Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Türkiye'de İnternetten En Çok Satılan Ürünler

Türkiye'de İnternetten En Çok Satılan Ürünler

teknolojiuzmani

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,200
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
36
F-D Coin
99
turkiye-de-internetten-en-cok-satilan-urunler-1615750189.jpg

Son yıllarda hayatımızda daha büyük bir yer edinmeye başlayan ve salgının etkisiyle belki hiç olmadığı kadar büyük bir patlama yaşayan e-ticaret sektörü, büyümeye devam edecek gibi duruyor. Türkiye’deki e-ticaret pazarı, son yıllarda Avrupa’da en hızlı büyüme oranına sahip olanlardan biri. Bu haberimizde Türkiye’de internetten en çok satılan ürünlere göz atacağız.

Başlamadan önce soralım; sizler online alışveriş tecrübesinde ne konumdasınız? “Bir şey alacaksam görmem/dokunmam lazım.” diyenlerden misiniz yoksa “farklı bedenlerden birkaç tane alayım da olmayanı geri gönderirim”cilerden mi? Piyasa ve tüketici verileri analizi yapan Statista, 2020’de Türkiye’de 16-64 yaş arası 1048 kişiyle yaptığı anketin sonuçlarına bakıyoruz.

Ankette kullanıcılara yöneltilen sorulara verilen yanıtların oranları şu şekilde:

  • “Önemli bir şey alacaksam önce internetten araştırırım.” - yüzde 78
  • “İnternetteki kullanıcı yorumlarını epeyce faydalı buluyorum.” - yüzde 72
  • “Bir şey aldığım zamanda ekspres kargo tercih ediyorum.” - yüzde 63
  • “Bir şey alacaksam görüp dokunmak isterim.” - yüzde 43
  • “Bir şey alıyorsam aynı gün elimde olsun isterim.” - yüzde 33
  • “Online alışveriş yaparken normal alışverişin yerini tutmuyor.” - yüzde 22
  • “Bazen bilerek fazladan bir şeyler sipariş ediyorum.” - yüzde 21
İnternetten alışveriş alışkanlıklarımızı ortaya koyan sonuçlar:

46033d9c4718b4e61f8ad4b021cfbd19be4cd567.jpeg
  • “Önceki ay bir ürün satın almak için internette araştırma yaptım.” diyenlerin oranı yüzde 89
  • “Online satış yapan bir siteye girdim.” diyenlerin oranı yüzde 89,5
  • “Telefonda/tablette online alışveriş uygulaması kullandım.” diyenlerin oranı yüzde 68,5
  • “Herhangi bir cihaz üzerinden internetten bir şey satın aldım.” diyenlerin oranı yüzde 75
  • “Akıllı telefonumu kullanarak internetten bir şey satın aldım”. diyenlerin oranı yüzde 54,8
2020’de ve 2019’da farklı e-ticaret kategorilerinde kaç para harcandı?

43759a3a8d5e5de4f6385054f0661f82cae46e9e.jpeg
  • Seyahat & konaklama: (2020) 5,79 milyar dolar - (2019) 12,93 milyar dolar
  • Elektronik & fiziksel medya: (2020) 2,43 milyar dolar- (2019) 2,81 milyar dolar
  • Moda & güzellik: (2020) 4,72 milyar dolar- (2019) 1,66 milyar dolar
  • Mobilya &elektrikli aletler: (2020) 1,26 milyar dolar - (2019) 1,43 milyar dolar
  • Oyuncak & kendin yap (DIY) & hobi ürünleri - (2020) 2,7 milyar dolar - (2019) 1,37 milyar dolar
  • Gıda & kişisel bakım - (2020) 825,5 milyon dolar - (2019) 795 milyon dolar
  • Video oyunlar - (2020) 569,6 milyon dolar - (2019) 363 milyon dolar
  • Dijital müzik - (2020) 119,7 milyon dolar - (2019) 60 milyon dolar
Geçtiğimiz angi e-ticaret kategorileri ne şekilde değişti?

145c1be33541fb69ad6d02c0972d0d327135fb3d.jpeg
  • Seyahat & konaklama yüzde 53,3 küçüldü
  • Elektronik & fiziksel medya yüzde 40,8 büyüdü
  • Moda & güzellik yüzde 42,5 büyüdü
  • Mobilya & elektrikli aletler yüzde 42,2 büyüdü
  • Oyunca & kendin yap (DIY) & hobi ürünleri yüzde 45,4 büyüdü
  • Gıda & kişisel bakım yüzde 49,6 büyüdü
  • Video oyunlar yüzde 27 büyüdü
  • Dijital müzik yüzde 30,7 büyüdü
Seyahat ve konaklama haricindeki diğer tüm kategorilerin büyümesi, salgının varlığının hangi ölçüde hissedildiğine dair sağlam bir kanıt oluşturuyor. Seyahat anlamında 7,14 milyar dolarlık bir azalmadan söz ediyoruz. Benzer şekilde hobi ürünlerinde ya da video oyunlarda büyüme yaşanması da evlere kapandığımız yıla dair anlamlı veriler sunuyor.

“Yaşlılar internet alışverişinden ne anlasın?” diyorsanız yanılıyorsunuz. Yaş grupları ve “bir önceki ay internetten alışveriş yaptım” diyenlerin oranı şöyle:

b3c59c6027f88fdbe9067fdbcf2b49430e581d24.jpeg
  • 16-24 yaş grubu: %74,9
  • 24-34 yaş grubu: %75,1
  • 35-44 yaş grubu: %76,5
  • 45-54 yaş grubu: %74,7
  • 55-65 yaş grubu: %70,5
Google’da aranan en çok yapılan alışveriş sorguları şu şekilde:

fae0f09a957a30bd8f8fa2b182c9664ecc2f8ad7.jpeg
  1. Samsung
  2. iPhone
  3. Xiaomi
  4. Telefon
  5. Trendyol
  6. Huawei
  7. Nike
  8. Oyuncak
  9. Kulaklık
  10. Bisiklet
  11. Tablet
  12. Bilgisayar
  13. Laptop
  14. Iphone 11
  15. Redmi 8
  16. Adidas
  17. Hepsiburada
  18. Redmi Note 8
  19. Spor ayakkabı
  20. N11
Türkiye’de 65,80 milyon internet kullanıcısı var. Yani nüfusun yüzde 77,7’si internet kullanıyor. Bu oldukça yüksek bir oran. Bu 65,80 milyon kişi içinde internetten tüketim ürünleri satın alanların sayısı 37,20 milyon. Her bir internet kullanıcısı online alışverişe her yıl ortalama 2 bin 300 TL civarında harcıyor.

Dijital ödemeler konusunda ne durumdayız?

225c5953694466c2fef75be8fa813321f8c4791e.jpeg
  • Dijital ödeme yapan internet kullanıcısı sayısı 34,45 milyon
  • Dijital ödemelerin toplam yıllık değeri 34,68 milyon dolar
  • Kullanıcı başına yıllık ortalama harcama 7 bin 500 TL civarında
Sizde durumlar nasıl? Yorumlarda buluşalım.


 

Similar threads

Yapılan alışverişler karşılığında geri ödemeler yapan e-ticaret platformu Avantajix.com, Ticaret Bakanlığı'ndan aldığı verilere göre sektörle ilgili geniş kapsamlı bir araştırma yaptı. Bu araştırma kapsamında e-ticaret pazarının ne kadar büyüdüğünü gözler önüne seren araştırmaya göre Türkiye'de...
Cevaplar
0
Görüntüleme
54
Habertürk’ten Necdet Çalışkan, Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK), 2021 yılına ilişkin hazırladığı Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması’nın sonuçlarını derledi. Yapılan derleme, Türkiye'de internet kullanan vatandaşların oranında artış olduğunu ancak vatandaşların hala...
Cevaplar
0
Görüntüleme
52
Dijital yaşantıya ilgili araştırmalar yapan ve bunları raporlaştıran medya şirketi We Are Social, Türkiye’nin internet, telefon ve toplumsal medya kullanma alışkanlıklarına dair bir rapor yayımladı. Türkiye ile ilgili bilgilere geçmeden evvel, 2021’in Ocak ayında dünyanın dijital durumunu...
Cevaplar
0
Görüntüleme
76
Dijital yaşantıya ilgili araştırmalar yapan ve bunları raporlaştıran medya şirketi We Are Social, Türkiye’nin internet, telefon ve sosyal medya kullanma alışkanlıklarına dair bir rapor yayımladı. Türkiye ile ilgili verilere geçmeden önce, 2021’in Ocak ayında dünyanın dijital durumunu anlatan...
Cevaplar
0
Görüntüleme
69
Ticari gücü ve ekonomisiyle dünya ticaretinde önemli ölçüde söz sahibi olan Çin, çevrim içi teknolojilerini de ihmal etmiş değil. Asya bloğunun büyük güçlerinden olan ülkede hâlihazırda İnternet kullanıcılarının sayısı 1 milyarı aşmış durumda. Alibaba Group Holding gibi teknoloji şirketlerinin...
Cevaplar
0
Görüntüleme
36
858,509Konular
982,855Mesajlar
30,647Kullanıcılar
fero7.jrSon üye
Üst Alt