Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research Company’nin bu yıl 12. defa gerçekleştirdiği "AVM’lerde En Beğenilen ve Tercih Edilen Markalar” Araştırması’nın 2019-2020 yılı sonuçları açıklandı. 25 yaklaşık 2 bin 400 kişi ile yüz yüze görüşme metoduyla yapılan araştırma ile 15 farklı kategoride en beğenilen markalar belirlendi.
"Kadın giyim", "erkek giyim", "günlük spor giyim", "çocuk giyim", "bebek ürünleri-oyuncak", "spor malzemeleri", ayakkabı-çanta, "kişisek bakım-kozmetik", mesken tekstili-dekorasyon", "teknoloji perakendeciliği", "teknoloji üretici", "aksesuar", "self servis restoran", "restoran ve kafe" kategorilerinin yanı sıra "En Beğenilen Anchor Mağaza Ödülü", "COVID Özel Ödülü" ve "En Beğenilen Marka Yüzü Ödülü" kategorilerinde mükafatlar, 11 Şubat’ta gerçekleştirilen ödül merasiminde sahiplerini buldu.
Kategorilere nazaran AVM'lerde en beğenilen markalar (2019 - 2020)
- Günlük Spor Giysi - LC Waikiki - Mavi
- Bebek Ürünleri/Oyuncak - Joker - Toyzz Shop
- Spor Materyalleri - Adidas - Decathlon
- Teknoloji Perakendeciliği - Teknosa - Teknosa
- Aksesuar - Atasay - Zen Pırlanta
- Self Servis/Restoran - Burger King
- Ayakkabı/Çanta - Flo - Derimod
- Ferdî Bakım/Kozmetik - Gratis - Gratis/Watsons
- Mesken Tekstili/Dekorasyon - Madame Coco - English Home
- Çocuk Giysi - LC Waikiki - LC Waikiki
- Kafe - Starbucks - Kahve Dünyası
- Teknoloji Üreticisi - Samsung - Vestel
- Restoran - HD İskender - Günaydın Restaurantları
- Erkek Giysi - Altınyıldız Classics/Kiğılı - Kiğılı
- Bayan Giysi - Zara - Koton/LC Waikiki
- Anchor Mağaza - Teknosa - Teknosa
- COVID-19 Özel Mükafatı - Decathlon
- En Beğenilen Marka Yüzü - Beyazıt Öztürk/Vestel
Şubat 2021 prestijiyle Türkiye'de yaklaşık 441 alışveriş merkezinin (AVM) faaliyet gösterdiğini tabir eden Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Prof. Dr. Hüseyin Altaş, AVM’lere yatırım 1250 milyar dolara ulaştığını söz ederken; “Yıllık 25 milyar TL ciro elde etmekle bir arada 600 bini direkt olmak üzere 3 milyona ulaşan bir istihdam büyüklüğüne sahip olan bir dalımız var. Ülkemizin iktisadının lokomotiflerinden biri pozisyonundayız.” formunda konuştu.
Araştırmanın kapsamı hakkında konuşan Akademetre Kurucu Ortağı Dr. Halil İbrahim Zeytin ise yaptığı açıklamalarda, “Bu yıl 2019 ve 2020 mükafatlarını birlikte veriyoruz. Aralık 2019’da ziyaretçiler ile yüzü yüzü görüşmeler sonucunda ölçümlemeyi gerçekleştirdik. Aralık 2020’de ise ziyaretçiler ile çevrim içi biçiminde ve tamamı kayıt altına alınarak ölçümlemeleri tamamladık. Araştırmanın kapsamına 25 vilayetimizi aldık zira 4 adedin üzerinde alışveriş merkezi olarak vilayetlerimizi baz almak durumunda kaldık. 2 bin 400 alışveriş merkezi müşterisinin iştiraki ile araştırmamızı gerçekleştirdik.” sözlerini kullandı.