Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Türkiye'nin en değerli markası THY

Türkiye'nin en değerli markası THY
0
91

teknoloji

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,248
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
46
F-D Coin
83
2257404_720x360.jpg

Brand Finance, 2020 yılına ilişkin "Türkiye'nin En Değerli Markaları-Turkey 100" çalışmasını tamamladı.

Listede ilk sırayı 1 milyar 975 milyon dolarlık marka değeriyle THY alırken, bu şirketi 1 milyar 616 milyon dolarlık marka değeriyle Ziraat Bankası takip etti.

Listede üçüncü sırayı 1 milyar 538 milyon dolarlık marka değeriyle Garanti Bankası alırken, Turkcell 1 milyar 361 milyon dolarla 5'inci sıradan 4'üncü sıraya, Arçelik ise 1 milyar 273 milyon dolarla 8'inci sıradan 5'inci sıraya yükseldi.

Marka değeri 1 milyar 87 milyon dolar olarak belirlenen Türk Telekom ise geçen yıla göre 2 sıra gerileyerek 6'ncı sıraya yerleşti. Bu kurumu 998 milyon dolarla Akbank, 951 milyon dolarla iki sıra gerileyen İş Bankası, 876 milyon dolarla Yapı Kredi, 875 milyon dolarla Ford Otosan izledi.

- En değerli 100 marka arasına 8 yeni marka girdi

Listeye bu yıl muhtelif iş kollarından 8 yeni marka dahil oldu. Bu markalar, LC Waikiki, Koç Sistem, Kordsa, Odeabank, Aytemiz, Mars Lojistik, Ege Profil ve Nobel İlaç olarak yer aldı.

Toplam marka değeri içinde sanayi sektörü markalarının payı yüzde 30, hizmet sektörü markalarının payı ise yüzde 70 oldu.

İlk 100'de yer alan markaların değerlerinde en yüksek artış yüzde 140 ile Otokar'da gerçekleşti. Artışta Otokar'ı yüzde 112 ile Desa, yüzde 100 ile Avivasa Emeklilik takip etti.

Söz konusu dönemde marka değerinde en yüksek düşüş ise yüzde 42 ile Beşiktaş'ta oldu. Bu markayı yüzde 34,8 düşüşle Koçtaş, yüzde 32,2 ile Emlak konut izledi.

Dünyanın en değerli 50 futbol kulübü listesine Türk kulüplerinden hiçbiri giremedi. Fenerbahçe, Galatasaray ve Beşiktaş'ın marka değerinde düşüşler görüldü.

- Türkiye'nin 100 markasının toplam değeri 24,6 milyar dolar

Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, AA muhabirine, Türkiye'nin en değerli 100 markasına ilişkin değerlendirmede bulundu.

İlgüner, "Türkiye'nin en değerli 100 markasının toplam değeri bu yıl geçen yıla göre göre yüzde 24 artarak 24,6 milyar dolara ulaştı." dedi.

Türk şirketleri küresel oyuncular haline geldikçe hasılatlarının büyük bölümünü yaygın küresel para birimleriyle gerçekleştireceklerini belirten İlgüner, "Böylece kur riskinden daha az etkilenecekler ve marka değerlerini koruyacaklardır. Bunun için, Türk şirketlerinin 'dünya markası' olma hedefinden şaşmamaları ve her zaman markalarını küresel ölçekte değerli hale getirmek için çaba harcamaları gerekecektir." değerlendirmesinde bulundu.

2257404_39be85a7ef6809648a53ee0f7fca8e33.jpg

AA
 

Similar threads

Brand Finance, 2020 yılına ait "Türkiye'nin En Bedelli Markaları-Turkey 100" çalışmasını tamamladı. Listede birinci sırayı 1 milyar 975 milyon dolarlık marka bedeliyle THY alırken, bu şirketi 1 milyar 616 milyon dolarlık marka kıymetiyle Ziraat Bankası takip etti. Üçüncü sırayı 1 milyar...
Cevaplar
0
Görüntüleme
103
Dünyanın en değerli markası, bu yıl itibarıyla 220,8 milyar dolarlık değere ulaşan "Amazon" olurken, bu şirketi 160 milyar dolarla Google, 141 milyar dolarla Apple izledi. Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance tarafından hazırlanan "Dünyanın En Değerli 500 Markası-Global...
Cevaplar
0
Görüntüleme
64
Türkiye'de 30 büyükşehir arasında 131,6 milyar dolar marka değeri ile İstanbul ilk sırada yer alırken bunu 35,5 milyar dolarla Ankara, 24,2 milyar dolarla İzmir takip etti. Brand Finance ve Curiocity iş birliği ile ilk kez Türkiye büyükşehirleri için yapılan "TURKEY METROPOL 30" araştırması...
Cevaplar
0
Görüntüleme
192
1 milyar 605 milyon dolarlık marka kıymetiyle Türk Hava Yolları 2019 ve 2020 yıllarında olduğu üzere bu yıl da "Türkiye'nin en kıymetli markası" oldu. Birinci sırada THY yer alırken, ikinci sırada Arçelik yer aldı Memleketler arası marka kıymetlendirme kuruluşu Brand Finance, 2021 yılına...
Cevaplar
0
Görüntüleme
43
İKİ üniversiteli genç tarafından kurulan internet arama motoru Google, 100 milyar dolarlık marka değeriyle 'Brandz Top 100' araştırmasında 3'üncü defa en değerli marka unvanını kazandı Geçen sene yapılan araştırmada marka değerini artırarak koruyan Google, bu yıl da geleneği bozmadan...
Cevaplar
0
Görüntüleme
92
858,468Konular
981,186Mesajlar
29,539Kullanıcılar
le0n222Son üye
Üst Alt