaliyetlere aktarılan kaynağın yetersiz oluşu değildir Finansal kısıtlar kadar sınırlayıcı olan bir diğer unsur da bu gibi faaliyetleri gerçekleştirecek nitelikteki insan kaynağının azlığıdır KAPSAMLI REFORMA GEREKSINIM VAR Türkiye’deki öğrencilerin PISA sınavlarındaki başarı düzeyini yükseltmeden rekabet gücünü daimi olarak iyileştirmek olanaksız Bunun için eğitim müfredatının bütüncül bir yaklaşımla bitmiş ele alınacağı, ayrıntılı bir eğitim reformuna gereklilik var Zorunlu eğitimin süresinin 12 yıla çıkarılması tartışmalarının eğitimin kalitesinin iyileştirilmesine karşın önlemleri gölgede bırakmasının önüne geçilmesi gerekiyor Zorunlu eğitimin 12 yıla çıkarılmasının yaratacağı ilave maliyetin kaliteyi arttırması beklenen alanlara yapılmakta olan ya da yapılması planlanan harcamalardan kısılarak yapılmaması gerekiyor Keza, Türkiye’nin rekabet gücünü aracısız olarak etkileyecek olan mesleki eğitim meselesinin de ele alınması gerekiyor Eğitim sisteminin meslek liselerine ve yüksek okullarına devam edecek öğrencilerle genel liselerle 4 takvim eğitim veren üniversitelere devam edecek örencileri stratejik bir şekilde birbirinden ayıracak şekilde yeniden tasarlanması gerekiyorBağımsızlık  
 

Similar threads

Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından uygulanan Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) 2018 sonuçları yayımlandı. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) PISA 2018 sonuçlarına ilişkin ilk kez detaylı bir değerlendirme raporu hazırladı. Buna göre, OECD tarafından 15 yaş...
Cevaplar
0
Görüntüleme
101
06 yaş mucizesi Bilim adamları uyarıyor: Eğitim için 7 yaş fazla geç, çocuğunuzun hayatta başarılı olmasını istiyorsanız eğitime daha erken başlayın! 06 yaşın eğitimiyle ilgili merak edilenleri AÇEV uzmanları açıklıyor: Hangi çocuk için ideal eğitim yaşı hangisi? Evde eğitim olası mü? Anne...
Cevaplar
0
Görüntüleme
129
2020'nin ilk aylarından itibaren hayatın her alanına olumsuz etki eden pandeminin en çok zarar verdiği alanlardan biri de eğitim oldu. Yaklaşık 1,5 yıl boyunca ülkemizde eğitim uzaktan devam etti ve dünya genelinde pek çok ülkede de benzer uygulamalar vardı. Uzaktan eğitim, beraberinde...
Cevaplar
0
Görüntüleme
45
Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, onarımı tamamlan tarihî Liman Han’ın açılışı ve İTO Eylül Ayı Meclis Toplantısı’na katıldı. Özer, kütüphanesiz okul kalmayacağını söyledi. Bakan Özer, birinci olarak tarihî Liman Han’ın açılışı için düzenlenen merasimde yaptığı konuşmada, İstanbul Ticaret...
Cevaplar
0
Görüntüleme
124
Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD), yıllık olarak yayınladığı "Bir Bakışta Eğitim 2021" raporunu güncelledi. Yapılan araştırmalar, Türkiye ve özellikle de teknolojide gelişmişliğiyle bilinen Japonya için çarpıcı bir sonucu ortaya koydu. Dilerseniz hemen, OECD'nin yayınladığı raporun...
Cevaplar
0
Görüntüleme
67
858,506Konular
983,055Mesajlar
33,112Kullanıcılar
fekaSon üye
Üst Alt