TÜİK'in açıkladığı 2019 yılı rakamlarına nazaran göre 16-74 yaş öbeğindeki bireylerde internet tasarrufa yüzde 75,3 rakamına ulaştı. Bu nispet geçen yıl yüzde 72,9 idi.
Türkiye'de bireylerin yüzde 75,3'ü internet kullanıyor
Cinsiyeteg öre internet tasarruf nispetlerine baktığımızda ise yeniden 16-74 yaş öbeğindeki erkeklerde yüzde 81,8 iken hatunlarda yüzde 68,9 oldu. Hanehalkı bilişim teknolojileri tasarruf araştırması sonuçlarına nazaran hanelerin yüzde 88,3'ünün konuttan internete erişim imkânına sahip olduğu gözlendi. Bu nispet bir evvelki yılda yüzde 83,8 idi.
Hanelerin yüzde 87,9'unda geniş bant internet var
Genişbant ile internete erişim sağlayan hanelerin orantısı 2019 yılında yüzde 87,9 oldu. Buna nazaran hanelerin yüzde 49,1'i sabit genişbant ilişki (ADSL, kablolu İnternet, fiber vb.) ile İnternete erişim sağlarken, yüzde 86,9'u mobil genişbant irtibat ile İnternete erişim sağladı. Genişbant internet erişim imkanına sahip hanelerin nispeti bir evvelki yıl yüzde 82,5 olarak gözlenmişti.
Her iki şahıstan biri e-devlet hizmetlerini kullandı
Şahsî maksatla kamu kurum/kuruluşları ile muhabereye geçmek yahut kamu hizmetlerinden yararlanmak için 2018 yılı Nisan ayı ile 2019 yılı Mart aylarını kapsayan on iki aylık devirde İnterneti kullanan bireylerin 16-74 yaş öbeği bireyler içerisindeki nispeti yüzde 51,2 oldu. Bu orantı evvelki yılın birebir devrinde yüzde 45,6 idi. Tasarruf emelleri arasında kamu kuruluşlarına ilişkin web sitelerinden haber edinme yüzde 45,8 ile birinci sırayı aldı.
İnternet üzerinden alışveriş yapma orantısı yüzde 34,1 oldu
İnternet üzerinden şahsî tasarruf gayesiyle mal yahut hizmet siparişi veren ya da satın alan 16-74 yaş öbeğindeki bireylerin nispeti, 2018 yılı Nisan ayı ile 2019 yılı Mart aylarını kapsayan on iki aylık periyotta yüzde 34,1 oldu. Evvelki yılın tıpkı periyodunda bu nispet yüzde 29,3 olarak gözlendi.
Cinsiyete nazaran İnternet üzerinden alışveriş yapma orantısı erkeklerde yüzde 38,3 olarak gerçekleşirken hatunlarda yüzde 29,9 oldu. Bu orantılar bir evvelki yılın tıpkı periyodunda sırası ile yüzde 33,6 ve yüzde 25 olarak gözlendi.
İnternetten en çok yüzde 67,2 ile giysi ve spor gereci satın alındı
İnternet üzerinden alışveriş yapan bireylerin yüzde67,2'si giysi ve spor materyali satın aldı. Bunu yüzde 31,7 ile seyahat ile ilgili öbür faaliyetler (seyahat bileti, araç kiralama vb.), yüzde 27,4 ile azık hususları yahut günlük gereksinimler, yüzde 26,9 ile mesken eşyası (tüketici elektroniği hariç), yüzde20,3 ile elektronik araçlar ve yüzde 20,2 ile kitap, mecmua, gazete (e-kitap dahil) takip etti.
İnternet üzerinden en çok satın alınan eser öbekleri erkeklerde giysi ve spor materyalleri (yüzde 57,2), seyahat ile ilgili gayrı faaliyetler (yüzde 37,7) ve elektronik araçlar (yüzde 30,2) iken, hatunlarda giysi ve spor materyalleri (yüzde 79,6), besin hususları ile günlük gereksinimler (yüzde 29,5) ve seyahat ile ilgili gayrı faaliyetler (yüzde 24,2) oldu.
TÜİK tarafından hazırlanan raporun detayları internet sitesinde mekan alıyor.