Dünya genelinde ve ülkemizde sert bir formda yaşanan COVID-19 pandemisi, insanları birçok alanda dijitalleşmeye hakikat yönlendirdi. Türkiye’de büyük ilgi görmeye başlayan e-ticaret, pandemi periyodunda daha da fazla ilgi görmeye ve işletmeler tarafından kullanılmaya başlandı. Kullanan insan ve işletme sayısının daima arttığı e-ticaretin önümüzdeki yıllarda da büyük bir ivme yakalayacağı düşünülüyor.
Ülkemizde e-ticaret ekosisteminin büyük bir ivme kazandığını ve bunun sonraki yıllarda da devam edeceğini söyleyen Elektronik Ticaret Derneği Genel Sekreteri Enes Bahadır, e-ticaret yapan işletme sayısının 4-5 yılda bekledikleri büyümeye birkaç ay içinde ulaştığını belirterek, bu sayının 6 kat artarak 50 bin civarlarından 320 bin civarına yükseldiğini belirtti.
İşletmelerde olduğu üzere online alışveriş yapan insan sayısında da artış var
Tüketicilerin e-ticaret konusunda bilinçlendirilmesi gerektiğini ve bu mevzuda çalışmalar yaptıklarını belirten Bahadır, işletme sayısında artış olduğu üzere online alışveriş yapan insan sayısında da artış olduğunu söyleyerek, “Pandemide daha evvel e-ticaret yapılmamış 5 milyon kredi kartından alışveriş yapıldı. 'Kesinlikte internetten alışveriş yapmam' diyen 5 milyon vatandaşın kredi kartı online süreçlerde kullanıldı. Bu çok önemli bir sayı. E-ticaretin toplam pazar büyüklüğünün yıl sonuna kadar 300 milyar liranın üzerine çıkmasını bekliyoruz. Münasebetiyle büyük bir para, teşebbüsçüler de bu iktisatta yer almak istiyor" sözlerine yer verdi.
E-ticarette en çok süreç gören bölümleri ve internetten en çok alışveriş yapan vilayetleri sıralayan Bahadır, "Dallara bakıldığında e-ticarette en çok süreç gören sıralamasında beyaz eşya ve küçük konut aletleri birinci sırada yer alıyor. İkinci sırada moda-tekstil, üçünü sırada da elektronik eşyalar, bilgisayar ve cep telefonları satış süreçleri yer alıyor. Besin ve süpermarket alışveriş harcamalarında çok büyük artış var. Bilhassa kapanma devirlerinde bu alanda harcamalar yapıldı. Vilayet sıralamalarında ise İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya ve Konya'yı görüyoruz. Bu bahiste istatistikleri, derneğin çatısı altında takip ediyoruz. Maksadımız, Türkiye'de e-ticaretin daha nitelikli hale gelmesini sağlayacak çalışmalar yapmak" dedi.