Dünya giderek dijital bir hal alıyor ve hem sıradan beşerler hem de şirketler, bu değişen nizama ayak uydurmaya çalışıyor. Bu bağlamda; Türkiye'de de dijital dönüşümle ilgili kıymetli gelişmeler yaşanıyor. Robotlar, bir müddettir pek çok şirket bünyesinde etkin olarak kullanılıyorlar. Şimdiyse ülkemizde çok konuşulacak bir girişimcilik işine imza atıldı. Türkiye'nin birinci robot istihdam şirketi resmen kuruldu. "Robot İstihdam Ajansı" isimli şirket, isminden da anlaşılabileceği üzere dijital çalışanlar buluyor.
Yapılan araştırmalara nazaran boşalan bir konumun doldurulması, ortalama 42 günde gerçekleşiyor. Robot İstihdam Ajansı, bu süreyi 48 saate indirmeyi amaçlıyor. Şirket tarafından yapılan açıklamalara nazaran sadece 48 saat içerisinde dijital çalışan bulunuyor ve patron, bu dijital çalışan sayesinde işlerini aksatmadan yoluna devam edebiliyor.
7/24 çalışabilen robotlar, 39 lisanda konuşabiliyor
![2a81faf587eea4664015aeb8e50d048ef954be72.jpeg](https://www.webtekno.com/images/editor/default/0003/62/2a81faf587eea4664015aeb8e50d048ef954be72.jpeg)
Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan isim, Robot İstihdam Ajansı'nın kurucusu Canan Alkın oldu. "Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) ve yapay zeka tahlilleri sunan alternatifleri onlar ismine tahlil ediyor ve 20 dakikalık bir aday sunumu yapıyoruz. Dijital çalışanlar finanstan satın almaya, insan kaynaklarından tedarik zincirine kadar birçok kilit alanda istihdam edilebiliyor. 7/24 çalışma kapasitesine sahip dijital çalışanlar, 39 farklı lisanda konuşabiliyor ve istenilen vazifeleri sıfır yanılgıyla yerine getirebiliyor. Maaşları ise aylık, yıllık ya da yarı vakitli fiyatlandırma ya da kullandıkça öde modeliyle belirleniyor." diyen Canan Alkın, kendilerini "yeni jenerasyon bir danışmanlık şirketi" olarak tanımlıyor.
Peki ne oldu da Robot İstihdam Ajansı kurulma ihtiyacı hissedildi? Canan Alkın, bu sorunun karşılığını şöyle verdi: Dijital teknolojiler, bireylerin günlük hayatlarını güzelleştirmekle kalmayıp, dalların geleceğine istikamet veriyor. Günümüzde birçok bölüm, müşteri taleplerini süratli bir halde karşılayabilme, süreç maliyetlerini düşürebilme, daha az kaynakla daha fazla çıktı alarak verimliliği artırma ve rekabet avantajı yakalama noktasında dijital dönüşümü tercih ediyor. Lakin bir yandan dijitalleşme yatırımları yapılırken, başka yandan çalışanlar kullanıcı dostu olmayan birçok ekranı kullanmaya çalışıyor, rutin ve sıkıcı işlerle boğuşuyor, kurum aidiyetini kaybediyor ve bu durum karmaşık bir hal alarak üretkenliğe de mani oluyor.