Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Türkiye'de E-ticaret Şirketlerinin Pazar Payları Açıklandı

Türkiye'de E-ticaret Şirketlerinin Pazar Payları Açıklandı
0
45

tekin

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,427
Etkileşim
0
Puan
36
Yaş
96
F-D Coin
95
turkiye-de-e-ticaret-sirketlerinin-pazar-paylari-aciklandi-lider-trendyol-1628176015.jpg

E-ticaret, fiziksel mağazaların yerini almaya başlayalı uzun zaman oldu. Tüm dünyada inanılmaz bir hızla büyümeye devam eden bu ticaret sistemi, Türkiye’de de etkinliğini gitgide artırmakta. İşleyiş açısından fiziksel mağazalar aracılığıyla yürütülen ticaretten farklı olsa da e-ticarette de pazar payının büyük bölümünü elinde tutan, yani pastanın en büyük dilimine sahip olan şirketler var.

HSBC bankasına ait küresel araştırma birimi, Hepsiburada’nın Amerika merkezli NASDAQ borsasında halka arz edilmesinin üzerine hazırladığı raporda, e-ticaret sektörünün Türkiye’deki durumuna da yer verdi.

İlk iki sıra Trendyol ve Hepsiburada’ya ait


4f2bc6f387a7e94c545cb9fa5ad54a4fafee4f41.jpeg

Rapora göre Türkiye e-ticaret pazarında lider konumda bulunan şirket, %27’lik payıyla Trendyol olarak kayedildi. İkinci sırada %17’lik pazar payına sahip olan Hepsiburada yer alırken üçüncü sırada da N11, %9’luk bir payla yer alıyor. İlk üçü takip eden dördüncü şirket Gittigidiyor olurken beşinci sırada da Migros bulunmakta. Bu şirketlerin pazar payları da sırasıyla %4 ve %2.

HSBC, bahsi geçen raporda, Türkiye e-ticaret pazarının iki oyuncunun ‘top çevirdiği’, ‘oligopolistik’ bir yapıya doğru meyillendiğini söylüyor.

Oligopol piyasası nedir?

3a9097cd08ad18b5d0c6e3ea1898283b30ca1a2d.jpeg

‘Saf oligopol’, ‘farklılaştırılmış oligopol’ gibi farklı türleri ve 'anlaşmalı oligopol’, ‘fiyat liderliği oligopolü’ gibi farklı modelleri olsa da oligopol piyasası en basit tabirle genelde 2, 3 veya 4 şirketin hâkimiyet kurduğu bir piyasa anlamına gelmektedir. Kısaca bu şirketler birbirlerin etkilenerek piyasadaki ürünlerin fiyatlarına yön vermektedir. Olipogol piyasalar, yeni markaları içine kabul etmek istemeyen ve genellikle piyasaya giren yeni oyuncuları kolaylıkla caydıran sistemlerdir.


 

Similar threads

Akıllı telefonlar, arama motorları ve toplumsal medya: İnternet, günümüzün globalleşen dünyasında irtibat, bilgi ve cümbüş için en hayati araçlardan biri haline geldi. Teknolojik gelişmeler, çağdaş hayatın dijitalleşmesini hızlandırmaya devam ediyor fakat bu dijital cihana sırf birkaç oyuncu...
Cevaplar
0
Görüntüleme
70
Dal dolar bazında yüzde 18 büyürken, 2015-2019 yılları ortasında bölümün ortalama yıllık büyüme suratı yüzde 35 oldu. Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD) tarafından Deloitte Türkiye'nin proje paydaşlığı ve SimilarWeb ile İnveon'un işbirliğiyle hazırlanan, Türkiye'de e-ticaret...
Cevaplar
0
Görüntüleme
75
TÜBİSAD tarafından Deloitte Türkiye'nin proje ortaklığı ve SimilarWeb ile İnveon'un işbirliğiyle hazırlanan, Türkiye'de e-ticaret pazarındaki gelişmeleri uluslararası standartlara göre ölçümleyen "Türkiye e-Ticaret 2019 Pazar Büyüklüğü" raporunu açıkladı. TÜBİSAD Yönetim Kurulu Başkanı Kübra...
Cevaplar
0
Görüntüleme
53
ABD, İngiltere ve Türkiye’den yatırımcıların katıldığı yatırım tipinde, JAM Fund (Tinder kurucusu Justin Mateen’in teşebbüs sermayesi fonu), Atempo Growth, D4 Ventures, Temel Ventures ve Alarko Ventures’ın yanı sıra, Softbank, Lazada ve Merama’dan melek yatırımcılar da yer aldı. E-ticaret...
Cevaplar
0
Görüntüleme
82
2019 yılında patlak veren koronavirüs, birçok sektörü derinden etkiledi. Bunlardan birisi de tablet sektörü. Tüm bunlara bir de çip krizi eklenince gelen yoğun talebe karşılık vermeye çalışan şirketler, belirli bir süre sonra üretimi yavaşlatmak zorunda kaldı ve sonuç olarak sektörde daralmalar...
Cevaplar
0
Görüntüleme
67
858,496Konular
981,669Mesajlar
29,745Kullanıcılar
ahmosphereSon üye
Üst Alt