1 milyar 605 milyon dolarlık marka kıymetiyle Türk Hava Yolları 2019 ve 2020 yıllarında olduğu üzere bu yıl da "Türkiye'nin en kıymetli markası" oldu.
Birinci sırada THY yer alırken, ikinci sırada Arçelik yer aldı
Memleketler arası marka kıymetlendirme kuruluşu Brand Finance, 2021 yılına ait "Türkiye'nin En Pahalı Markaları-Turkey 100" çalışmasını tamamladı.
2019 ve 2020 yıllarında olduğu üzere listede birinci sırayı 1 milyar 605 milyon dolarlık marka değeriyle THY alırken, bu şirketi 1 milyar 585 milyon dolarla geçen yıla nazaran 3 sıra yükselen Arçelik izledi.
Listede üçüncü sırayı 1 milyar 193 milyon dolarlık marka bedeliyle geçen yıla kıyasla 5 sıra yükselen İş Bankası aldı. Garanti BBVA 1 milyar 190 milyon dolarlık bedeliyle 4'üncü, Turkcell 1 milyar 61 milyon dolarla 5'inci, Ziraat Bankası 952 milyon dolarla 6'ncı oldu.
Marka pahası 917 milyon dolar olarak belirlenen Akbank 7'nci sıradaki yerini korurken, 836 milyon dolarla Yapı Kredi 8'inci, 789 milyon dolarla Türk Telekom 9'uncu, 787 milyon dolarla Ford Otosan 10'uncu sıraya yerleşti.
En yüksek paha artışı Aselsan'da oldu
Listeye bu yıl çeşitli iş kollarından 7 yeni marka dahil oldu. Bu markalar, TUSAŞ, Otokoç, Netlog, Anadolu Hayat, Arzum, Ray Sigorta, Karel olarak sıralandı.
Birinci 100'de yer alan markaların kıymetlerinde en yüksek oranda artış yüzde 65,7 ile Aselsan, yüzde 65,1 ile Yünsa Dokuma'da gerçekleşti.
Kelam konusu devirde marka bedelinde en yüksek düşüş ise yüzde 51,4 ile Anel Elektrik'te oldu. Bu markayı yüzde 43,5 ile Beşiktaş, yüzde 42,8 ile Otokar izledi.
88 yıldır gökyüzünde
Türkiye'nin en kıymetli markası ve dünyanın en çok ülkesine uçan hava yolu şirketi Türk Hava Yolları, bu yıl gökyüzündeki 88. yılını kutluyor. THY'nin 1933'te başlayan seyahati bugün 127 ülkeye yaptığı uçuşlarla devam ediyor.