Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Türkiyenin ilk otomobili

Türkiyenin ilk otomobili

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Türkiyenin Birincil Otomobili
Köklü Değişiklik ilk Türk otomobili
Birincil Türk Otomobili Devir


KÖKLÜ DEĞIŞIKLIK ’İN KÜNYESİ

Imal Tarihi:1961
Siklet: 1250 kg
Uzunluk: 4500 mm
Genişlik: 1800 mm
Boy: 1550 mm
Imal Yeri: Eskişehir Demiryolu Fabrikası
Üretim Süresi: 4,5 ay
Üretim Sayısı: 4 Adet Binek Otomobili
10 Adet Motor: 4 adet A4L tipi 3 adet A4T tipi 3 adet B3T tipi
7 Adet Şanzuman: 3 adet A tipi 4 adet B tipi
Silindir Sayısı: 4
Silindir Çapı: 81 mm
Silindir Hacmi: 20 70 cm
Strok: 100 mm
Kompresyon: 6,8 : 1
Baskı: 50 Hp
Devir: 3600 dd
Karakteristik: Dört zamanlı
Ilk Türk Otomobilini üretme fikri dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'in konuyu dikkate almasıyla ortaya atılmıştır Türk Ordusunun binek araba ihtiyacını karşılamak nedeniyle üretimine başlanan Devir marka araba 4,5 ay gibi kısa bir sürede 1400000 TL ödenekle tamamlanmıştır
Ilk vazifesini Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'i Cumhuriyet bayramına götürerek yerine getirmesi düşünülen Ihtilal benzininin bitmesi nedeniyle yalnızca 200 metre hareket edebilmiştir Bunun üzerine Cemal Gürsel göre Garp kafasıyla otomobil yaptık, şark kafasıyla benzin koymayı unuttukmizahi tabirine de konu olmuştur *
 
858,498Konular
982,025Mesajlar
30,006Kullanıcılar
suzumixqSon üye
Üst Alt