iltasyazilim
FD Üye
Birincil yerli araba Türkiyedeki ilk araba köklü değişiklik Türklerin yaptığı birincil araba Türkiyede ilk araba ne vakit yapılmıştır Türkiyede ilk otomobili kim yapmıştır
Devir, Türkiye'nin Cemal Gürsel'in istek ve özel direktifi ile üretilen, ordunun binek otomobil ihtiyacını karşılamak amacı da güden, ilk yerli ve hızlı üretim hedefiyle başlanan araba projesidirDönemin rakamlarıyla 1400000 TL'ye malolmuş ve 45 ay gibi kısa bir vakit içinde proje tamamlanmıştır Otomobil dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'i (Cemal Ağa) Cumhuriyet bayramına götürerek keza tanıtımını keza birincil vazifesini gerçekleştirecek iken benzinin bitmesi nedeniyle yalnızca 100 metre gidebilmiştir Cemal Gürsel göre Garp kafasıyla araba yaptık, şark kafasıyla benzin koymayı unuttukmizahi tabirine de konu olmuştur
İşin aslında Eskişehir'den, Ankara'ya trenler ile taşınan köklü değişiklik otomobillerine benzin koyulmamıştırÇünkü trende oluşabilecek bir tehlikede otomobillerin en düşük zararlar kurtarılması düşünülmüş ve araçların ihtiyacı benzinin de Ankara'da konvoy yolunun üstünde yer alan bir Mobil istasyonundan alınması, ve buraya değin aracın gereklilik duyacağı benzinin mühendisler tarafından trene koyulması zeka mühendislerin en ince detayları dahi ne kadar düşündüğünü ve planladığını gösterir Trenden indirilen arabalara çok daha sonradan Cumhurbaşkanı binmeden önce yapılan hazırlıklar esnasında niçin benzin ikmali yapılmadığı bugün deha bilinmezAncak konvoy Mobil istasyonuna uğrayıp süre kaybetmek istemez ve bu vesile ile arabalar benzinsiz kalır
Motoru eski bir 6 silindir Chevrolet motorudurİki silindiri kesilip dört silindire kesilmiş, daha sonrada bundan kalıp yaparak arabalara monte edilmiştir
İki farkli renk araba götürülmüştürBej renk Devrim ve Siyah (Makam Arabulucu modeli) IhtilalSiyah olana Cemal Gürsel bindirilmiş ve 100 metre gidebilmiştirGeçen sürede Bej renkli olanın benzin ihtiyacı karşılanıp, Cemal Gürsel siyahtan indirilerek Bej renkliye bindirilmiş ve o gün belirlenen tüm güzergahları başarıyla tamamlamışlardır
Devrimin o dönemde makina mühendisliği alanında Türkiye için sahiden bir ihtilal olabileceği düşünülmekte, adı bu yüzden Köklü Değişiklik konulmuştur Eğer Devir beş arabayla kalmasaydı, acilen Türkiye dünyanın en büyük makina sanayiilerinden birini kurmuş olabileceği yönünde fikirler mevcuttur Ihtilal'in önemi Türk elinden birincil üretilen otomobil olması ve Türk mühendisliğinin bir şeyler yapabileceğini, başarabileceğini göstermiş olmasıdır Ayrıca benzin, yağ, hız gibi göstergelerin Türkçe İkazlarla belirtilmeside buna eklenebilir
Bej renkli bir kopyası hala Eskişehirde saklanmakta ve hala çalışır halde tutulmaktadır
Üretim Tarihi::::::::::: 1961
Tartı:::::::::::::::: 1250 kg
Uzunluk:::::::::::::: 4500 mm
Genişlik:::::::::::::: 1800 mm
Yükseklik:::::::::::::1550 mm
Imal Yeri::::::::::::: Eskişehir Demiryolu Fabrikası
Üretim Süresi::::::::::: 4,5 ay
Üretim Sayısı::::::::: 4 Adet Binek Otomobili
10 Adet Motor::::::: 4 adet A4L tipi 3 adet A4T tipi 3 adet B3T tipi
7 Adet Şanzuman:::: 3 adet A tipi 4 adet B tipi
Silindir Sayısı::::::::: 4
Silindir Çapı::::::::::: 81 mm
Silindir Hacmi::::::::: 20 70 cm
Strok:::::::::::::::::: 100 mm
Kompresyon::::::::::: 6,8 : 1
Şiddet:::::::::::::::::::: 50 HP
Tahsis:::::::::::::::::: 3600 dd
Karakteristik::::::::::: Dört zamanlı *
Devir, Türkiye'nin Cemal Gürsel'in istek ve özel direktifi ile üretilen, ordunun binek otomobil ihtiyacını karşılamak amacı da güden, ilk yerli ve hızlı üretim hedefiyle başlanan araba projesidirDönemin rakamlarıyla 1400000 TL'ye malolmuş ve 45 ay gibi kısa bir vakit içinde proje tamamlanmıştır Otomobil dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'i (Cemal Ağa) Cumhuriyet bayramına götürerek keza tanıtımını keza birincil vazifesini gerçekleştirecek iken benzinin bitmesi nedeniyle yalnızca 100 metre gidebilmiştir Cemal Gürsel göre Garp kafasıyla araba yaptık, şark kafasıyla benzin koymayı unuttukmizahi tabirine de konu olmuştur
İşin aslında Eskişehir'den, Ankara'ya trenler ile taşınan köklü değişiklik otomobillerine benzin koyulmamıştırÇünkü trende oluşabilecek bir tehlikede otomobillerin en düşük zararlar kurtarılması düşünülmüş ve araçların ihtiyacı benzinin de Ankara'da konvoy yolunun üstünde yer alan bir Mobil istasyonundan alınması, ve buraya değin aracın gereklilik duyacağı benzinin mühendisler tarafından trene koyulması zeka mühendislerin en ince detayları dahi ne kadar düşündüğünü ve planladığını gösterir Trenden indirilen arabalara çok daha sonradan Cumhurbaşkanı binmeden önce yapılan hazırlıklar esnasında niçin benzin ikmali yapılmadığı bugün deha bilinmezAncak konvoy Mobil istasyonuna uğrayıp süre kaybetmek istemez ve bu vesile ile arabalar benzinsiz kalır
Motoru eski bir 6 silindir Chevrolet motorudurİki silindiri kesilip dört silindire kesilmiş, daha sonrada bundan kalıp yaparak arabalara monte edilmiştir
İki farkli renk araba götürülmüştürBej renk Devrim ve Siyah (Makam Arabulucu modeli) IhtilalSiyah olana Cemal Gürsel bindirilmiş ve 100 metre gidebilmiştirGeçen sürede Bej renkli olanın benzin ihtiyacı karşılanıp, Cemal Gürsel siyahtan indirilerek Bej renkliye bindirilmiş ve o gün belirlenen tüm güzergahları başarıyla tamamlamışlardır
Devrimin o dönemde makina mühendisliği alanında Türkiye için sahiden bir ihtilal olabileceği düşünülmekte, adı bu yüzden Köklü Değişiklik konulmuştur Eğer Devir beş arabayla kalmasaydı, acilen Türkiye dünyanın en büyük makina sanayiilerinden birini kurmuş olabileceği yönünde fikirler mevcuttur Ihtilal'in önemi Türk elinden birincil üretilen otomobil olması ve Türk mühendisliğinin bir şeyler yapabileceğini, başarabileceğini göstermiş olmasıdır Ayrıca benzin, yağ, hız gibi göstergelerin Türkçe İkazlarla belirtilmeside buna eklenebilir
Bej renkli bir kopyası hala Eskişehirde saklanmakta ve hala çalışır halde tutulmaktadır
Üretim Tarihi::::::::::: 1961
Tartı:::::::::::::::: 1250 kg
Uzunluk:::::::::::::: 4500 mm
Genişlik:::::::::::::: 1800 mm
Yükseklik:::::::::::::1550 mm
Imal Yeri::::::::::::: Eskişehir Demiryolu Fabrikası
Üretim Süresi::::::::::: 4,5 ay
Üretim Sayısı::::::::: 4 Adet Binek Otomobili
10 Adet Motor::::::: 4 adet A4L tipi 3 adet A4T tipi 3 adet B3T tipi
7 Adet Şanzuman:::: 3 adet A tipi 4 adet B tipi
Silindir Sayısı::::::::: 4
Silindir Çapı::::::::::: 81 mm
Silindir Hacmi::::::::: 20 70 cm
Strok:::::::::::::::::: 100 mm
Kompresyon::::::::::: 6,8 : 1
Şiddet:::::::::::::::::::: 50 HP
Tahsis:::::::::::::::::: 3600 dd
Karakteristik::::::::::: Dört zamanlı *