iltasyazilim
FD Üye
Türkiyede Üretilen Birincil Otomobil
Türkiyenin Birincil Otomobili
Ilk Türk Otomobilleri
(ANADOL YIL1966) (MURAT124 YIL1970) (RENAULT12 YIL1972)
Anadol, Türkiye'de toplu olarak üretilen birincil araba markasıdır Birincil Türk üretimi araba ise 1960'da TCDD tarafından yalnızca beş tane üretilen Devrimadı verilen örnek otomobildirVehbi Koç kadar kurulan Otosan kadar 19661986 yılları aralarında İstanbul'daki fabrikada üretilmiştir Fabrika 1986'dan daha sonra Ford Taunus üretimi için kullanılmıştırAnadol'un birincil modelleri İngiliz ReliantOgle kadar tasarlanmıştır Tüm modellerinde kaportası sırça elyafı ve polyesterden yapılan Anadol'da motor olarak da Ford motorları kullanılmıştır Birincil kullanılan motor, Ford'un Anglia modelinin 1198 cc'lik motorudurAnadol adı, açılan isim yarışması sonucunda finale kalan; Anadolu, Anadol ve Koç arasından seçilmiştirAz sayıda kalan örnekleri , günümüzde genelde ortadan kesilerek kamyonet yapılmış biçimleri ile adını aldığı Anadolu'nun küçük şehirlerinde halen kullanılmaktadır
MURAT124, Türkiye ’de 19711977 aralarında 134 bin 867 Murat 124 üretildi Tofaş ’ın Kartal, Doğan, Şahin ’leri üretmeye başladığı 1977 ’de, Murat 131 (Serçe) ile birlikte 124 ’ün de üretimi durduruldu 2002 ’deki ÖTV (Özel Tüketim Vergisi) indirimi Murat ’ın sonu oldu ÖTV indirimi yasasına kadar, 20 yaşını doldurmuş araçlar, yeni bir araç alırken 4 bin YTL ’ye varan indirim sağlıyordu Bundan kullanmak isteyenler, 300400 YTL ’ye satılan Murat ’lara koştu Hurdaya ayrılan araçlar, kilosu 150 kuruştan önce hurdalıklara, daha sonra da demir fabrikalarına eritilmeye gitti
Renault 12 Kırk yıla yakın bir süredir üretim bantlarında bulunuyor ’68 yılının kasım ayında vizyona çıktığı Paris Araba Fuarı ’dan bugüne 21 ayrı ülkede imal lisansı alındı Renault 12 firma içinde 117 kod ismiyle anılıyordu ’65 yılında Renault 8 ve Renault 16 arasındaki boşluğu dolduracak yeni bir model yaratılması adına ortaya atıldı Fransız kurmayların mühendislerinden istekleri fazla netti: Maliyeti idareli, artı maliyetli olmayan, iç mekanı geniş, bagajı bulunan ve minik motor taşıyan bir araba yaratın! Arjantin, Brezilya, Kolobiya, Türkiye, Romanya gibi ülkeler Fransa ’dan sonradan üretimi üstlendiler ‘70 ’li yılların sonunda Renault 18 sebebiyle bantlara elveda demek zorunda kaldı Unutmadan, son Renault 12 üretimini Türkiye gerçekleştirdi Dacia ise hala pikap pazarında bu otomobille satış kavgası veriyor *
Türkiyenin Birincil Otomobili
Ilk Türk Otomobilleri
(ANADOL YIL1966) (MURAT124 YIL1970) (RENAULT12 YIL1972)
Anadol, Türkiye'de toplu olarak üretilen birincil araba markasıdır Birincil Türk üretimi araba ise 1960'da TCDD tarafından yalnızca beş tane üretilen Devrimadı verilen örnek otomobildirVehbi Koç kadar kurulan Otosan kadar 19661986 yılları aralarında İstanbul'daki fabrikada üretilmiştir Fabrika 1986'dan daha sonra Ford Taunus üretimi için kullanılmıştırAnadol'un birincil modelleri İngiliz ReliantOgle kadar tasarlanmıştır Tüm modellerinde kaportası sırça elyafı ve polyesterden yapılan Anadol'da motor olarak da Ford motorları kullanılmıştır Birincil kullanılan motor, Ford'un Anglia modelinin 1198 cc'lik motorudurAnadol adı, açılan isim yarışması sonucunda finale kalan; Anadolu, Anadol ve Koç arasından seçilmiştirAz sayıda kalan örnekleri , günümüzde genelde ortadan kesilerek kamyonet yapılmış biçimleri ile adını aldığı Anadolu'nun küçük şehirlerinde halen kullanılmaktadır
MURAT124, Türkiye ’de 19711977 aralarında 134 bin 867 Murat 124 üretildi Tofaş ’ın Kartal, Doğan, Şahin ’leri üretmeye başladığı 1977 ’de, Murat 131 (Serçe) ile birlikte 124 ’ün de üretimi durduruldu 2002 ’deki ÖTV (Özel Tüketim Vergisi) indirimi Murat ’ın sonu oldu ÖTV indirimi yasasına kadar, 20 yaşını doldurmuş araçlar, yeni bir araç alırken 4 bin YTL ’ye varan indirim sağlıyordu Bundan kullanmak isteyenler, 300400 YTL ’ye satılan Murat ’lara koştu Hurdaya ayrılan araçlar, kilosu 150 kuruştan önce hurdalıklara, daha sonra da demir fabrikalarına eritilmeye gitti
Renault 12 Kırk yıla yakın bir süredir üretim bantlarında bulunuyor ’68 yılının kasım ayında vizyona çıktığı Paris Araba Fuarı ’dan bugüne 21 ayrı ülkede imal lisansı alındı Renault 12 firma içinde 117 kod ismiyle anılıyordu ’65 yılında Renault 8 ve Renault 16 arasındaki boşluğu dolduracak yeni bir model yaratılması adına ortaya atıldı Fransız kurmayların mühendislerinden istekleri fazla netti: Maliyeti idareli, artı maliyetli olmayan, iç mekanı geniş, bagajı bulunan ve minik motor taşıyan bir araba yaratın! Arjantin, Brezilya, Kolobiya, Türkiye, Romanya gibi ülkeler Fransa ’dan sonradan üretimi üstlendiler ‘70 ’li yılların sonunda Renault 18 sebebiyle bantlara elveda demek zorunda kaldı Unutmadan, son Renault 12 üretimini Türkiye gerçekleştirdi Dacia ise hala pikap pazarında bu otomobille satış kavgası veriyor *